معرفی اپلیکیشن فون‌‌پی؛ پلتفرم پرداخت موبایلی

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کاربران فون‌پی می توانند با بهره گیری از پلتفرم پرداخت از طریق QR-Code و یا کد پذیرنده، بدون نیاز به پول نقد و کارت بانکی، پرداخت های خود را انجام دهند.
تبلیغات

 امروزه با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، استفاده از ابزارهای پرداخت موبایلی هم رواج یافته است. به طوری که در حال حاضر تعداد زیادی از دارندگان گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند پرداخت‌های خود را از طریق موبایل و به صورت آنلاین انجام دهند. یکی از اپلیکیشن‌هایی که امکان پرداخت موبایلی را برایتان فراهم می‌کند، فون‌پی (PhonePay) نام دارد. با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی همراه خود و اسکن QR Code یا وارد کردن کد پذیرنده از طریق این اپلیکیشن به راحتی قادر به پرداخت آنلاین از طریق موبایل خود خواهید بود.

فون‌پی در پرداخت‌های خُرد، جایگزینی کارآمد برای روش‌های سنتی پرداخت است. به طور مثال می‌توانید از فون‌پی برای انواع پرداخت‌ها شامل پرداخت کرایه تاکسی، خرید از فروشگاه، سوپرمارکت، وبسایت‌ها و هر کاربرد دیگری که نیاز به پرداخت وجود دارد، استفاده کنید. همچنین خرید شارژ سیم کارت، خرید بسته اینترنتی و انتقال اعتبار به دوستان نیز از دیگر امکانات فون‌پی است.

اپلیکیشن فون‌پی به صورت رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و آیفون عرضه شده و شامل دو نسخه راننده و مسافر می‌باشد. در صورت فراهم نبودن شرایط دانلود نرم افزار، شما می‌توانید با مراجعه به آدرس phonepay.me  از نسخه تحت وب فون‌پی استفاده نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی دقیق‌تر اپلیکیشن فون‌پی بپردازیم.

آشنایی با محیط برنامه

پس از نصب اپلیکیشن و تکمیل ثبت‌نام، شما وارد محیط اصلی برنامه خواهید شد. فون‌پی فوق‌العاده ساده و خلوت طراحی شده است و همین موضوع باعث می‌شود کار با آن به راحت‌ترین شکل ممکن قابل انجام باشد‌. صفحه اول برنامه به صورت اتوماتیک روی پرداخت با QR Code تنظیم شده است، کافی است یکی از QRکدهای پذیرنده‌ی فون‌پی را اسکن کنید تا اطلاعات پرداخت برای شما نمایان شود. همچنین شما می‌توانید با وارد کردن کد پذیرنده، مراحل پرداخت خود را انجام دهید. میزان اعتبار شما در صفحه اول قابل مشاهده است که این اعتبار از طریق کارت‌های عضو سیستم شتاب به سادگی قابل شارژ می باشد. در صورتی که اعتبار فون‌پی نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت، خرید خود را تکمیل کنید.

فون‌پی

همچنین سایر سرویس‌های فون‌پی شامل شارژ ایرانسل، شارژ همراه اول، شارژ رایتل، خرید بسته اینترنت و خیریه گل بوته در صفحه اول برنامه قابل مشاهده است. به گفته سازندگان برنامه، مسئولیت‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌هایی است که باعث راه‌اندازی و تداوم سرویس فون‌پی شده است و مهم‌ترین کاری که در این حوزه انجام داده‌اند بحث کاهش چاپ پول‌های کاغذی بوده که باعث کاهش انتقال آلودگی از طریق اسکناس‌ها شده است. همچنین قراردادن یک QR Code منحصر به فرد برای هر خیریه باعث دریافت آسان‌تر کمک‌های مردمی می‌شود.

در صفحه دوم برنامه می‌توانید از دوستان خود درخواست اعتبار کنید و یا برای آنها اعتبار فون‌پی بفرستید. همچنین در این بخش می‌توانید با معرفی فون‌پی به دوستان خود اعتبار هدیه دریافت کنید. پیام‌های فون‌پی نیز اینجا قابل مشاهده است.

در صفحه سوم برنامه لیست کامل تراکنش‌های شما قابل مشاهده است که می‌توانید سوابق پرداخت‌های خود را به همراه جزئیات تماشا کنید.

در فون‌پی برای بالا بردن امنیت سیستم، شما می‌توانید رمز ۴ رقمی و یا اثر انگشت خودتان را در نرم افزار در قسمت تنظیمات وارد نمایید. با این تنظیم پرداخت تنها زمانی انجام می‌شود که شما یا رمز ۴ رقمی خود را در نرم‌افزار وارد کنید و یا از اثر انگشت خود برای تایید پرداخت استفاده کنید. در صفحه چهارم برنامه علاوه بر موارد امنیتی، اطلاعات پروفایل شما قابل نمایش و تغییر است. همچنین راه‌های ارتباطی با فون‌پی در اختیار شما قرار داده شده است.

فون‌پی با بهره بردن از پلتفرم پرداخت از طریق QR-Code در تاکسی‌های تهران شناخته می‌شود و با دارا بودن بیش از ۴۰۰٬۰۰۰ کاربر در شهر تهران، امکان پرداخت در بیش از ۱۷٬۰۰۰ تاکسی را فراهم نموده است.

فون‌پی

فون‌پی به‌جز تاکسی، در بین سایر پذیرندگان نیز مشغول فعالیت می‌باشد که تعداد کل آنها به بیش از ۲۵٬۰۰۰ رسیده است. از جمله این پذیرندگان می‌توان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تاکسی‌های اینترنتی و تلفنی، نانوایی‌ها، کسب و کارهای خانگی، سوپرمارکت‌ها، دستفروش‌ها، مراکز ورزشی، کسب و کارهای دارای دلیوری، دکه ها و... اشاره نمود.

برنامه فون‌‌‌‌‌‌‌‌پی را می توانید از طریق کافه بازار و سیب اپ و همچنین لینک زیر دانلود کنید.

https://www.phonepay.ir/download

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات