وقتی چت‌بات‌ها جای فروشنده‌ها و اپراتورها را می‌گیرند

یک‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فروش محصولات و خدمات مهم‌ترین دغدغه هر کسب‌وکاری است و همین موضوع باعث شده تا کسب و کارها به سراغ فناوری‌های نوین رفته و از چت‌بات‌ها به این منظور استفاده کنند.
تبلیغات

امروزه صاحبان کسب‌وکارها، خوب می‌دانند که برای افزایش فروش، باید با مشتریان خود در ارتباط باشند. این ارتباط معمولا در یکی از دو قالب زیر شکل می‌گیرد: 

 بازاریابی نفر به نفر

در بازاریابی نفر به نفر، یک اپراتور حرفه‌ای سعی می‌کنند مشتری را بشناسند و محصولات و خدمات کسب‌وکار را منطبق با شرایط و نیاز او، معرفی نمایند. در بسیاری موارد برای مشتریانی که تاکنون محصولی خریداری نکرده‌اند یک پیشنهاد جذاب تخفیف از طریق اپراتور می‌تواند ضربه نهایی باشد.

پشتیبانی آنلاین

یافتن اپراتورهای خوب پشتیبانی که بتوانند در چند شیفت کار کنند، با مشتریانی که عموما به دلیل مشکلاتی به آن‌ها مراجعه کرده‌اند به خوبی و با روی خوش مکالمه کنند، فشارهای محیطی و مشکلات خارج از فضای کار را در ارتباطشان با مشتریان دخالت ندهند و از همه مهم‌تر بتوانند در نهایت آمارهای دقیق عددی از میزان رضایت‌مندی مشتریان از جنبه‌های مختلف کسب‌وکار به مسئول خود ارائه دهند، اگر غیر ممکن نباشد، کار بسیار دشواریست.

اما چگونه می‌توان در عین افزایش کیفیت، حجم خدمات پشتیبانی و بازاریابی نفر به نفر را به طور چشم‌گیر افزایش داد به طوری‌که نیازی به صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای استخدام تعداد زیادی  اپراتور پشتیبانی و بازاریاب نباشد؟ پاسخ این سوال در استفاده از چت‌بات‌هاست. چت‌بات‌ها، موتورهای مکالماتی هوشمندی هستند که می‌توانند به جای انسان‌ها، خدمات پشتیبانی و بازاریابی نفر به نفر را ارائه دهند.

چت‌بات چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چت‌بات‌ها نرم‌افزارهایی هستند که با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی تولید می‌شوند و می‌توانند به طور خودکار با کاربران گفتگوی آنلاین کنند. کافیست یک چت‌بات را با استفاده از داده‌های کسب‌وکار خود آموزش دهید و آن را به کانال‌های مکالماتی که با کاربران دارید متصل کنید. به محض این که یک مشتری در هر یک از این کانال‌های ارتباطی پیامی ارسال کند، چت‌بات شما بلافاصله پیام را می‌خواند و با مشتری مکالمه می‌کند و مشکل او را حل می‌کند.

چت‌بات‌ها می‌توانند به تمام کانال‌های مکالماتی و ارتباطی با مشتریان شامل پلتفرم‌های گفتگوی آنلاین با مشتریان در سایت، نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان یاCRM، ماژول‌های چت‌ آنلاین وردپرس، سیستم‌های مدیریت تیکت و ایمیل و پیام‌رسان‌ها متصل شوند.در حال حاضر، چت‌بات‌ها یکی از جذاب‌ترین و پراستفاده‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای آنلاین به شمار می‌روند که می‌توانند رضایت‌‌مندی مشتریان را تحلیل کنند و با گفتگوی آنلاین و در دسترس بودن به طور ۲۴ساعته باعث افزایش رضایت‌مندی مشتریان شوند.

چت بات دیالوگ

چت‌بات‌ها ابزارهای قدرتمند در مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM

چت‌بات‌ها یکی از ابزارهای جدید در مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM به شمار می‌روند. که به نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان متصل می‌شوند و اطلاعاتی که از مکالمات استخراج کرده‌اند را به طور خودکار در بخش‌های مربوطه ثبت می‌کنند. فرض کنید یک مشتری خاص نیاز به یک ویژگی سفارشی روی محصول شما دارد. چت‌بات با مشتری مکالمه می‌کند و اطلاعات مورد نیاز را برای پی‌گیری‌های بعدی در کارتابل اپراتور مربوطه وارد می‌کند.

چت‌بات‌ها می‌توانند لیدها و سرنخ‌ها را به مشتری تبدیل کنند

یکی دیگر از کاربردهای چت‌بات‌ها در پی‌گیری لیدهای (Lead) سایت به شمار می‌رود. صاحبان کسب‌وکارها خوب می‌دانند که هزینه‌های ساخت یک لید یا سرنخ جدید، بسیار زیاد است. پس باید تا جایی که می‌شود این لید‌ها را پی‌گیری کرد و آن‌ها را تبدیل به مشتری نمود. مهم‌ترین علت این که چرا لیدها و سرنخ‌های تولید شده در سایت به مشتری تبدیل نمی‌شوند عدم پی‌گیری مناسب است. چت‌بات‌ها موثرترین ابزار پی‌گیری و تبدیل لیدها به مشتری به شمار می‌روند که مستقل از این که تعداد لیدها چقدر است می‌توانند تمام آن‌ها را پی‌گیری کنند و با همه لیدها صحبت کنند و بسته به شرایط هر یک از آن‌ها، پیشنهادات مختلف را به آن‌ها ارائه داده و محصولات و خدمات را به فروش برسانند.

چت‌بات‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟

برای ساخت یک چت‌بات به زبان فارسی برای کسب‌و‌کار خود، از سایت دیالوگ (Diaalog.ir) استفاده نمایید. اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ، به شما این امکان را می‌دهد که به طور رایگان و در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک چت‌بات پشتیبانی مختص کسب‌وکار خود بسازید. کافیست یک حساب کاربری بسازید تا بصورت رایگان از خدمات دیالوگ بهره‌مند شوید. در ناحیه کاربری دیالوگ می‌توانید، با وارد کردن نمونه پیام‌های کاربران و پاسخ‌های متناظر خود چت‌بات را آموزش دهید و آن را به کانال‌های مکالماتی خود متصل نمایید. پس از آموزش، اگر پیامی از سوی یکی از کاربران ارسال شود، اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ بهترین پاسخ ممکن برای این پیام را پیدا کرده و با کاربران به طور خودکار مکالمه می‌نماید.

چت بات دیالوگ

همین‌طور در ناحیه کاربری دیالوگ می‌توانید، گزارش‌های مختلف از فرایندهای پشتیبانی، شامل میزان کارکرد پشتیبانی، مکالمات به تفکیک موضوعی به همراه تحلیل رضایت‌مندی روی هر مکالمه، تعداد بازگشت‌های کاربران برای مکالمه، تعداد سرنخ‌های تولید شده، پیشنهادات ارسال شده و موارد مشابه دیگر در بازه‌های زمانی مختلف را مشاهده نمایید.

جمع‌بندی

چت‌بات‌ها یکی از کاربردهای هوش مصنوعی هستند که اخیرا به طور ویژه نظر کسب‌وکارهای آنلاین را به خود جلب  کرده‌اند. امروزه از چت‌بات‌ها در فرایندهای پشتیبانی آنلاین کاربران، در بازاریابی نفر به نفر آنلاین، در فرایندهای مدیریت ارتباط با مشتری و در پی‌گیری سرنخ‌ها و لیدهای تولید شده در سایت و تبدیل آن‌ها به مشتری به طور گسترده استفاده می‌شود.

برای ساخت چت‌بات‌ها می‌توانید سری به سامانه پاسخ‌دهی خودکار دیالوگ بزنید و در کمتر از ۱۰دقیقه به طور رایگان چت‌بات خود را بسازید و فعال کنید.برای مطالعه بیشتر در این خصوص می‌توانید به blog.diaalog.ir مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات