کوادکوپتر و هلی شات؛ کاربرد آن‌ها در زندگی روزمره

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
کوادکوپتر، هلی شات، به عنوان پرنده‌ها و پهپادهای بسیار کاربردی و حیاتی که امروزه دارای کاربردی فراتر از مصارف تفریحی و سرگرمی هستند.
تبلیغات

کوادکوپتر به عنوان یک وسیله عمود پرواز که از ۴ عدد موتور و پره جهت ایجاد نیروی بالاروندگی استفاده می‌کند، شاید این تعریف را در بسیاری از سایت‌های اینترنتی مشاهده کرده باشید، اما موضوع این است که امروز می‌خواهیم کمی فراتر قدم بگذاریم و شما را با کاربردهای کوادکوپتر در زندگی روزمره بشر آشنا کنیم.

شاید تعریف عمود پرواز و ۴ موتوره‌ها یک حکایت عامیانه باشد و در ساده‌ترین شکل ممکن بیان شده باشد، اما واقعیت اینجا است که امروزه کوادکوپترها در قالب‌ها و صورت های مختلفی به زندگی ما وارد شده اند، امروزه این پهپادها کاملا هوشمند شده و با بهره‌گیری از باتری‌های پر توان لیتیومی و در آینده نه چندان دور بهره‌گیری از باتریهایی با فناوری هسته‌ای، بسیار پر توان و قدرتمند شده‌اند.

موارد کاربردی کوادکوپتر به عنوان مصارف تفریحی و سرگرمی می‌تواند یک بخش هیجان‌انگیز را در زندگی شما ایجاد کند، حس پرواز و سبک بالی از دیرباز با انسان‌ها ادغام شده است و همیشه باقی خواهد ماند.

امروزه این پهپادها برای مصارف تفریحی و سرگرمی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما با توجه به اینکه یک کوادکوپتر برای تیک‌آف و لندینگ و همچنین پرواز در شرایط مختلف جوی می‌تواند بسیار عالی عمل کند، از این وسیله به عنوان یک ربات هوشمند استفاده‌های متعددی می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که کوادکوپترهای اسباب بازی و مخصوص سرگرمی دارای محدودیت هستند، به طور مثال از نظر مدت زمان پرواز و برد مسافتی دارای محدودیت هستند و هیچگاه یک کوادکوپتر اسباب بازی را به عنوان یک پهپاد حرفه‌ای نمی‌توان در نظر گرفت.

به طور مثال یکی از کاربردهای کوادکوپترها در بخش تصویربرداری‌های هنری و صنعتی است که به اصطلاح به آن هلی شات گفته می شود، عکاسی و تصویربرداری هوایی تقریبا در هر کلیپ یا تیزری که مشاهده می‌کنید وجود دارد، به همین دلیل کوادکوپترهایی که بتوان با آنها تصویربرداری انجام داد بسیار متنوع هستند، خرید هلی شات ایده‌آل می‌تواند در این خصوص به کارگردان بسیار کمک کند.

از مطرح‌ترین کوادکوپترها یا هلی شات‌هایی که برای تصویربردای هوایی از آنها استفاده می‌شود کوادکوپتر فانتوم است که دارای مدل‌های بسیار متنوع و تخصصی است.

هلی شات حرفه‌ای فانتوم

kalarc

هلی شات حرفه‌ای، کوادکوپتر فانتوم که یک نوع هلی شات حرفه‌ای جهت مصارف تصویربرداری و ساخت کلیپ و تیزر از آن استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای کوادکوپترها می‌توان در صنعت کشاورزی، سم پاشی، دیدبانی و نگهبانی، کوادکوپترها و پهپادهای حمل بار، کوادکوپترهای امداد و نجات و... نام برد.

یکی از کاربردهای این نوع از پهپادها برای عملیات شناسایی در مناطق صعب العبور است که باعث شده به عنوان یک ابزار مفید در این خصوص ظاهر شود.

پهپاد حرفه‌ای سم پاش

kalarc

پهپادهای حرفه‌ای که جهت مصارف کشاورزی، سم پاشی، یا حمل و نقل بار از آنها استفاده می‌شود و امروزه کاربرد بسیار بالایی دارند.

اگر می‌خواهید در مورد خرید کوادکوپتر و پهپادهای مخصوص تصویربرداری و اسباب بازی اطلاعات بیشتری کسب کنید توصیه می‌کنیم حتما به فروشگاه کالا آرسی Kalarc.com مراجعه نمایید، تا با انواع کوادکوپترها و هلی شات‌ها آشنا شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات