کالبدشکافی وان پلاس 6T حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر آن را نشان می‌دهد

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس6T در ویدئوی جدید کالبدشکافی JerryRigEverything قابل رویت است.
تبلیغات

پیشتر JerryRigEverything، تست مقاومت وان پلاس 6T را انجام داده بود. ظاهرا این‌بار تصمیم گرفته است که ویدئوی کالبدشکافی این گوشی هوشمند را به‌اشتراک بگذارد.

در ویدئوی کالبد شکافی به‌اشتراک گذاشته‌شده در کانال یوتیوب JerryRigEverything، علاقه‌مندان می‌توانند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 6T را رویت کنند. مدت زمان ویدئو تنها ۶ دقیقه است و برای افرادی که قصد تعمیرکردن گوشی وان‌پلاس را دارند می‌تواند بسیار مفید باشد.

برای شروع، ابتدا باید گوشی را خاموش کنید. سپس به‌آرامی پنل پشتی گوشی را با یک ابزار گرمایشی با درجه ملایم حرارت بدهید. در نهایت نیاز به گیره‌ی مکش برای باز کردن پنل پشتی گوشی دارید. گیره‌ی مکش را به پشت گوشی بچسبانید و با کمک کاتر، دورتادور قاب گوشی را باز کنید. دقت کنید کاتر به قسمت‌های داخلی گوشی صدمه وارد نکند. اکنون درب پشتی گوشی باز شده است و می‌توانید داخل گوشی وان پلاس 6T را از نزدیک مشاهده کنید. 

 اولین چیزی که مشاهده می‌کنید باتری گوشی است، برای خارج کردن باتری باید یک عدد پیچ را مطابق آنچه در ویدئو مشاهده می‌کنید با پیچ‌گوشتی باز کنید. باتری را به آرامی از محل قرارگیری خارج کنید. درب پلاستیکی در قسمت بالای باتری قرار داده شده که با کمک هشت عدد پیچ به بدنه‌ی گوشی محکم شده است، ابتدا پیچ‌ها را باز کنید و درب پلاستیکی را از بدنه جدا کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در این قسمت قطعات فلزی طلایی رنگی قابل مشاهده است که مربوط به NFC هستند. با برداشتن درپوش پلاستیکی، می‌توانیدحسگرهای دوربین و مادربرد را مشاهده کنید. 

در این قسمت، همان‌طور که در ویدئو مشاهده می‌کنید لازم است بست‌ها و درپوش‌های مربوطه را باز کنید، سپس اسلات سیم‌کارت را از محل خود خارج کنید. نوبت بلندگو و میکروفون گوشی می‌رسد. با بازکردن هفت عدد پیچ در قسمت پایین گوشی، می‌توانید پورت USB C، موتور ارتعاشی، اسپیکر و هارد درایو مربوط به اسکنر اثر انگشت را مشاهده کنید. فضای زیادی در قسمت پایین دستگاه وجود ندارد. وان‌پلاس سعی کرده است در همان فضای کوچک قطعات را جای دهد. شاید یکی از دلایل حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، مشکل کمبود فضای خالی باشد.

اکنون باید مابقی پیچ‌ها را باز کنید. برد الکترونیکی و پورت USB را جدا کنید تا بالاخره بتوانید به‌صورت کامل به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر دسترسی پیدا کنید. بعد از برداشتن نواری که اسکنر اثر انگشت را پوشش می‌دهد و باز کردن پیچ‌ها، می‌توانید سنسور را از محل خود خارج کنید. دوربینی به اسکنر متصل شده است تا بتواند از اثر انگشت منحصر به‌فرد کاربر عکس بگیرد. و خطوط اثرانگشت را به‌خوبی ثبت کند. همه‌ی آنچه در این قسمت توضیح داده شد، در ویدئوی منتشرشده‌ به‌خوبی قابل مشاهده است.

وان پلاس 6 تی

کمتر از دو هفته‌ی قبل، وان پلاس 6T‌، پرچمدار اقتصادی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شد. این گوشی هوشمند در دو رنگ مشکی مات (Midnight Black) و مشکی براق (Mirror Black) معرفی شد؛ در حالی که مدل سوم به‌ رنگ بنفش (Thunder Purple)، کمی بعد از عرضه‌ی رسمی گوشی وارد بازار چین شد. نسخه‌ی بنفش‌رنگ وان پلاس ۶ تی، به‌صورت انحصاری در بازار چین عرضه شده است. OnePlus 6T شباهت زیادی به گوشی هوشمند OnePlus 6 دارد. هر دو گوشی هوشمند از طراحی ظاهری مشابه، پردازنده‌ی یکسان، دوربین مشابه و ظرفیت حافظه‌ی رم یکسان و حتی نمایشگر مشابهی بهره می‌برند. البته نمایشگر وان پلاس ۶ تی بزرگ‌تر و باریک‌تر است. علاوه‌بر این وان‌پلاس ۶ تی دارای اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر بوده که وان پلاس ۶ فاقد آن است؛ البته جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و نور نوتیفیکیشن LED در وان‌پلاس ۶ تی حذف شده است. 

وان‌پلاس 6T با تراشه‌ی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، در دو ظرفیت حافظه‌ی رم متفاوت ۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت معرفی شد. نمایشگر ۶.۴۱ اینچی FullHD + Optic AMOLED و باتری آن ظرفیت بیشتری نسبت به باتری وان پلاس 6S با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد. فناوری شارژ سریع به‌همراه گوشی معرفی شده ولی دیگر با نام اختصاصی Dash Charge معرفی نشده است. با آنکه وان‌پلاس ۶ تی تفاوت‌هایی با وان‌پلاس ۶ دارد، ولی هر دو دارای برچسب قیمت مشابهی هستند.

OnePlus 6T / وان پلاس 6T

OnePlus 6T یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی است که به بازارهای همچون آمریکا راه یافته است. برای اولین بار یکی از اپراتورهای تلفن همراه در آمریکا از این گوشی هوشمند پشتیبانی می‌کند. پیشتر گفته شده بود که فروش وان پلاس ۶ تی در بازار امریکا از طریق T-Mobile تأیید شد. این حمایت باعث افزایش فروش وان‌پلاس 6 تی خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که وا‌ن‌پلاس 6T شباهت‌های زیادی به وان‌پلاس دارد ولی به‌هر حال زیباتر از آن به‌نظر می‌رسد و در بازار آمریکا در دسترس کاربران قرار دارد. گفتنی است OnePlus قصد دارد در سال آینده‌ی میلادی، سه‌ گوشی هوشمند دیگر به بازار معرفی کند. انتظار می‌رود که وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس 7T دو گوشی هوشمند جدید این شرکت در سال ۲۰۱۹ باشند. هم‌چنین به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس اولین گوشی هوشمند خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را نیز سال آینده معرفی کند. مدیرعامل وان‌پلاس اعلام کرد که اولین گوشی هوشمند 5G وا‌ن‌پلاس اوایل سال آینده‌ی میلادی و در رویدادی جداگانه و خارج از برنامه‌ی معمول شرکت معرفی خواهد شد. احتمال دارد این گوشی هوشمند حتی زودتر از OnePlus 7 معرفی شده و نامی کاملا متفاوت داشته باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم که چه رخ خواهد داد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات