فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تا پایان آذرماه قانونی است

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی تنها تا پایان آذرماه فرصت دارند از تلگرام مستقل شوند و در صورت عدم دریافت مجوز، فعالیت آن‌ها غیرقانونی است.
تبلیغات

حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری رویداد نوآورانه‌ی پیام‌رسانی با عنوان پیام‌آورد اعلام کرد فعالیت دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی فعلا مجاز است. این نشست با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی فضای مجازی برگزار شد و حمید فتاحی توضیحاتی در مورد دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی ارائه‌ داد.

 وی با تأکید بر اینکه دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی تا آخر آذرماه برای مستقل شدن از تلگرام مهلت دارند، گفت:

هاتگرام و تلگرام طلایی فعلا مجاز هستند و اگر تا آخر آذر مستقل نشوند و مرکز ملی فضای مجازی نیز مهلت فعالیت آن‌ها را تمدید نکند، غیرقانونی شناخته می‌شوند. این پیام‌رسان‌ها در میان پیام‌رسان‌های داخلی بوده و اگر تأییدیه‌های لازم را دریافت نکنند، جزو پیام‌رسان‌های غیرقانونی قرار می‌گیرند.
حمید فتاحی

پیش از این نیز اعلام شده بود از این به بعد تنها دو پیام‌رسان سروش و گپ به‌دلیل عملکرد بهتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت. معاون وزیر ارتباطات همچنین بر مشکلات پیام‌رسان‌ها در کشور تأکید کرد و رسیدگی ریشه‌ای به آن‌ها را ضروری دانست. وی افزود:

سند شورای عالی فضای مجازی درباره‌ی پیام‌رسان‌ها تمامی ابعاد فنی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و کسب‌وکار پیام‌رسان‌ها را دیده که اگر این سند به‌طور کامل و صحیح اجرا و رعایت شود، منجر به اقناع کاربران در استفاده از پیام‌رسان بومی خواهد شد و دیگر لازم نیست، پیام‌رسان‌های خارجی را فیلتر کنیم تا مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی سوق پیدا کنند.

فتاحی در ادامه‌ی صحبت‌های خود دوره‌ای که در زندگی می‌کنیم را دوره‌ی ایده‌های خلاقانه و تضمین حریم خصوصی کاربران دانست و توجه به آن‌ها را شرط لازم برای رسیدن به موفقیت اعلام کرد. وی با تأکید بر ضرورت توجه به اقناع کاربران در شبکه‌های اجتماعی اضافه کرد:

در حال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی وضعیت خوبی دارند به‌گونه‌ای که نرم‌افزار کافه بازار از یک زیست‌بوم اقتصادی مناسبی برخوردار شده است. دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی از سوی شرکت‌های دانش بنیان با توسعه‌ی نسخه‌ای از تلگرام پیاده‌سازی شده است و در حال حاضر ۳۵ میلیون نفر آن‌ها را نصب کرده‌اند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات