از بلندترین مجسمه جهان در هند رونمایی عمومی شد

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بلندترین مجسمه‌ی جهان اخیرا در کشور هندوستان به‌عنوان نمادی از یک شخصیت‌ تاریخی این کشور برپا شده است.
تبلیغات

مطابق برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده، از بلندترین مجسمه‌ی جهان در هند رونمایی رسمی شد. این مجسمه که به مجسمه‌ی اتحاد معروف است ارتفاعی معادل ۱۸۲ متر دارد و نمادی از شخصیت والابای پاتل، از سرداران جنگجوی این کشور است.

در این مراسم افتتاحیه، نارندا مودی نخست‌وزیر هند به منظور ادای احترام حضور داشت. سردار پاتل به «مرد آهنین» شهرت دارد و از جمله شخصیت‌هایی بود که در مبارزه برای استقلال از بریتانیا در اواسط قرن بیستم نقش کلیدی ایفا کرد. مجسمه‌ی اتحاد نه تنها به عنوان یادبود این شخصیت تاریخی مهم، بلکه نمادی از یک شاهکار تاریخی مهندسی هم شناخته می‌شود.

رونمایی از بلندترین مجسمه جهان

این مجسمه فاقد پایه بوده و ارتفاعی برابر با ۱۸۲ متر دارد که توانسته است رکورد مجسمه‌ی چینی بودا به ارتفاع ۱۵۳ متر را بشکند. ضمن اینکه ارتفاع مجسمه‌ی آزادی ایالات متحده، به نصف ارتفاع این مجسمه‌ی هندی نمی‌رسد.

در مراسم افتتاحیه، نخست‌وزیر قبل از ریختن خاک و آب به رودخانه‌ی نارمادا که در چشم‌انداز این مجسمه قرار دارد، شروع به سخنرانی کرد. جشن این مراسم با رقص‌های سنتی و پرواز هواپیماهای نیروی هوایی همراه بود.

ساخت این مجسمه کم‌تر از ۴ سال به طول انجامید و تاریخ رسمی رونمایی آن مصادف با صدوچهل‌وسومین سالگرد تولد سردار پاتل بود. البته هزینه‌ی ۴۳۰ میلیون دلاری ساخت این مجسمه با انتقادات گسترده از طرف کشاورزان منطقه (گجرات) مواجه شده است؛ در حالی که دولت بر این عقیده است که وجود این مجسمه می‌تواند بازدیدکنندگان زیادی را به این منطقه جذب کرده و در رشد اقتصاد آن موثر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات