هواوی به دنیای گوشی‌های تاشدنی وارد می‌شود

پنج‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
هواوی با ثبت چند نام تجاری، به احتمال ورود خود به دنیای گوشی‌های تاشدنی قوت بخشید.
تبلیغات

سال ۲۰۱۹ در دنیای تلفن‌های هوشمند، سال گوشی‌های انعطاف‌پذیر، شبکه 5G و نمایشگرهای حفره‌دار است و طبیعی است که این سه فناوری در روزهای پیش رو، حجم قابل توجهی از اخبار را به خود اختصاص دهند. ازاین‌رو، هواوی که به‌عنوان یکی از پیشتازان این روزهای صنعت موبایل اصلاً از این قاعده مستثنا نیست، با ثبت چند نام تجاری به احتمال ورود خود به دنیای گوشی‌های انعطاف‌پذیر و تاشدنی قوت بخشید.

به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد هواوی چهار نام تجاری جدید شامل Mate Flexi ،Mate Flex ،Mate F و Mate Fold را برای محصولات آینده‌ی خود به ثبت رسانده‌است. این اسامی هرچند چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند، اما به خوبی سودای این شرکت خوش‌نام چینی را به سمت گوشی‌های تاشدنی نشان می‌دهند.

علاوه‌براین هرچند اولین چیزی که پس از مواجهه با این اسامی به‌نظر می‌رسد خاصیت انعطاف پذیری این گوشی است؛ اما نکته‌ی دومی که اهمیت فراوانی دارد، وجود این محصول احتمالی در خانواده‌ی مِیت (Mate) هواوی است؛ خانواده‌ ای پرچم‌دار و قابل اعتماد، که خیال ما از عملکرد و کیفیت اعضای آن راحت است!

اگر اخبار اخیر پیرامون گوشی‌های تاشدنی را دنبال کرده باشید، احتمالاً متوجه شباهت نام میت F با گلکسی F شده‌اید، نامی که مدت‌ها است از گوشی تاشدنی آینده‌ی سامسونگ انتظار داریم. هرچند اسمی که سامسونگ احتمالا برگزیده و اسامی احتمالی جدید هواوی هیچکدام برای یک تکنولوژی تازه و انقلابی چندان شگفت‌انگیز و جذاب به‌نظر نمی‌رسند، اما باید در نظر داشت که هیچ نامی واضح‌تر از این اسامی نمی‌تواند ماهیت تاشوندگی یک محصول جدید را در کسری از ثانیه اعلام کند و از طرفی، هیچ چیز برای محصولی غریب و تازه، بهتر از این نیست. ازاین‌رو، طبیعی است که سامسونگ یا هواوی سراغ این اسامی یا مشتقات آن بروند و این عمل آنان چندان مورد نکوهش قرار نگیرد.

البته به هر حال باید در نظر داشت که تا انتشار جزئیات بیشتری از اولین نمونه‌های گوشی‌های تاشونده، چاره ای جز صبر تا سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹ نداریم. هرچند این انتظار ممکن است به‌دلیل وقوع هر مشکل احتمالی کمی بیشتر هم طول بکشد؛ اما نظر شما در مورد گوشی‌های تاشدنی چیست؟ آیا بازار شرایط پذیرش و فراگیر شدن چنین فناوری را خواهد داشت و خود شما در نقش یک کاربر، علاقه‌ای به در دست داشتن دستگاه‌های این‌چنینی خواهید داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات