مایکروسافت در برهه‌ای به‌دنبال عرضه گوشی هوشمند با نمایشگر دوگانه بوده است

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت در طی سال‌های اخیر پتنت‌های مختلفی برای گوشی هوشمند با نمایشگر دوگانه به ثبت رسانده است. WalkingCat، تصاویر پتنت‌های مختلف را به‌اشتراک‌گذاشته است.
تبلیغات

نزدیک ۱۰ سال است که مایکروسافت پتنت‌های مختلفی برای توسعه‌ی گوشی هوشمندی با نمایشگر دوگانه به ثبت رسانده است. پیشتر شایعه شده بود که در سال ۲۰۱۸ میلادی، این دستگاه معرفی می‌شود و شکل واقعی‌ به خود می‌گیرد.

در مردادماه سال جاری برابر با ژوئیه ۲۰۱۸، مایکروسافت پتنت جدیدی را از دستگاهی با نمایشگر دوگانه ثبت کرد. در همان زمان، مایکروسافت احساس می‌کرد که ایده‌ی طراحی گوشی هوشمندی با دونمایشگر هنوز به‌صورت کامل توسعه نیافته است و باید پخته‌تر شود. در عین حال، سایر شرکت‌هایی که امید آن می‌رفت دستگاهی با نمایشگر دوگانه به بازار عرضه کنند نیز به‌سمت توسعه‌ی محصول خود پیش رفتند. سامسونگ نمونه‌ی اولیه‌ی واقعی گوشی هوشمند تاشدنی خود را در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ که هفته‌ی گذشته برگزار شد، به‌نمایش گذاشت. گوشی تاشدنی سامسونگ ۱۷۵۲ دلار قیمت خواهد داشت

با وجودی که تلاش‌های مایکروسافت برای عرضه‌ی محصولی با نمایشگر دوگانه هنوز به نتیجه‌ی نهایی نرسیده است؛ اما تاکنون پتنت‌های متعددی در مورد محصول خود به ثبت رسانده که برخی از آنها به‌اشتراک گذاشته شده‌اند. به‌نظر می‌رسد یکی از ویژگی‌های در دسترس و منحصربه‌فرد این محصول، Natural User Interface دستگاه تاشدنی است که باعث می‌شود کاربر بتواند نمایشگر با سطح بزرگتری را در اختیار داشته باشد و برای مشاهده‌ی ویدئو‌های استریو و ضبط صدا با ورودی‌های متعدد به‌صورت جداگانه مناسب است.

WalkingCat پتنت‌های مختلف مربوط به محصولی با دو نمایشگر را در تاریخ ۱۵ نوامبر برابر با ۲۴ آبان‌ماه در توییتر به‌اشتراک گذاشته است. 

هنوز مشخص نیست که در نهایت مایکروسافت قصد دارد گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر خود را با چه مشخصاتی به بازار معرفی کند. حتی اگر مایکروسافت نتواند هیچ‌کدام از پتنت‌های خود را به مرحله‌ی نهایی برساند و به بازار عرضه کند، ولی این احتمال وجود دارد که بتواند از طریق همین ایده‌های مطرح‌شده و گواهی آن‌ها، درآمدی به‌دست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات