واردات انبوه گوشی موبایل مسافری غیرممکن شد

سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی سامانه‌ای خبر داد که با رجیستری گوشی‌های مسافری از قاچاق این کالا جلوگیری می‌کند.
تبلیغات

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی سامانه‌ای خبر داد که امکان رجیستر کردن گوشی وارد شده از سوی مسافران را فراهم می‌کند. مشکلات قبلی سامانه‌ی رجیستری باعث شده بود یک شخص بتواند چندین تلفن همراه را وارد کشور کند و با قیمت ارز آزاد به فروش برساند؛ در همین راستا، سامانه‌ی ثبت گمرکی به‌منظور ساماندهی گوشی‌های مسافری به کشور و جلوگیری از قاچاق این کالا راه‌اندازی شده است. وی گفت:

در راستای ساماندهی ورود گوشی‌های مسافری به کشور و جلوگیری از قاچاق این کالا، سامانه‌ی ثبت گمرکی این گوشی‌ها راه اندازی شده است، این سامانه امکانی فراهم کرده که مسافرانی که با خود گوشی به کشور وارد می‌کنند، در این سامانه رجیستر می‌شوند.
اپل آیفون 8  /  Apple iPhone 8

تا پیش از راه‌اندازی این سامانه مسافران با کد ملی خود می‌توانستند هر تعداد گوشی موبایل به کشور وارد کنند و سامانه‌ی ثبت گمرکی از این موضوع جلوگیری خواهد کرد و شخص مسافر، می‌تواند با پرداخت عوارض گمرکی نسبت به ورود گوشی به کشور و ثبت رجیستری آن اقدام کند، فلاح جوشقانی در این رابطه گفت:

تا پیش از این هر مسافر محدودیتی برای ورود گوشی موبایل به کشور نداشت و می‌توانست با کد ملی خود هر تعداد گوشی وارد کند؛ اما هم‌اکنون با هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی و گمرک، هر مسافر امکان ورود یک گوشی با یک کد ملی و پاسپورت را خواهد داشت.به این ترتیب در این سامانه تنها مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، گوشی خود را با کارت ملی و شماره پاسپورت ثبت می‌کنند و از این طریق می‌توان جلوی ورود گوشی‌هایی که از طریق واردکنندگان موبایل و به اسم مسافری وارد کشور می‌شود را گرفت.

به گفته‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات، مشکل اتصال سامانه‌ی گمرک به نیروی انتظامی برطرف شده و این سامانه فعال شده است. جوشقانی در مورد اخبار مبنی بر تصمیم جدید دولت برای واگذاری گوشی به نرخ دولتی در بازار به هر فرد با ارائه‌ی کارت ملی گفت:

در این باره چیزی نشنیدم؛ البته مسئولیت نظارت و اعمال قوانین در بازار برعهده وزارت صنعت است و وزارت ارتباطات در این زمینه نقشی ندارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات