نگاهی به پیکسل 3 لایت؛ میان‌رده‌ی معرفی‌نشده گوگل با بدنه پلاستیکی

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پیکسل ۳ لایت میان‌رده‌ی معرفی‌نشده‌ی گوگل است که ضمن بهره‌گیری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، دارای بدنه‌ای پلاستیکی، نمایشگری Full HD و کدنام Sargo خواهد بود.
تبلیغات

چند روز پیش بود که شاهد انتشار شایعاتی در مورد عرضه‌ی مدل میان‌رده‌ی پرچم‌دار امسال گوگل به‌نام پیکسل ۳ لایت بودیم؛ به‌تازگی وب‌سایت TheNextWeb مدعی شده که توانسته به این دستگاه دسترسی پیدا کند و نگاهی اولیه به آن داشته باشد.

هفته‌ی گذشته، وب‌سایت روسی Rozketed با انتشار یک‌سری تصویر اختصاصی و برخی جزئیات فنی، اعلام کرد که گوگل قصد دارد به‌زودی از گوشی جدیدش به نام Google Pixel 3 Lite رونمایی کند. گرچه گوگل تاکنون واکنشی به این ماجرا نداشته و ساخت این گوشی هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است، اما با درنظرگرفتن سابقه‌ی درخشان این وب‌سایت روسی در فاش کردن محصولات معرفی‌نشده‌ی گوگل از جمله گوشی گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال، می‌توان از معرفی قریب‌الوقوع مدل میان‌رده‌ی پرچم‌دار ۲۰۱۸ گوگل، تقریبا مطمئن بود.

این گوشی هوشمند که با کدنام Sargo شناخته می‌شود، از جهات زیادی شبیه پیکسل ۳ است، بااین‌حال گزارش‌های اخیر مدعی شده‌اند که پنل پشتی پیکسل ۳ لایت، پلاستیکی است و این گوشی به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون تجهیز خواهد شد.

پیکسل 3 ایکس ال لایت

همان‌طور که در گزارش‌های اخیر اعلام شده است، پیکسل ۳ لایت گوگل دارای نمایشگر ۵.۵۶ اینچ Full HD خواهد بود؛ این یعنی نمایشگر این گوشی، قرار است هم‌اندازه‌ی پیکسل ۳ باشد. درکنار این مورد، مدل لایت دارای پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ کوالکام درکنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود. با این‌وجود، براساس تصویر منتسب به برگه‌ی مشخصات فنی این گوشی که اخیرا در فضای مجازی پخش شده است، پیکسل ۳ لایت دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ خواهد بود. 

گفتنی است که پیش‌تر در شایعاتی اعلام شده بود که گوگل کار روی یک گوشی هوشمند با کدنام Bonito را آغاز کرده؛ انتشار شایعات مربوط‌به پیکسل ۳ لایت با کدنام Sargo، می‌تواند به این معنی باشد که گوگل هم‌اکنون در حال ساخت دو گوشی است.

درواقع گفته می‌شود که گوگل در نظر دارد تا در مجموع، تعداد گوشی‌های سری پیکسل ۳ را به چهار عدد برساند؛ گوشی چهارم، در حقیقت مدل اقتصادی پیکسل ۳ ایکس‌ال خواهد بود؛ محصولی که قرار است به‌طور ویژه برای افرادی ساخته شود که تمایل دارند با پرداخت هزینه‌ای کمتر، پرچم‌دار امسال گوگل را در دست بگیرند.

پیکسل 3 ایکس ال لایت

استفاده از تراشه‌های میان‌رده‌ی اسنپدراگون روی پیکسل‌های جدید، می‌تواند به‌معنی عدم حضور تراشه‌ی داخلی ویژوال کُر روی آن‌ها باشد؛ موضوعی که باعث می‌شود در این گوشی‌های اقتصادی شاهد برخی ویژگی‌ها برای عکاسی حرفه‌ای نظیر Super Res Zoom نباشیم.

پیکسل ۳ لایت گوگل طبق شایعات دارای باتری ۲٬۹۱۵ میلی‌آمپرساعتی، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این مشخصات تا حد زیادی به پیکسل ۳ شبیه است، با این تفاوت که این پرچم‌دار به‌جای یک دوربین، از حضور دو دوربین اصلی بهره می‌بُرد. البته فعلا نمی‌توان در مورد استفاده از این حسگرها در دوربین پیکسل ۳ لایت، با اطمینان صحبت کرد.

نخستین شایعات مرتبط به پیکسل ۳ میان‌رده، در ماه آوریل منتشر شدند؛ جایی که اعلام شد گوگل قصد دارد بازار کشورهایی نظیر هند را که مردم بیشتر به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت تمایل نشان می‌دهند، هدف قرار دهد. درضمن گفته می‌شود که تاریخ عرضه پیکسل ۳ لایت برای اوایل ۲۰۱۹ تنظیم شده است.

پیکسل 3 ایکس ال لایت

اگر دوربین به‌کاررفته در پیکسل ۳ لایت بتواند مثل پیکسل ۳ تصاویری باکیفیت ثبت کند، قطعا عده‌ی کثیری از طرفداران گوشی‌های میان‌رده، سراغ خرید این محصول خواهند رفت. با این‌همه تجربه‌ی کار با مدل‌های پیشین سری پیکسل ثابت کرده است که این گوشی‌ها همواره با برخی مشکلاتِ به‌خصوص، دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به‌دنبال عرضه‌ی رسمی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال به بازار، شاهد انتقاد شدید برخی کاربران به نحوه‌ی عملکرد این گوشی‌ها بودیم؛ عمده‌ی این انتقادات به نبود میزان رم کافی برای انجام مالتی‌تسکینگ مربوط می‌شد. این موضوع می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل نگرانی کاربران برای پیکسل ۳ لایت باشد، چرا که این گوشی قطعا به حافظه‌ی رم زیادی مجهز نخواهد شد. 

پیش‌بینی می‌شود گه گوگل، ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار روی پیکسل ۳ لایت قیمت بگذارد؛ این یعنی چنین محصولی قرار است به جنگ با رقبایی نظیر وان‌پلاس 6T و ایسوس ذنفون 5z برود. گوگل برای متقاعد کردن کاربران به خرید گوشی میان‌رده‌ش، لازم است سخت روی آن کار کند تا مشکلات قدیمی گوشی‌های پیکسل، گریبان‌گیر کاربران نشوند. 

دیدگاه شما در این مورد چیست؟

تصاویر به‌کاررفته در بدنه‌ی این مقاله، تصاویر غیررسمی منتسب به پیکسل ۳ لایت هستند؛ زومیت نمی‌تواند صحت آن‌ها را تأیید کند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات