نظرسنجی: آیا نمایشگرهای تاشدنی دنیای گوشی‌های هوشمند را متحول خواهد کرد؟

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رونمایی سامسونگ از نمایشگر اینفینیتی فلکس بهانه‌ای شد برای اینکه نظر و خواسته‌ی شما از گوشی‌های هوشمند آینده را جویا شویم.
تبلیغات

شاید وقتی برای نخستین بار در تصاویر مفهومی و شایعات، یک گوشی تاشدنی را با نمایشگری منعطف مشاهده کردیم، به‌نظرمان نمی‌رسید که این تصاویر در سال‌های نزدیک به واقعیت بدل شوند. غول‌های کره‌ای از مدت‌ها پیش، روی نمایشگرهای منعطف سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شاهد نمونه‌های تجاری‌سازی‌نشده‌ی آن‌ها در رویدادهای اخیر بوده‌ایم. پیشرفت صنعت نمایشگرهای ارگانیک، دریچه‌ی جدیدی را به روی سازندگان گجت‌ها باز کرده است و به‌نظر می‌رسد اولین محصولات دارای نمایشگرهای تاشدنی از سال ۲۰۱۹ وارد بازار شوند.

سامسونگ چهارشنبه‌ی گذشته در جریان رویداد توسعه‌دهندگان خود موسوم به SDC در شهر سان‌فرانسیسکو، نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگری موسوم به اینفینیتی فلکس را رونمایی کرد؛ در ساخت این نمایشگر از پنل خم‌شدنی با یک لایه‌ی منعطف پلیمری پیشرفته بهره گرفته شده است. توضیحات مسئولین سامسونگ در این رویداد حاکی از آن است که کره‌ای‌ها به مشکلاتی مانند کنار هم ماندن اجزا و دستیابی به سختی و انعطاف چیره شده‌اند. این نمایشگر در هر دو حالت باز و بسته، تراکم ۴۲۰ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد و در حالت باز بودن قطری معادل ۷.۳ اینچ خواهد داشت.

گوشی منعطف سامسونگ

جدایی از مشخصات فنی این نمایشگر که در مطلبی جداگانه به آن پرداخته شده، سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در سطح جهان راه جدیدی را آغاز کرده است که در صورت موفقیت چراغ راهی برای دیگران خواهد شد. جدای از رونمایی سامسونگ از این نمایشگر، پشتیبانی گوگل و اندروید از نمایشگر‌های تاشدنی در آینده است زیرا یک دستگاه هر اندازه که نوآورانه باشد، بدون پشتیبانی لازم محکوم به شکست خواهد بود. تغییر هوشمند رابط کاربری در حالت‌های باز و بسته، سازگاری با نسبت تصویرهای جدید در اپلیکیشن‌ها و بسیاری از موارد دیگر می‌بایست در این رابط کاربری این گوشی‌ها در نظر گرفته شود.

نگرانی از تعداد دفعات باز و بسته شدن گوشی‌های تاشدنی مورد دیگری است که کره‌ای‌ها نوید حل شدن آن را داده‌اند. کارشناسان بیش از هر چیز منتظر اطلاعاتی از ضخامت اولین محصول مجهز به این نمایشگرها هستند؛ نمونه‌ی اولیه‌ی به‌نمایش‌درآمده در SDC ضخامت بالایی داشت اما امیدوار هستیم که سامسونگ تا سال آینده و عرضه‌ی اولین محصول خود با این نمایشگر چاره‌ای به حال این چالش بزرگ بیاندیشد. نمایشگرهای تاشدنی یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های ساخت گجت‌های هیبریدی را از میان بر می‌دارند و تحقق ایده‌هایی مانند سرفیس فون را نیز محتمل‌تر می‌کنند.

گوشی منعطف سامسونگ

اما تبدیل شدن یک گوشی به تبلت اصلی‌ترین خواسته‌ی کاربران است؟ تبدیل شدن گوشی به‌عنوان محبوب‌ترین گجت هوشمند به تبلت به‌عنوان یکی از ابزارهای الکترونیکی رو به افول تا چه اندازه آینده‌نگرانه است؟‌ فلکس پای ساخته‌ی Royole به‌عنوان نخستین گوشی تاشدنی دنیا به دلایل زیادی از جمله ضخامت بالا، کیفیت پایین نمایشگر و عملکرد ضعیف با بی‌توجهی به حاشیه رانده شد. استفاده از نمایشگرهای بزرگ و فناوری‌های به‌کاررفته در این گجت‌های تاشدنی احتمالا به افزایش قیمت گوشی منجر خواهد شد. به‌نظر شما سامسونگ و دیگر شرکت‌ها مسیر درستی را آغاز کرده‌اند یا این ایده به شکستی بزرگ منجر خواهد شد؟‌

به نظر شما ایده‌ی گوشی‌های تاشدنی تحول بزرگی در دنیای موبایل‌ها ایجاد خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات