نقاشی ساختمان با کم‌ترین هزینه

یک‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر به دنبال یک راه آسان برای آگاهی از حدود قیمت نقاشی ساختمان می‌گردید، ما یک فرمول ساده برای این کار را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

قیمت نقاشی ساختمان از مواردی است که هر سال تغییر می‌کند؛ به همین خاطر بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید با کم‌ترین هزینه، ساختمان‌تان را رنگ کنید.

محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

خانه‌ی شما از اتاق‌های متعددی تشکیل شده و هر کدام از این اتاق‌ها می‌توانند شرایط خاصی داشته باشند. احتمالا حوصله‌ی سروکله زدن با شرایط تاثیرگذار در قیمت نهایی را ندارید و دنبال یک راه ساده برای آگاهی از حدود قیمت نقاشی ساختمان می‌گردید. به همین دلیل، می‌خواهیم یک فرمول ساده برای این کار را به شما معرفی کنیم.

برای به‌دست آوردن کل حجم کار نقاشی سقف و دیوار باید:

  • متراژ خانه مسکونی را در عدد ۳ ضرب کنید. مثلا یک خانه ۷۰ متری، در عدد ۳ ضرب می‌شود و در کل ۲۱۰ مترمربع سطح قابل رنگ آمیزی دارد.
  • متراژ محل اداری را در عدد ۳ ضرب کنید. مثلا یک محل اداری ۱۰۰ متری، در عدد ۳/۳ ضرب می‌شود و در کل ۳۳۰ مترمربع سطح قابل رنگ آمیزی دارد.
  • متراژ راه پله را در عدد ۴ ضرب کنید. مثلا یک راه پله ۱۰ متری، در عدد ۴ ضرب می‌شود و در کل ۴۰ مترمربع سطح قابل رنگ آمیزی دارد.
  • ارتفاع سقف: متوسط ارتفاع دیوار، یعنی کف تا سقف، در ساختمان‌های مسکونی ۸ متر است؛ در صورتی که ارتفاع بیشتر باشد، مبلغی به قیمت کل اضافه می‌شود.
  • ظریف‌کاری: بخش‌های کارشده سقف و دیوارها مثل گچ بری و سقف کاذب که نیاز به کار بیشتر و گاهی اوقات متریال متفاوت دارند، باعث تغییر قیمت نقاشی ساختمان می‌شوند. همچنین رنگ‌کاری آرک‌ها یا چهارچوب در و پنجره به دلیل نیاز داشتن به زیرسازی اولیه و بتونه کاری، از عوامل موثر دیگری بر هزینه کل نقاشی ساختمان هستند.
  • اقدامات اصلاحی: مصالحی مثل آجرهای تزئینی فضاهای داخلی، مقدار بیشتری رنگ مصرف می‌کنند و در نتیجه در هزینه نهایی نقاشی ساختمان تاثیر دارند.

البته دقت داشته باشید، مبلغی که به دست می‌آورید، تقریبی است و نمی‌توانید آن را به عنوان قیمت نهایی نقاشی ساختمان حساب کنید. مثلا نیاز به بتونه کاری زیاد از جمله چیزهایی است که قیمت نقاشی ساختمان را افزایش می‌دهد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت نقاشی ساختمان

آچاره

با وجود این‌که قیمت نقاشی ساختمان باید در یک بازه‌ی مشخص باشد، گاهی اوقات پیش می‌آید که چند عامل روی این قیمت تاثیرگذار هستند؛ به عنوان مثال نقاشی چارچوب در، نقاشی آرک‌ها، گچ‌بری سقف و دیوارها و حتی نقاشی سطوحی که تا به حال رنگ نخورده‌اند، بیشتر از حالت عادی طول می‌کشد. همین موضوع باعث می‌شود، قیمت نقاشی ساختمان افزایش پیدا کند. معمولا هزینه نقاشی این بخش‌های ساختمان، به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

دقت داشته باشید که نقاشان ساختمانی به ازای خانه‌های بزرگ‌تر، هزینه‌ی کمتری را به ازای نقاشی هر متر مربع دریافت می‌کنند؛ یعنی در صورتی که متراژ ساختمان شما از حد نرمال (معمولا ۱۰۰ متر) بیشتر باشد، هزینه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد.

قیمت نقاشی ساختمان با دانش هنری

آچاره

در این نوع از نقاشی، که به نقاشی دکوراتیو معروف است، همه چیز قابل سفارش است و شما می‌توانید هر نوع طرح و رنگی را برای نقاشی دیوارتان انتخاب کنید. نقاشی که برای انجام این کار داوطلب می‌شود، دانش هنری خوبی دارد و می‌تواند طرح مورد نظر شما را روی دیوار یا سطح مورد نظرتان پیاده کند. با توجه به این نکته که نقاشی دکوراتیو براساس فاکتورهای هنری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، طبیعی است که قیمت‌ تمام‌شده‌ی بیشتری در مقایسه با انواع رایج نقاشی داشته باشد. در این نوع از نقاشی، ابتدا طرح را به نقاش نشان می‌دهید، سطح مورد نظر را مشخص می‌کنید و از نقاش می‌خواهید که دستمزد پیشنهادی‌اش برای انجام این کار را اعلام کند؛ نقاشی دکوراتیو از اصول و قواعدی که بر قیمت نقاشی ساختمان حاکم است، پیروی نمی‌کند و هزینه‌ آن به صورت توافقی محاسبه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات