نتایج اولیه اسنپدراگون 8150 در بنچمارک گیک بنچ رؤیت شد

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸۱۵۰ کوالکام هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است؛ اما نتایج اولیه‌ی عملکرد آن در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد.
تبلیغات

روز پنجشنبه به‌صورت غیرمنتظره‌ای نخستین گوشی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۵۰ و از قضا نخستین گوشی تاشدنی دنیا معرفی شد؛ البته تاکنون اطلاعات چندانی از جدیدترین پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام فاش نشده؛ اما به‌تازگی نتایچ عملکرد این پردازنده که ارزیابی اولیه‌ای از آن به ما می‌دهد، در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است. به‌نظر می‌رسد که نه گوشی تاشدنی فلکس‌پای؛ بلکه دستگاهی مرجع در این بنچمارک مورد آزمایش قرار گرفته است.

تراشه‌ی ۸۱۵۰ برپایه‌ی نسل جدید هسته‌های Kryo توسعه یافته است. کوالکام تاکنون درباره‌ی ساختار پردازنده‌ی جدید خود سکوت کرده؛ اما شایعات حاکی از آن هستند که به‌جای ۴ + ۴ هسته‌ی همیشگی، این بار از ترکیب ۴ + ۲ + ۲ استفاده شده است. کرین ۹۸۰، تراشه‌ی هفت نانومتری رقیب ۸۱۵۰ که هم‌اکنون به بازار راه یافته، از طراحی سه لایه‌ی مشابهی بهره می‌گیرد و وظایف را بدین نحو تقسیم کرده است که دو هسته برای پردازش‌های سنگین، دو هسته برای سرعت پایدار و چهار هسته‌ی کوچک دیگر نیز برای برعهده گرفتن امور سبک به‌کار می‌روند.

Snapdragon 8150 GeekBench
Snapdragon 8150 GeekBench

در هر صورت، نتایجی که در تصویر بالا مشاهده ‌می‌کنید، بهبودی جدی را نسبت به تراشه‌ی نسل پیشین اسنپدراگون ۸۴۵ نشان می‌دهند. با این حال، آ‌ن‌طور که به‌نظر می‌رسد، ۸۱۵۰ در عملکرد تک‌هسته‌ای نمی‌تواند به پای رقیب ساخت هواوی و البته اپل برسد. تراشه‌ی A12 اپل با اقتدار بهترین عملکرد را در بخش تک هسته‌ای از خود نشان می‌دهد.

یک بار دیگر باید اشاره کرد که بنچارک‌های بالا، نتایجی اولیه محسوب می‌شوند و هنوز معلوم نیست که آیا تراشه‌ی ۸۱۵۰ در تست‌ گیک‌بنچ با آخرین سرعت کلاک اجرا شده است یا خیر. علاوه‌بر این، باید در نظر داشت که بهترین بخش تراشه‌های اسنپدراگون همیشه پردازنده‌های گرافیکی آدرنو آن‌ها بوده است؛ اما برای دیدن عملکرد گرافیکی تراشه‌ی کوالکام، باید در انتظار انتشار امتیازات آن در بنچمارک متفاوتی بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات