علت دسترسی اپلیکیشن «دولت همراه» به برخی امکانات گوشی کاربران مشخص شد

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دلایل دسترسی اپلیکیشن «دولت همراه» به برخی امکانات موبایل را توضیح داد و گفت این دسترسی‌ها در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن برداشته می‌شوند.
تبلیغات

با اجرای طرح ثبت‌نام غیرحضوری کارت سوخت اعلام شده بود کاربران با مراجعه به سامانه‌ی خدمات دولت همراه به نشانی mob.gov.ir و همچنین با استفاده از اپلیکیشن دولت همراه، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام کارت سوخت یا دریافت المثنی اقدام کنند. اما برخی کاربران هنگام نصب اپلیکیشن دولت همراه متوجه شدند. این نرم‌افزار در زمان نصب، نیاز به دسترسی‌های متفاوتی از جمله خواندن کارت حافظه، حذف محتویات کارت حافظه و دریافت پیام‌های نوشتاری دارد.

این موضوع اعتراض کاربران را به همراه داشت و امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران توضیحاتی را در رابطه با این موضوع ارائه داد. او در حساب کاربری توییتر خود و در پاسخ به این سوال کاربران که چرا اپلیکیشن دولت همراه برای ثبت‌نام کارت سوخت، اجازه‌ی دسترسی به موقعیت مکانی و میکروفن (ضبط صدا) و یا فلش (چراغ قوه) را می‌خواهد، نوشت:

روز گذشته درباره‌ی دسترسی‌های اپلیکیشن دولت همراه، پرسشی توسط برخی از کاربران مطرح شد که قول بررسی دادم. نتایج به شرح زیر است:دسترسی به میکروفن و لوکیشن برای سرویس اورژانس بوده است. این سرویس روی اپلیکیشن دولت همراه پیاده‌سازی شده، ولی هنوز اجرایی نشده است.چراغ قوه برای خواندن بارکد/QR در ارائه‌ی خدمات مختلف نیاز است.اگرچه این دسترسی‌ها برای خدمات فوق نیاز است، اما تصمیم گرفته شد تا زمان اجرایی شدن خدمات فوق، این دسترسی‌ها برداشته شوند؛ در نسخه‌ی جدیدتری که امروز یا فردا منتشر می‌شود.پرسشگری عمومی، ارتقای ملی را به همراه دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات