پورشه 911GT2 RS، رکورد لامبورگینی اونتادور در نوربرگ رینگ را شکست

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
سوپراسپرت پورشه 911GT2 RS با شکستن رکورد لامبورگینی اونتادور SVJ، سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان در پیست نوربرگ‌رینگ شد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که رقابت جذاب بین پورشه و لامبورگینی در نوربرگ‌رینگ، همچنان ادامه دارد. سال ۲۰۱۶ بود که لامبورگینی با سوپراسپرت هوراکان پرفرومانته کوپه، رکورد ابرخودروی پورشه 918 اسپایدر در جهنم سبز را شکست؛ اما کمتر از یک سال بعد، آلمانی‌ها با مدل 911GT2 RS و ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه، در نوربرگ‌رینگ بی‌رقیب شدند.

مهندسان سانتاگانا بولونیزه، چند ماه پیش با مدل فوق‌العاده لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه یوتا (SVJ)، به پادشاهی GT2 RS در نوربرگ‌رینگ خاتمه دادند. اونتادور SVJ یک دور جهنم سبز را در زمان ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه طی کرد. اما متخصصان خودروساز اسپرت اشتوتگارت، این‌بار قدرتمندتر از همیشه بازگشته‌اند.

Porsche 911GT2 RS

GT2 RS به‌عنوان قدرتمندترین پورشه 911  جاده‌ای تاریخ، در شاسی و سیستم تعلیق تغییراتی داشته است. گروهی از متخصصان پورشه و تیم مسابقه‌ای Manthey-Racing باهدف تیونینگ این مدل برای شکستن رکورد اونتادور SVJ گردهم آمدند. پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری پورشه بدون تغییر باقی‌ماند؛ درواقع 911GT2 RS همچنان مجوز تردد جاده‌ای دارد و تنها صندلی راننده‌‌ی آن با مدل استاندارد فعلی، متفاوت است.

Porsche 911GT2 RS

با رانندگی لارز کن، پورشه 911GT2 RS یک دور نوربرگ‌رینگ را در زمان ۶ دقیقه و ۴۰.۳ ثانیه طی کرد تا سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهنم سبز باشد. تغییرات شاسی و تعلیق در این مدل، ۶ ثانیه در زمان‌گیری با مدل استاندارد 911GT2 RS، اثرگذار بوده است. با این زمان، GT2 RS از نسخه‌ی ویژه‌ی مک‌لارن P1 LM هم (زمان ۶ دقیقه و ۴۳.۲ ثانیه) سریع‌تر است. 911 قدرتمند پورشه، حتی از هایپرکار تمام برقی نیو EP9 که زمان ۶.۴۵.۹ ثانیه را در نوربرگ‌رینگ ثبت کرده بود هم عملکرد بهتری داشته است.

Porsche 911GT2 RS

بعید است که لامبورگینی بتواند با اونتادور SVJ رکورد بهتری ثبت کند و احتمالاً باید منتظر جایگزین اونتادور باشیم. البته ابرخودروهای موردانتظار اروپایی نظیر مرسدس AMG  وان و استون مارتین والکری، کاندیدا‌های آینده‌ی عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای در نوربرگ‌رینگ هستند.

هم‌اکنون سریع‌ترین زمان ثبت شده در این پیست، بدون توجه به کلاس جاده‌ای و مسابقه، در اختیار پورشه 919 هیبرید ایوو با رکورد ۵ دقیقه و ۱۹.۵۵ ثانیه است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات