هواوی Enjoy 9 با پردازنده‌ اسنپدراگون و بدون حسگر اثرانگشت عرضه می‌شود

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مشخصات رسمی و تصاویر و تاریخ عرضه‌ی محصول جدید هواوی به‌نام Enjoy 9 منتشر شد.
تبلیغات

هواوی به‌تازگی جدیدترین تلفن هوشمند میان‌رده‌‌اش با نام Enjoy 9 را معرفی کرد.

این گوشی برادر کوچک‌تر و کم‌ادعاتر هواوی Enjoy 9 Plus یا Y9 نسخه ۲۰۱۹ محسوب می‌شود که در اکتبر در چین عرضه شده بود. Enjoy 9 از نمایشگر ۶.۲۶اینچی IPS LCD با دقت 1520 در 720 پیکسل استفاده می‌کند و بنابر روند رایج استفاده از دوربین‌های دوگانه، از دو دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسل با f/1.8 و ۲مگاپیکسل با f/2.4 برای تشخیص عمق میدان و دوربین سلفی ۸مگاپیکسلی با f/2.0 بهره می‌برد.

هواوی Enjoy 9 در دو نسخه با رم‌های ۳ و ۴گیگابایتی و حافظه‌ی ۳۲ یا ۶۴گیگابایتی عرضه می‌شود. شایان ذکر است هر دو این نسخه‌ها از پردازنده‌ی اسنپدراگون 450 استفاده می‌کنند که دراین‌میان، استفاده‌نکردن هواوی از پردازنده‌های اختصاصی Kirin و روی‌آوردن به پردازنده‌ای میان‌رده از اسنپدراگون، نکته‌ای سؤال‌برانگیز و مهم است.

هواوی enjoy 9

همچنین، برخلاف روند بیشترِ گوشی‌های سال‌های اخیر و حتی محصولات پیشین هواوی، اثری از حسگرهای بیومتریک نظیر حسگر اثرانگشت در Enjoy 9 دیده نمی‌شود. در این گوشی و در اقدامی عجیب، هواوی فقط به روش نه‌چندان ایمن بازکردن قفل گوشی با دوربین سلفی اکتفا کرده است.

خوشبختانه با نگاهی به باتری Enjoy 9 خبرهای ناامیدکننده درباره‌ی آن خیلی زود پایان می‌یابند؛ چراکه هواوی برای تأمین انرژی این گوشی از باتری ۴۰۰۰میلی‌آمپری استفاده کرده است. باتری این‌چنینی برای گوشی میان‌رده‌ای با پردازنده‌ای کم‌مصرف، مزیتی درخورتوجه و خوشحال‌کننده به‌حساب می‌آید.

هواوی enjoy 9

هواوی Enjoy 9 با هشتمین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Oreo) به‌همراه نسخه‌ی 8.2 از رابط کاربری EMUI در رنگ‌های مشکی و سه رنگ طیفی و چشم‌نواز آبی و قرمز و بنفش عرضه خواهد شد. همچنین، هنوز خبر خاصی از قیمت این میان‌رده‌ی زیبای هواوی به‌میان نیامده؛ اما انتظار می‌رود فروش این گوشی از ۱۲دسامبر در چین آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات