کسب درآمد از صنعت استخراج ارز دیجیتال

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دنیای ارز دیجیتال بازاری نوظهوری است که در مسیر رشد و تکامل قرار دارد و هر روزه افراد بیشتری به این بازار جذب می‌شوند و مبالغ هنگفتی را به این بازار تزریق می‌کنند و فعالیت‌های گسترده‌ای در آن صورت می‌گیرد.
تبلیغات

همه‌ی این مسائل، موضوع را پیچیده تر می کند و البته هرچه پیچیدگی بیشتر، سود هم بیشتر؛ اما سوال اینجاست کدام سیستم به این بازار آشفته نظم می‌بخشد؟ و در قبال این خدمات ارزشمند چه پاداشی می گیرند؟ و آیا ارز دارد؟

در راس این بازار خونی و پر پول این ماینرها هستند که همه چیز را تحت کنترل دارند و هر جابجایی و معامله ای برای به سرانجام رسیدن احتیاج به مهر تایید ماینرها دارد و اگر ماینرها وجود نداشته باشد بازاری به اسم کریپتوکارنسی وجود نخواهد داشت.

امپراطوری پولی و سرمایه گذاری را پادشاهان بانکی باهوش ۲ قرن پیش بنا نهادند طوری که سالیان سال است که با قدرت پول و مبادلات ارزی دنیا را در چنگال خود گرفته اند. مهمترین وظایف بانک ها تولید پول، عرضه پول و نظارت بر معاملات پولی است.

اکنون در قرن ۲۱ هستیم و با رشد تکنولوژی ماینینگ بانکداری به شیوه نوین است و طبق معمول به دلیل بکر بودن و نوین بودن این صنعت اولین ها، فاتح سرزمین امپراطوری آینده خود هستند.

ماینرها درست وظیفه ی یک بانک مرکزی را دارند. آنها کوین یا ارز دیجیتال مورد نظر را تولید می کنند، به بازار عرضه می کنند، بر معاملات نظارت دارند، تراکنش ها را ساماندهی می کنند و به خزانه دسترسی دارند!

کسب درآمد از صنعت استخراج ارز دیجیتال

ماینرها به معادن غنی دیجیتالی ارزهای دیجیتال دسترسی گسترده ای دارند و فقط کافیست به استخراج بپردازند، سوال اینجاست که چگونه این فرایند صورت می گیرد؟ در نظر داشته باشید معدنی پر از طلا داریم و معدنچیانی را اختیار می کنید تا فلز گرانبها را برای شما از اعماق زمین استخراج کنند سپس شما این ثروت را ذخیره کرده و به موقع خواهید فروخت و سرمایه‌گذاری دیگری می کنید.

ماینینگ فرایند مشابهی دارد، شما سرمایه گذار هستید و دستگاه ها معدنچیان تازه نفس و آماده خدمتگزاری به شما هستند که به اعماق معادن بکر و غنی دیجیتالی نفوذ کرده و آینده شما را سرمایه گذاری می کنند، فرایند به این صورت است که معدنی دیجیتالی وجود دارد که با حل معادلات ریاضی یک فرسنگ جلوتر رفته و گرمی از طلای دیجیتال را برای خود ذخیره کرده اید.

در حقیقت دستگاه ماینر متشکل از تعداد زیادی از پردازنده های قوی است که این معادلات دیجیتالیی را حل می کنند و به بیت کوین یا ارز دیجیتال مورد نظر می‌رسند این بیت کوین داخل کیف پول مجازی شما قرار می گیرد و هر زمان که اراده کنید می توانید بفروشید یا معاوضه کنید و البته انسان های باهوش صبر پیشه می کنند تا قیمت این ارزهای دیجیتالی افزایش یافته سپس اقدام به فروش می کنند.

کسب درآمد از صنعت استخراج ارز دیجیتال

حال نوبت به آن است سرمایه گذاری در حوزه ماینینگ و خطرات آن را بررسی کنیم. بیایید خرید دستگاه ماینر را در نظر بگیریم در بدترین شرایط با ۱۰ میلیون تومان می توان یک دستگاه انت ماینر S9 با قدرت پردازش ۱۴.۵ تراهش و مصرف ۱۳۵۰ وات خرید (در نظر داشته باشید قیمت دستگاه فوق زمانی که این مقاله نوشته می شود ۷.۶۰۰.۰۰۰ بصورت پیش فروش است) اگر بدترین شرایط را در نظر بگیریم که شما از این دستگاه در خانه استفاده می کنید و با درامد امروز دستگاه S9 که معادل ۴ دلار بیت کوین در روز است در ماه ۱۲۰دلار بیت کوین تولید کرده است و ارزش امروزه دلار که ۱۳۵۰۰ تومان است ضرب کنیم ۱.۶۲۰.۰۰۰ تومان بیت کوین استخراج کرده اید، اما این رقم خالص نیست!

از ۱.۶۲۰.۰۰۰ با تعرفه برق مسکونی برای هر دستگاه که ۶ آمپر است ماهیانه ۲۴۰ هزار تومان را برای برق خواهید پرداخت این بدان معناست که ماهیانه ۱.۳۸۰.۰۰۰ سود خالص.

فراموش نکنید که یک سرمایه ۷.۶۰۰.۰۰۰ گذاشته اید این یعنی حدود ۵.۵ ماه زمان می برد تا سرمایه شما باز گردد و پس از آن در سود خواهید بود البته نباید فراموش کنید که در همین هنگام ارزش دارایی پول دیجیتال شما رو به رشد است.

حقیقت این است که اگر شما ۱۰ میلیون تومان را بالش کنید بدون آنکه اسکناسی از آن بردارید شب ها نمی توانید با خیال راحت سر بر روی آن بگذارید و به خواب بروید خواب هفت پادشاه را ببینید چرا که روز به روز و لحظه به لحظه فقیر تر خواهی شد و آن هم به دلیل اقتصاد شکننده ایران و روند رو به نزول ریال ایران است.

اگر وارد حوزه ای شوید که درامدتان در بازار سرمایه جهانی باشد و پشتوانه آن قویترین ارز رایج دنیا یعنی دلار آمریکا باشد، بدون آنکه شخصی متوجه حضورتان و ثروت اندوزی روز افزون شما باشد یک سرمایه گذاری منطقی با بازدهی بالا کرده اید و این فوق العاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات