نوبیا رد مجیک مارس معرفی شد؛ گوشی گیمینگ با ۱۰ گیگابایت رم و سیستم خنک‌کننده‌‌ی قدرتمند

پنج‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رد مجیک مارس جدیدترین گوشی مخصوص بازی نوبیا است که ضمن بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمند، به ۱۰ گیگابایت رم و پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 مجهز شده است.
تبلیغات

شرکت چینی نوبیا (Nubia) روز گذشته به‌صورت رسمی گوشی رد مجیک مارس (Red Magic Mars)، محصولی مخصوص گیمرها را رونمایی کرد. سخت‌افزار به‌کاررفته در این گوشی، آن را به قدرتمند‌ترین گوشی اندرویدی ساخته‌شده تابه‌امروز تبدیل می‌کند.

رد مجیک مارس برای تأمین توان پردازشی لازمش از تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌گیرد. این گوشی مخصوص‌ بازی ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و به ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است. برای محصولات مخصوص بازی سیستم خنک‌کننده از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ ازهمین‌رو، نوبیا در گوشی جدیدش از لوله‌ی گرمایی دوگانه‌ی ICE و البته سیستم خنک‌کننده‌ی همرفت استفاده کرده است. در این نوع سیستم خنک‌کننده، گرمای تولیدشده‌ی قطعات ازطریق جریان مایع منتقل می‌شود. البته در نوع رایج‌تر این سیستم، به‌جای مایع از هوا استفاده می‌شود. 

رد مجیک مارس نوبیا / Nubia Red Magic Mars

نوبیا رد مجیک از ویژگی‌های خاص دیگری نیز بهره می‌برد که به‌طور ویژه برای گیمرها ساخته شده‌اند؛ ازجمله دو کلید لمسی در بخش کناری و موتوری اختصاصی برای بازخورد لمسی در بازی‌های مختلف و اسپیکرهای استریوی مجهز به فناوری صدای فراگیر Dolby DTS 7.1 برای ارائه‌ی تجربه‌ی شنیداری غنی.

این گوشی هوشمند که به نمایشگر ۶ اینچ Full HD مجهز شده، در قسمت پشتی خود از دوربین اصلی ۱۶مگاپیکسلی با دیافراگم f.1.8 و در قسمت جاویی از دوربین سلفی ۸مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. درضمن این دستگاه به‌لطف داشتن باتری ۳٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی، تا ساعت‌ها می‌تواند به‌طور مداوم محتوای ویدیویی و گیمینگ را پخش و اجرا کند. گفتنی است این دستگاه ازطریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. درکنار این‌ها، نوبیا رد مجیک مارس به جک ۳.۵میلی‌متری هدفون نیز مجهز شده است.

همچون مدل معمولی رد مجیک، در قسمت پشتی رد مجیک مارس نیز نور پس‌زمینه‌ی RGB را به‌شکل نواری نسبتا باریک شاهد هستیم که ظاهر خاصی به این دستگاه بخشیده است. کاربر می‌تواند بنا به تمایلش، این نوار را به رنگ‌های مشکیِ شهاب‌سنگی یا قرمز آتشین دربیاورد. درضمن، مدلی ویژه از این دستگاه نیز قرار است با رنگ جذاب چریکی روانه‌ی بازار شود. 

رد مجیک مارس نوبیا / Nubia Red Magic Mars

نوبیا قصد دارد درکنار این گوشی، جوی‌استیک مخصوص بازی آن را نیز برای فروش بگذارد. این جوی‌استیک به‌سادگی به گوشی متصل می‌شود تا لذت بازی‌کردن برای کاربر دوچندان شود.

جالب است بدانید نوبیا رد مجیک مارس، تنها گوشی مجهز به ۱۰ گیگابایت رم دنیا نیست؛ شیائومی می میکس ۳ و اوپو فایند ایکس، دیگر محصولاتی هستند که پیش از این گوشی، به ۱۰ گیگابایت رم مجهز شده بودند. البته مدل ۱۰گیگابایتی فایند ایکس، هنوز روانه‌ی بازار نشده است.

رد مجیک مارس نوبیا / Nubia Red Magic Mars

رد مجیک مارس در ۷دسامبر۲۰۱۸ (مصادف با ۱۶آذر) با قیمت ۳۹۰ دلار برای مدل‌ ۶ گیگابایت رم / ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۴۶۰ دلار برای مدل ۸ گیگابایت رم / ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۵۷۵ دلار برای مدل ۱۰ گیگابایت رم / ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (دارای رنگ چریکی) در کشور چین عرضه خواهد شد. تاکنون، درباره‌ی عرضه‌ی احتمالی این دستگاه در نقاط دیگر دنیا، سخنی به‌میان نیامده است.

نظر شما درباره‌ی گوشی جدید نوبیا چیست؟ استفاده از ۱۰ گیگابایت رم حتی برای گوشی مخصوص بازی کاری منطقی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات