درآمد سالیانه HTC به پایین‌ترین حد خود رسید

چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار شواهد موجود به‌نظر می‌رسد که طی ۱۰ سال اخیر، این اولین باری است که درآمد سالیانه‌ی شرکت HTC کم‌تر از یک میلیارد دلار گزارش شده است.
تبلیغات

همان‌طور که در جریان هستید، ماه اکتبر را پشت‌سر گذاشته‌ایم و به همین بهانه، اکثر شرکت‌های مطرح، گزارش و عملکرد مالی خود را در ماه گذشته به‌صورت عمومی منتشر کرده‌اند. HTC هم جزو شرکت‌هایی به‌شمار می‌رود که آمار و ارقام فروش خود را منتشر کرده است. طبق گزارشات منتشرشده، وضعیت این شرکت تایوانی چندان مطلوب به‌نظر نمی‌رسد و افت فروش نسبتا چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

HTC در ماه گذشته درآمدی معادل ۴۲.۶۳ میلیون دلار کسب کرد که نسبت به ۱۹۷.۳۱۵ میلیون دلار کسب‌شده توسط این شرکت در مدت مشابه سال گذشته، افت شدید ۷۸.۴۴ درصدی را نشان می‌دهد. البته اگر بخواهیم به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنیم، HTC موفق شد در ماه گذشته نسبت به سپتامبر (دو ماه قبل) حدود ۴.۰۸% (تقریبا ۱.۹۹ میلیون دلار) درآمد بیشتری به‌دست آورد.

htc

شایان ذکر است که مجموع درآمد سال ۲۰۱۸ این شرکت تایوانی تاکنون ۶۷۶.۸۱ میلیون دلار برآورد شده و همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، در طی دهه‌ی گذشته این اولین بار به‌شمار می‌رود که درآمد سالیانه‌ی اچ‌تی‌سی کم‌تر از یک میلیارد دلار گزارش شده است. جالب است بدانید که این شرکت در سال ۲۰۱۷ موفق شد میزان درآمد ۱.۷ میلیارد دلاری را به نام خود ثبت کند و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که شرکت مذکور قادر خواهد بود بیش از دو میلیارد دلار فروش داشته باشد.

HTC اخیرا سعی کرده است تا هزینه‌های اضافه‌ی خود را تا جای ممکن کاهش دهد تا بتواند به سوددهی برسد؛ اما در حال حاضر گزارش مالی سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۸ توسط این شرکت منتشر نشده؛ به همین دلیل مطمئن نیستیم که فعالیت‌های اخیر HTC تا چه میزان تاثیرگذار بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات