مدیاتک از ساخت پردازنده هلیو P90 با تمرکز ویژه روی هوش مصنوعی خبر داد

جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
هلیو P90 جدیدترین تراشه‌ی میان‌رده‌ی مدیاتک است که ضمن داشتن کارایی مناسب، تمرکز زیادی روی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد داشت.
تبلیغات

گوشی ریل‌می یو وان که روز گذشته معرفی شد، نخستین دستگاهی است که از تراشه‌ی هلیو P70 مدیاتک بهره می‌برد؛ با این‌وجود ظاهرا مدیاتک قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی از جدیدترین عضو خانواده‌ی تراشه‌های میان‌رده‌ی خود با نام هلیو پی ۹۰ رونمایی کند.

MediaTek روز گذشته در صفحه‌ی توییتر خود از رونمایی MediaTek Helio P90 در آینده‌ای نزدیک خبر داد؛ نکته‌ی جالب توجه در تیزر چند ثانیه‌ای اکانت توییتر مدیاتک، استفاده از واژه‌‌های «قدرتمند»، «کم‌مصرف» و البته «ویژگی‌های پیشگامانه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی» است که بسیار جلب‌توجه می‌کنند. مدیاتک در تیزر خود ادعا می‌کند که هلیو پی ۹۰ «همه‌چیز را دست‌خوش تغییر خواهد کرد.» 

با نگاهی به عملکرد تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی هلیو P80 در بنچمارک اخیر، بهره‌مندی هلیو P90 از ویژگی‌های پیشگامانه‌ی هوش مصنوعی قطعا موضوعی قابل‌باور است (حداقل برای یک تراشه‌ی میان‌رده). در بنچمارک یادشده، هلیو پی ۸۰ توانسته بود پس از تراشه‌ی پرچمدار و مورد انتظار اسنپدراگون ۸۱۵۰ کوالکام در رده‌ی دوم جای گیرد و عملکرد بهتری از خود نسبت به تراشه‌ی گوشی‌های وان‌پلاس ۶، هواوی میت ۲۰ پرو و گوگل پیکسل ۳ نشان دهد.

گوشی هوشمند اوپو R19 احتمالا نخستین دستگاهی است که برای پردازش‌های مختلف از تراشه‌ی هلیو پی ۸۰ بهره خواهد گرفت، با این‌حال هنوز نمی‌توان در مورد نخستین دستگاه مجهز به پی ۹۰، صحبت کرد. در هر صورت به‌هنگام رونمایی از این تراشه، قطعا شاهد انتشار جزئیات بیشتری در این رابطه خواهیم بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات