شیائومی پروژکتور ۲ هزار دلاری می لیزر را در آمریکا عرضه می‌کند

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی روز جمعه در مراسمی اعلام کرد که برخی از محصولات خود از جمله پروژکتور می لیزر را از طریق خرده‌فروشی والمارت در آمریکا عرضه می‌کند.
تبلیغات

در مراسمی که روز گذشته در شهر نیویورک برگزار شد، شیائومی برخی از محصولات سخت‌افزاری خود را برای عرضه در آمریکا از طریق خرده‌فروشی والمارت معرفی کرد. نخستین محصول این شرکت چینی یک پروژکتور ۱۵۰ اینچی به نام می لیزر با عملکرد دوگانه به‌عنوان تلویزیونی با سیستم‌عامل اندروید تی‌وی است که با قیمت ۲ هزار دلار از طریق خرده‌فروشی والمارت عرضه می‌شود. شیائومی به‌طرزی عجیب قیمت بالایی را برای پروژکتور خود تعیین کرده است؛ اما این دستگاه در عین حال یکی از چند محصول ساخت این شرکت چینی محسوب می‌شود که در خاک آمریکا عرضه خواهد شد.

پروژکتور ۲ هزار دلاری شیائومی با وجود برخورداری از قیمت بسیار بالا، به‌طرز غیرمعمولی قادر به نمایش محتوا حداکثر با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل است. شیائومی می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای ارائه‌ی نسخه‌ی 4K از این دستگاه در ایالات متحده ندارد و همین مدل را در زادگاه خود چین نیز عرضه می‌کند. با این حال، مصرف‌کنندگان چینی قادر به انتخاب پروژکتورهای ارزان‌تری در مقایسه با مدل ساخت شیائومی هستند.

Xiaomi Mi Laser

پروژکتور شیائومی از چندین ویژگی مثبت از جمله تابش فوق کوتاه بهره می‌برد. این قابلیت به می لیزر کمک می‌کند تا در مقایسه با دیگر مدل‌هایی که باید در انتهای اتاق جای بگیرند و تصویری کم‌نورتر نمایش می‌دهند، می‌تواند در فاصله‌ی ۵۰ سانتی‌متری از دیوار قرار بگیرد و همچنان تصویری روشن و رنگارنگ را نمایش دهد. علاوه‌بر این، یک ردیاب نیز در بالای پروژکتور تعبیه شده است تا در صورتی که کاربر بیش از حد به لیزر نزدیک شود، برای جلوگیری از آسیب دیدن چشم وی، دستگاه نور خود را به‌صورت خودکار خاموش کند. این پروژکتور همچنین به‌همراه یک ریموت کنترل عرضه می‌شود که کاربر به کمک آن می‌تواند اقدام به فراخوانی گوگل اسیستنت کند.

از جمله امکانات ارتباطی Mi Laser می‌توان به سه درگاه HDMI 2.0، دو درگاه USB و سازگاری با وای‌فای و بلوتوث اشاره کرد. این دستگاه همچنین از چهار بلندگو با پشتیبانی از صدای دالبی بهره می‌برد. صدایی که از پروژکتور شیائومی به گوش می‌رسد، به نسبت مناسب با باس حداقل است. این صدا برای لذت از موسیقی پاپ کفایت می‌کند؛ اما احتمالا برای گوش سپردن به موسیقی ارکستر یا آهنگ‌های با باس شدید مناسب نخواهد بود.

Xiaomi Smart Plug

شیائومی علاوه‌بر پروژکتور می لیزر، لامپ‌های Mi LED Desk Lamp را با قیمت ۳۹.۹۹ دلار، Yeelight LED Light Bulb با قیمت ۱۹.۹۹ دلار و Mi Bedside Lamp را با قیمت ۴۴.۹۹ دلار  معرفی کرد. این سه محصول همان‌طور که از نام آن‌ها برمی‌آید، دستگاه‌های روشنایی هوشمند هستند که امکان تنظیم روشنایی و سردی نور را از طریق اپلیکشن می هوم در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این دستگاه‌ها هر سه با طراحی سفیدرنگ عرضه می‌شوند.

Xiaomi همچنین از یک پریز هوشمند با قیمت ۱۴.۹۹ دلار رونمایی کرد که کاربر به کمک آن می‌تواند جریان برق به لوازم خانگی عادی را از طریق اپلیکیشن می هوم کنترل کند. با به‌کارگیری این دو شاخه می‌توان یک وسیله‌ی عادی خانگی همچون قهوه‌ساز را به دستگاهی تقریبا هوشمند با قابلیت خاموش  و روشن‌سازی از راه دور تبدیل کرد. علاوه‌بر این، شیائومی نسل دوم پخش‌کننده‌ی می باکس را به نام Mi Box S با بهره‌گیری از اندروید تی‌وی ۸.۱ و قیمت ۵۹.۹۹ دلار معرفی کرد. این محصولات همچنین با دستیار دیجیتال گوگل اسیستنت نیز سازگار هستند.

تمام محصولات نام‌برده از طریق خرده‌فروشی والمارت در ایالات متحده عرضه می‌شوند. این نخستین بار نیست که شیائومی در همکاری با والمارت اقدام به عرضه‌ی محصولاتش در ایالات متحده می‌کند؛ با این حال، تنوع محصولات ارائه‌شده توسط این شرکت به‌طور قطع با گذشت زمان افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات