فیلتر هوشمند اینستاگرام؛ طرح جدید وزارت ارتباطات [به‌روزرسانی: تکذیب شد]

جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
به‌ گفته‌ی رئیس پلیس فتا، وزارت ارتباطات طرح فیلترینگ هوشمند اینستاگرام را بررسی می‌کند.
تبلیغات

سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فتا، اعلام کرد که براساس آخرین آمارها، هم‌اکنون ۶۴ درصد از اقدامات مجرمانه‌ی فضای مجازی در تلگرام و نزدیک به ۳۲ درصد از آن‌ها در اینستاگرام رخ می‌دهد. هادیان‌فر در مورد احتمال فیلترینگ اینستاگرام گفت که تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده‌ی کارگروه تعیین محتوای مجرمانه یا شورای فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا با اشاره به برنامه‌ی جدید وزارت ارتباطات برای فیلترینگ هوشمند محتوا در فضای اینستاگرام گفت:

وزارت ارتباطات سرویس جدیدی را طرح کرده که اگر این سرویس جدید بیاید، می‌تواند با عبور از SSL جدید اینستاگرام، فیلترینگ هوشمند را اینستاگرام ارائه دهد که اگر این طرح را ارائه دهد، بخشی از محتوای مجرمانه کم می‌شود.

برنامه‌ی وزارت ارتباطات برای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام در حالی مطرح شد که دو روز پیش، برخی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در کشورمان از بروز اختلال در آن خبر می‌دادند؛ مشکلی که پس از گذشت چند ساعت، مرتفع شد.

سردار سید کمال هادیان‌فر در مورد امکان رفع فیلتر شبکه‌ی اجتماعی توئیتر نیز گفت که پلیس فتا با رفع فیلتر این شبکه کاملا مخالف بوده و پیش‌تر دلایل خود را نیز برای این مخالفت ارائه داده است.

به‌روزرسانی: وزارت ارتباطات با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود، ارائه‌ی طرحی برای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام را تکذیب کرد. سید جمال هادیان‌طبایی، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات می‌گوید:

وزارت ارتباطات طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام به مراجع ذی‌ربط ارائه نکرده است؛ البته برخی نهاد‌های پیشنهادهایی برای فیلترینگ هوشمند به وزارت ارتباطات ارائه داده‌اند که به‌دلیل غیرفنی بودن، قابلیت اجرا نداشته است. وزارت ارتباطات هیچ نکته‌ی پوشیده‌ای از مردم ندارد و اجرای هر طرح جدیدی را از مسیر رسمی و رسانه‌ای با مردم در میان می‌گذارد.

او در پایان اعلام داشت که براساس تماس تلفنی انجام شده با سردار هادیان‌فر، ایشان مصاحبه با رسانه در این خصوص را تکذیب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات