دستور قاطع رئیس کل بانک مرکزی برای اتصال به دولت الکترونیک

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از همکاری بانک مرکزی در پروژه‌ی جایگزین‌سازی کارت بانکی با کارت سوخت، حال دستور اتصال این بانک به دولت الکترونیک صادر شده است.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در حاشیه‌ی دومین همایش تهران هوشمند از مذاکره با بانک مرکزی برای اتصال به دولت الکترونیک خبر داد. به‌گفته‌ی وی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، دستور قاطعی درباره‌ی اتصال این بانک به زیرساخت دولت الکترونیک صادر کرده است. آذری جهرمی گفت:

امروزه، دولت الکترونیک عملیاتی شده و دیگر حرف یا شعار نیست؛ بلکه پروژه‌ای ادامه‌دار برای ارائه‌ی خدمات دستگاه‌ها و نهادها به مردم به‌شکلی راحت و آسان است. دولت الکترونیک درزمینه‌ی کارت سوخت بانکی محقق شد و شاهد آن بودیم هزینه‌های تمام‌شده را کاهش داد و از خروج ارز از کشور برای خرید کارت و هزینه‌ی بیشتر مردم برای صدور کارت جلوگیری کرد. همچنین، دولت الکترونیک با اجرای طرح رجیستری شفافیت را ایجاد کرد.

به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، بانک مرکزی در پروژه‌ی جایگزین‌سازی کارت بانکی با کارت هوشمند سوخت با ارائه‌ی خدمات مناسب و دسترسی‌ها همکاری مناسبی داشته است. افزون‌براین، خدمات بسیار زیادی هنوز به زیرساخت دولت الکترونیک متصل نشده و نیازمند تعامل بیشتر است. به‌همین‌منظور، رئیس بانک مرکزی در گفت‌وگو با وزیر ارتباطات اعلام کرد دستور لازم مبنی بر اتصال بانک مرکزی به زیرساخت دولت الکترونیک صادر شده است. وزیر ارتباطات درباره‌ی مشارکت سایر وزارتخانه‌ها در دولت الکترونیک گفت:

منتظر اقدام بانک‌ها و شرکت‌های بیمه در دولت الکترونیک هستیم. گفتنی است درحال‌مذاکره با وزارت امور اقتصادی و دارایی هستیم تا این وزارتخانه نیز سرویس‌های خود را در بستر دولت الکترونیک ارائه دهد؛ چراکه امکانات این وزارتخانه و سازمان امور مالیاتی برای مردم کاربردی و بسیار اهمیت است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات