زیان ۱۱۵ میلیون دلاری جگوار لندرور به دلیل کاهش فروش

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی جنگ تجاری میان چین و آمریکا، فروش جگوار لندرور کاهش یافت و باعث زیان ناخالص ۱۱۵ میلیون دلاری طی سه ماه گذشته شد.
تبلیغات

رالف اسپت، مدیر جگوار لندرور (JLR) می‌گوید این شرکت طی سه ماهه مالی گذشته با زیان ناخالص ۱۱۵ میلیون دلاری مواجه شده است و برنامه‌هایی برای بهبود جریان نقدینگی، کاهش هزینه و افزایش سود در آینده دارد. خودروساز انگلیسی دلیل این کاهش سود را فروش پایین‌تر در چین عنوان می‌کند.

جگوار لندرور بین تیر تا شهریور ماه امسال ۱۲۹،۸۸۷ خودرو فروخت که کاهش ۱۳.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. درآمد حاصل از فروش این تعداد خودرو، حدود ۷.۲۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود. کاهش فروش JLR به دلیل شرایط بازار چین اعلام شد، جایی که جنگ تجاری اخیر با ایالات متحده آمریکا موجب عدم اطمینان مصرف‌کنندگان شده است.

چین آمریکا جنگ تجاری تعرفه خودرو موتورسیکلت

 همچنین فروش محصولات جگوار لندرور در اروپا و انگلیس نیز کاهش یافته است؛ جگوار لندرور علت این موضوع را کاهش تقاضا برای خرید خودروهای دیزلی، معرفی مقررات WLTP انتشار گازهای گلخانه‌ای و عدم اطمینان نسبت به برگزیت (Brexit) عنوان می‌کند. با توجه به صحبت‌های اسپت، به نظر می‌رسد که طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا برگزیت تاثیرات زیادی بر روند مالی این شرکت گذاشته است.

رالف اسپت در این زمینه گفت:

برای حل این چالش‌ها، جگوار لندرور برنامه‌های گسترده‌ای برای کاهش هزینه‌ها و بهبود جریان نقدینگی دارد. در آینده با طرح سرمایه‌گذاری جدید و بهبود فروش محصولات، این تلاش‌ها به رشد پایدار و سود درازمدت منجر خواهد شد.

به گفته مدیر جگوار لندرور، ابتکار جدید این شرکت طی ۱۸ ماه آینده باعث افزایش سود، کاهش هزینه‌ها و بهبود جریان نقدینگی خواهد شد و میزان سود تا ۱۸ ماه آینده به ۳.۲۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. البته این میزان سود در صورتی تحقق می‌یابد که کاهش هزینه‌ها طی دو سال آینده از ۶۵۰ میلیون دلار به ۵ میلیارد دلار برسد.

جگوار I-Pace

در راستای این طرح، جگوار لندرور به تازگی اقدام به تعطیلی دو هفته‌ای کارخانه سالی‌هال کرد و هم‌اکنون نیز هفته کاری را در کارخانه کاسل برومویچ به سه روز کاهش داده است. در این تاسیسات،سدان‌های لوکس جگوار XE، XF و XJ تولید می‌شوند. این شرکت انتظار دارد عملکرد مالی خود را طی دو فصل مالی آینده بهبود بخشد و پیش‌بینی می‌کند که سود ناخالص در سال مالی جاری تقریباً به میزان قابل قبولی برسد.

طرح جدید جگوار لندرور برای بهبود فروش، شامل راه‌اندازی کارخانه تولید شاسی‌بلند برقی جگوار I-Pace در شمال آمریکا، چین و سایر بازارهای کوچک می‌شود. همچنین تولید شاسی‌‌بلند سایز کوچک جگوار E-Pace در چین اجرایی خواهد شد و این شرکت آماده عرضه لندرور دیفندر (Land Rover Defender) جدید برای بازار چین است.

Land Rover Defender

پیش از این وب‌سایت اتوکار گزارش داده بود که مدیران جگوار لندرور در حال بررسی طرح معرفی جگوار به عنوان برند خودروساز برقی هستند. این طرح به عنوان بخشی از برنامه اصلاح ساختار و پیشرفت طی چند سال آینده معرفی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات