مدیر بخش کورتانا، مایکروسافت را ترک می‌کند

چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خروج کورتانا از بخش تحقیقات هوش مصنوعی مایکروسافت و ورود آن به گروه ابزارها و تجربه کاربری منجر به تغییرات مدیریتی در میان ردموندی‌ها شد.
تبلیغات

براساس گزارش های منتشرشده در رسانه‌ها، خاویر سولترو معاون کورتانای مایکروسافت، اواخرسال جاری میلادی غول نرم‌افزاری آمریکا را ترک خواهد کرد. درهمین راستا و به دنبال درز این خبر، سولترو با انتشار توئیتی در حساب کاربری شخصی‌اش خروج قریب‌الوقوع خود را از مایکروسافت تایید کرد.

خاویر سولترو نخستین بار زمانی که مایکروسافت، نرم‌افزار ایمیل توسعه‌داده‌شده توسط وی با نام Acompli را درسال ۲۰۱۴ میلادی خریداری کرد، وارد بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزار جهان شد. پس از آغاز همکاری، سولترو و تیم توسعه‌دهنده‌ی Acompli نسخه iOS نرم‌افزار Outlook را به میزان قابل‌توجهی توسعه داده و بهبود بخشیدند. سپس سولترو به مدیریت کل بخش Outlook ردموندی‌ها ارتقاء یافت و با وقوع تغییرات گسترده در مایکروسافت که منجر به خروج تری مایرسون، مدیر بخش ویندوز و افزایش تمرکز بر هوش مصنوعی و خدمات رایانش ابری شد، به سمت مدیریت بخش کورتانا منصوب شد و فعالیت خود را آغاز کرد. 

طبق داده های موجود درگزارش‌های منتشرشده، مایکروسافت قصد دارد کورتانا را از بخش تحقیقات هوش مصنوعی خود خارج کرده و با انتقال آن به بخش محصولات و تجربه کاربری، آن را بیشتر به‌عنوان یک دستیار قابل اعتماد و موثر در افزایش میزان بهره‌وری به کاربران و مشتریان خود معرفی کند تا یک پروژه تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی. در این میان به‌نظر می‌رسد که خاویر سولترو مجددا به حوزه‌ی کارآفرینی بازخواهد گشت اما هنوز خبر دقیقی از فعالیت احتمالی وی در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات