سیستم فرمان صوتی هوشمند مرسدس بنز

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مرسدس بنز یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه هوشمندسازی خودروها در صنعت خودروسازی جهان است. در این مقاله شما را با سیستم فرمان صوتی هوشمند مرسدس بنز آشنا می‌کنیم.
تبلیغات

 تجربه رانندگی با خودروهای روز دنیا، تجربه‌ای بدیع و گاهی بسیار عجیب برای بسیاری از ماست. این روزها به لطف توسعه تکنولوژی‌های هوشمند، افزایش قدرت سخت‌افزارها، ساختارهای ارتباطی و...، خودروها بیش از پیش به توسعه تکنولوژی‌های دیجیتال و هوشمند خود پرداخته‌اند.

طوری که اگر بخواهیم درباره ویژگی‌های جدید یک خودروی لوکس صحبت کنیم؛ علاوه بر افزایش قدرت موتور و ویژگی‌های فنی دیگر آن، باید به بررسی این امکانات نیز بپردازیم. شرکت مرسدس بنز نیز به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت خودرو، به تازگی امکانی جذاب را در آخرین مدل‌های محصولاتش در اختیار رانندگان گذاشته است.

سامانه تجربه کاربری مرسدس بنز، یک تکنولوژی هوشمند است که به راننده اجازه می‌دهد با صحبت کردن و به عبارت دیگر فرامین صوتی، با خودروی خود ارتباط برقرار کند.

این مطلب توسط شرکت موسسه اجاره خودرو سورنا آماده شده و به شما تقدیم می‌شود.

سامانه تجربه کاربری مرسدس بنز چیست؟

سامانه تجربه کاربری مرسدس بنز که به اختصار MBUX نام دارد؛ در آخرین نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس‌وگاس در ژانویه 2018 معرفی شد. این سامانه یک سیستم بصری و هوشمند است که قرار است از امسال در محصولات کلاس A مرسدس بنز فعال شود.

 ارزانترین اجاره خودرو در تهران

سامانه تجربه کاربری مرسدس بنز با گفتن کلمه "هی مرسدس" از خواب بیدار می‌شود؛ و مانند یک قول چراغ جادو، برای اجرای فرامین شما، در اختیارتان قرار می‌گیرد. تصور کنید به زودی بتوانید یکی از مرسدس‌های کلاس A را از شرکت اجاره ماشین سورنا دریافت کرده و با گفتن هی مرسدس با آن ارتباط برقرار کنید.

با فعال شدن سامانه تجربه کاربری مرسدس بنز، شما احساس خواهید کرد که با یک موجود زنده طرف هستید. موجودی که کاملا به زبان معیار مسلط است و به خوبی گفتار شما را تشخیص می‌دهد. پس نیازی نیست مانند نسخه‌های قدیمی به سختی و با دقت فراوان با آن گفتگو کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این سامانه هوشمند، توانایی یادگیری است. در واقع MBUX به لطف هوش مصنوعی موجود در خود، می‌تواند با راننده سازگار شود و با توجه به عادات رانندگی‌اش، پیشنهاداتی را برای لذت بیشتر از رانندگی در اختیارش بگذارد. جالب است بدانید که ویژگی‌های گفته شده پایان کار نیست؛ و همه اینها در کنار یک صفحه نمایش پهن با رزولوشن بالا، صفحه لمسی، نمایشگر مسیریابی با تکنولوژی واقعیت افزوده همراه شده است.

شاید تعجب کنید اگر بگوییم که متخصصان مرسدس بنز اعلام کرده‌اند میزان هوش مصنوعی این سیستم به قدری است که ممکن است کاربر پس از مدتی با آن احساس صمیمیت کند!

نکته دیگر درباره MBNUX این است که این سامانه در ابتدا برای کامیون‌های مرسدس بنز طراحی شد؛ و اکنون نسخه توسعه یافته آن بر روی خودروهای کلاس A این کمپانی فعال خواهد شد.

اما اگر بخواهیم کمی عملی‌تر درباره کارکرد این سامانه صحبت کنیم باید کمی کار کردن با آن را تجربه کنیم. به محض گفتن "هی مرسدس" سامانه آماده فعالیت می‌شود. حالا کافی است به آن فرمان دهید. مثلا بگویید من سردم است. اگر اولین مرتبه باشد که این موضوع را اعلام می‌کنید؛ سامانه ابتدا دمای محیط را به شما اعلام می‌کند و سپس از شما می‌پرسد تمایل دارید دما چه مقدار افزایش پیدا کند.

پیشبینی آب و هوا، رساندن شما به نقاط مختلف از طریق سیستم مسیریابی، فعال کردن سیستم صوتی و تصویری خودرو، تغییر هرگونه تنظیمی در خودرو، از میزان نور چراغ‌ها گرفته تا سایر موارد و ... از ویژگی هایی است که با سامانه تجربه کاربری مرسدس بنز ممکن می‌شود.

در نهایت سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که آیا سیستم MBUX از نظر کاربردی واقعا مفید است و انتظارات را برآورده می‌کند؟ پاسخ این است که علی‌رغم تمام ضعف‌هایی که این سیستم هنوز دارد؛ می‌توان آن را بهترین نمونه فرمان‌پذیری صوتی و هوشمند در خودروهای امروزی دانست. همچنین تجربه متخصصان مرسدس بنز ثابت کرده است در صورتی که راننده بتواند ارتباط درستی با این سامانه برقرار کند؛ این سامانه واقعا کاربردی خواهد بود.

اگر دوست دارید تجربه رانندگی با لوکس‌ترین و جدیدترین خودروهای روز بازار را تجربه کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم از خدمات ارزانترین اجاره خودرو در تهران سورنا استفاده نمایید. موسسه سورنا سال‌هاست در زمینه اجاره خودرو در تهران فعالیت دارد؛ و بهترین خدمات را در محل مدنظر شما ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات