انتشار برنامه‌های مبتنی بر ARM ویندوز 10 در مایکروسافت استور ممکن شد

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز رسماً تأیید کرد ازاین‌پس، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های مبتنی بر آرم (ARM) خود را در فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز 10 منتشر کنند.
تبلیغات

در هفته‌ی جاری، مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی برای ویژوال استودیو ۲۰۱۷ منتشر کرد و شماره‌ی نسخه‌ی آن را به ۱۵.۹ ارتقا داد. در این نسخه توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را به‌واسطه‌ی SDK مخصوص، براساس معماری ARM64 می‌توانند توسعه‌ دهند. حال در ادامه‌ی این خبر، ردموندی‌ها امروز اعلام کردند فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت‌استور نیز از این به‌بعد از این برنامه‌ها می‌تواند میزبانی کند؛ بنابراین، توسعه‌دهندگان از امروز می‌توانند برنامه‌های مبتنی بر آرم ویندوز ۱۰ خود را در این فروشگاه منتشر کنند.

غول نرم‌افزاری جهان در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی مبتنی بر آرم ویندوز ۱۰ را با این سه ویژگی شاخص رونمایی کرد:

  • این دستگاه‌ها صفحه‌نمایششان برخلاف رایانه‌های مرسوم امروزی فوراً روشن می‌شود.
  • از اتصال LTE بهره می‌برد.
  • شارژ باتری آن‌ها تا چندین روز دوام می‌آورد.
  • بااین‌حال، مایکروسافت و کوالکام اعلام کردند که عرضه‌ی نخستین دستگاه‌های مبتنی بر ARM به‌ این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

    با فرارسیدن سال ۲۰۱۸، انتظار کاربران نیز به‌سر رسید و نخستین دستگاه‌های مبتنی بر آرم به بازار عرضه شد؛ اما عملکرد این دستگاه‌ها به‌هیچ‌وجه به تعریف مایکروسافت شباهت نداشت. باتوجه‌به اینکه تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ از ابتدا برای گوشی‌های هوشمند درنظر گرفته شده بود، به نیازهای رایانه نمی‌توانست پاسخ دهد.

    اکنون مایکروسافت بار دیگر از عرضه‌ی دستگاه‌های جدیدی با این معماری خبر داده است:

    باتوجه‌به نزدیک‌شدن به فصل تعطیلات سال نو، سامسونگ و لنوو به‌عنوان شرکای ما قصد دارند دستگاه‌های مبتنی بر آرم ویندوز ۱۰ خود را با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ روانه‌ی بازار کنند. نسل دوم این دستگاه‌ها درحالی‌که بیش از یک روز شارژدهی دارد، قدرت رایانشی بیشتری نیز در اختیار توسعه‌‌دهندگان قرار خواهد داد. درست به‌مانند نسل نخست، دستگاه‌های یادشده نیز نازک و سبک و سریع خواهند بود. همچنین از قابلیت 4G LTE نیز در آن‌ها استفاده شده است. این درحالی است که به‌لطف لایه‌ی شبیه‌سازی x86، کاربران قادر خواهند بود برنامه‌های سنتی ویندوز نیز را اجرا کنند.

    اهالی ردموند قصد دارند با تشویق توسعه‌دهندگان برای بهینه‌سازی برنامه‌های خود، تجربه‌ی روانی از اجرای اپلیکیشن‌ها دراختیار کاربران دستگاه‌های مبتنی بر ARM قرار دهند. در آخرین نسخه‌ی محیط توسعه‌ی ویژوال استودیو، توسعه‌دهندگان می‌توانند با بهینه‌سازی برنامه‌ یونیورسال و Win32، ساخته‌های خود را برای نسل آینده‌ی رایانه‌های شخصی آماده کنند.

    ویژوال استودیو / ARM64

    اگر شما هم جزو توسعه‌دهندگانی هستید که قصد دارید برنامه‌‌ی خود را برای ویندوز 10 آرم بهینه‌سازی کنید، می‌توانید از طریق این لینک توضیحات مایکروسافت دراین‌باره را مطالعه کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات