مایکروسافت در نبرد پهپادها به کمک DJI شتافت

دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با فروش ۳۰ پتنت به یاری DJI، شرکت چینی تولیدکننده‌ی پهپاد، دربرابر شکایت رقیبش شتافت.
تبلیغات

مایکروسافت تاکنون چندین‌بار با شرکت چینی DJI، پیشرو در زمینه ساخت پهپادهاهمکاری کرده و آخرین‌بار نیز از عرضه‌ی SDK (کیت توسعه‌ی نرم‌افزار) به کمک این شرکت خبر داده است. این کیت قابلیت‌ کنترل کامل و تبادل آنی داده‌ها را به میلیون‌ها رایانه‌ی مجهز به ویندوز 10 اصافه می‌کند.

با این‌حال، اکنون DJI را شرکت اتل روباتیکس (Autel Robotics) تهدید می‌کند. این شرکت، DJI را به نقض پتنت‌هایش درزمینه‌ی دنبال‌کردن مسیر پروازی با اجتناب از موانع و مونتاژ روتور و روشی برای غیرفعال‌سازی باتری‌ها برای کاهش کُندی بین پروازها متهم کرده است.

Autel از کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده‌ی آمریکا درخواست کرده واردات پهپادهای مدل‌ Phantom ،Mavic ،Spark و Inspire شرکت چینی DJI را ممنوع کند.

اکنون Microsoft به کمک DJI شتافته و مجموعه‌ای از ۳۰ Patent را به این شرکت فروخته است که می‌تواند آن را در مقابل شکایت Autel تقویت کند.

انتظار می‌رود پهپادها در آینده تجارت بزرگی ایجاد کنند. گفته می‌شود بازار پهباد‌ها درسال ۲۰۱۸ درحدود ۴.۴میلیارد دلار ارزش داشته که بخش بزرگی از آن تحت تسلط DJI است. مایکروسافت اکنون در حال همکاری با DJI در زمینه‌ی تأمین عقبه‌ی ابری (کلاود) رایانه‌های پرنده است. DJI سرویس آژور مایکروسافت را به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی خدمات ابری‌اش برای پهپادهای تجاری و SaaS (اجاره‌ی نرم‌افزار) درنظر گرفته است.

مایکروسافت و DJI همچنین قصد دارند در توسعه‌ی مشترک ابزارهایی برای بهره‌مندی حداکثری از سرویس‌های Azure IOT Edge و هوش مصنوعی مایکروسافت همکاری کنند تا سناریوهای جدیدی در صنایع مختلف، ازجمله کشاورزی و ساخت‌و‌ساز و امنیت عمومی ایجاد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات