با چه پولی چه مدل گوشی بخریم؟

جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در گزارش زیر با بررسی تنوع محصولات سامسونگ به این سوال جواب خواهیم داد که چه چیزی این برند را به قدرت رسانده است.
تبلیغات

تاریخ نشان داده که حتی اگر فروش گوشی تلفن همراه به طور کلی کاهش بیابد، نمودار خرید و فروش موبایل سامسونگ هم‌چنان به شکل صعودی حرکت می‌کند.

امروز هر فردی با هر سطح درآمد می‌تواند به خرید یکی از گوشی‌های سامسونگ دسترسی داشته باشد. بی‌جهت نیست که سال ۲۰۱۷ خرید و فروش گوشی موبایل سامسونگ رکورد چشمگیری را برای خودش رقم زد. در گزارش زیر می‌توانیم به پنج مدل گوشی برای پنج سطح درآمدی متفاوت اشاره کنیم.

گران‌ترین‌های سامسونگ

اگر محدودیت مالی ندارید می‌توانید نگاهی به آخرین مدلی گوشی سامسونگ که فروردین امسال از آن رونمایی شد بیاندازید؛ یعنی همان مدل s9. این سری با سه مدل پلاس، نوت و معمولی به بازار آمد. هر سه یک دوربین سلفی هشت و دوبین پشت ۱۲ پیکسلی دارند. مدل پلاس آن دارای دو دوربین است و هر سه گوشی تغییراتی در لنز خود نسبت به نسل قبل تجربه کرده‌اند که برایتان عکس‌های شفاف‌تری به‌خصوص در تاریکی رقم می‌زنند.

گلکسی نوت s9  دو سیم‌کارته ۵۱۲ گیگابایتی: حدود ۱۷ میلیون تومان

گلکسی نوت s9  دو سیم‌کارته ۱۲۸ گیگابایتی: حدود ۱۴ میلیون تومان

گلکسی s9  پلاس دو سیم‌کارته ۶۴ گیگابایتی: حدود ۱۰ میلیون تومان

گلکسی s9  دو سیم‌کارته ۶۴ گیگابایتی: حدود ۹ میلیون تومان

خرید با پنج تا شش میلیون تومان

اگر بودجه‌ای که برای خرید گوشی سامسونگ کنار گذاشته‌اید چیزی حدود پنج تا شش میلیون تومان است این شرکت از سری A چند نمونه مقابل‌تان می‌گذارد. A8 پلاس یک گوشی دو سیم‌کارته، دارای حسگر انگشت، مقاوم در برابر آب با حافظه داخلی چهار گیگابایتی و دوربین ۱۶ پیکسلی است. note 4 هم یکی از محصولات مناسب این رنج قیمتی است که هنوز گوشی مهمی محسوب می‌شود.

A8  پلاس: حدود ۶ میلیون تومان

گلکسی نوت ۴: ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

خرید گوشی با سه تا پنج میلیون تومان

ارزان‌ترین گوشی در این رنج قیمت گلکسی A5 است. حدود یک سال پیش این گوشی با دوربین ۱۶ پیکسلی و وزن ۱۵۸ گرمی به بازار آمد. این گوشی یک صفحه ۵.۲ اینچی دارد و در هر اینچ ۴۲۴ پیکسل قرار گرفته است.

 J5 pro سامسونگ هم یک دوربین ۱۳ پیکسلی و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی بیشتر به رنگ بژ در بازار فروخته شده و احتمالا آن را در دستان افراد زیادی دیده‌اید. این گوشی سال ۲۰۱۷ معرفی شده و برای همین نباید نگران قدیمی بودن آن باشید؛ چراکه هنوز تا از کارافتادگی آن فاصله زیادی باقی مانده است. در این رنج قیمتی گلکسی A7 و A6  پلاس هم قرار می‌گیرند. A6+   صفحه نمایش بهتری در مقایسه با موبایل‌های ارزان‌تر ارائه می‌دهد. دوربین آن هم ۱۶ پیکسلی است اما دوربین آن به فوکوس لمسی و تشخیص چهره مجهز شده. دوربین A7 هم شبیه A6+  ۱۶ پیکسلی بوده اما وضوح مدل 6+  و همچنین حافظه داخلی آن بیشتر است. با همه این توصیف‌ها باز هم j7  اندروید بالاتری دارد و از نظر مشخصات فنی بیشتر به گوشی‌های جدید این شرکت نزدیک است.

 قیمت گلکسی ‌‌A7: حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

قیمت گلکسی A6+: حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

قیمت گلکسی G5: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت گلکسی A5: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

خرید گوشی با دو تا سه میلیون تومان

خوشبختانه هنوز هم می‌توانیم با بودجه دو میلیون تومان گوشی بخریم. J5 کور در این دسته قرار می‌گیرد. گوشی ۱۷۰ گرمی پلاستیکی که ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و با دوربین ۱۳ پیکسلی عکس‌های متوسطی به شما می‌دهد.

گوشی j3  قدیمی‌تر است و سال ۲۰۱۵ به بازار آمده. یک صفحه پنج اینچی و ۱۳۸ گرم وزن دارد. دوربین ۸ پیکسلی آن تصاویر عالی به ما نمی‌دهد. قدرت باتری آن نیز از مدل قبلی کمی پایین‌تر است. شاید تنها نکته مثبت این گوشی مناسب بودن کاربردهای آن دربرابر قیمتش است. علاوه بر این دو، سامسونگ گوشی‌های قدیمی‌تری هم دارد که می‌توانید با خرید دست‌دوم هنوز از آن استفاده کنید. برای مثال زمانی که  تبلیغات خرید و فروش گوشی موبایل سامسونگ s5 روی بیلبوردهای شهر آمد همه چشم انتظار اتفاق بزرگی بودند. موبایلی که ابتدا به خاطر شباهت پشت آن به چسب زخم دستمایه طنز قرار داشت اما با ارتقا عملکرد خود نشان داد نباید قضاوت‌های ظاهری را خیلی جدی گرفت. اس ۵ نسبت به نسل قبلی باتری بهتری داشت. دوربین آن هم از ۱۳ پیکسل به ۱۶ پیکسل رسیده بود. مقاومت گوشی‌های سامسونگ در برابر آب هم از این سری آغاز شد. در تبلیغات به خصوص روی شارژر بی‌سیم و همچنین حسگر انگشت آن تمرکز زیادی وجود داشت. این گوشی هنوز هم در بازار دست دوم موجود است و می‌تواند برای کسی که استفاده زیادی از موبایل ندارد کافی باشد.

قیمت گلکسی G3: حدود ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

قیمت گلکسی G7 core: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تمان

قیمت S5 در سایت دیوار: ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات