عملکرد تحسین‌برانگیز آیپد پرو 2018 اپل در بنچمارک گیک‌بنچ

پنج‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
در فاصله‌ی چند روز پس از معرفی رسمی آیپد پرو ۲۰۱۸، بنچمارک این تبلت در گیک‌بنچ ظاهر شده است که از عملکرد تحسین‌‌برانگیز آن حکایت دارد.
تبلیغات

اپل به‌ هنگام رونمایی از آیپد پرو ۲۰۱۸ مدعی شد که این تبلت به‌لطف داشتن پردازنده‌ی قدرتمند A12X Bionic، «از ۹۲ درصد پی‌سی‌های قابل‌حمل موجود در بازار سریع‌تر است». کوپرتینویی‌ها با استفاده از واژه‌ی «پی‌سی» به‌صورت زیرپوستی هم به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز و هم به کامپیوترهای مبتنی بر مک اشاره کردند.

ساعاتی پیش بنچمارک‌های منتسب به Apple iPad Pro 2018 در گیک‌بنچ رؤیت شدند و امتیازهای به‌دست‌آمده، واقعا تحسین‌برانگیزند. بر اساس صفحه‌ی مربوط به آیپد پرو در گیک‌بنچ، این تبلت جدید توانسته است در حالت تک‌هسته‌ای امتیاز ۵٬۰۲۰ و در حالت چند‌هسته‌ای امتیاز ۱۸٬۲۱۷ را کسب کند. با مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم که امتیاز تک‌هسته‌ای آیپد پرو ۲۰۱۸، پابه‌پای مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ (با پردازنده‌ی ۲.۶ گیگاهرتز i7) پیش می‌رود و این موضوع، قدرت بالای این تبلت را نشان می‌دهد.

مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو با پردازنده‌ی i7 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD هم‌اکنون ۲٬۰۹۹ دلار قیمت دارد؛ این درحالی است که کاربر می‌تواند مدل ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۱۸ را (که در حالت تک‌هسته‌ای عملکردی مشابه این لپ‌تاپ ارائه می‌دهد) با قیمت ۱٬۱۴۹ دلار تهیه کند. به‌علاوه، اپل برای علاقه‌مندان، مدلی از مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی را با پردازنده‌ی ۲.۶ گیگاهرتز i7 و حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت، با قیمت سرسام‌آور ۲٬۷۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌کند؛ از آن سو، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ با همین میزان حافظه‌ی داخلی، تقریبا نصف این لپ‌تاپ قیمت دارد (۱٬۳۴۹ دلار).

مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ که به پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای i7 مجهز شده است، عملکرد سریع‌تری نسبت به آیپد پرو ۲۰۱۸ (با پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اِی ۱۲ ایکس بایونیک) در حالت چندهسته‌ای دارد؛ اما این تفاوت آن‌چنان که بسیاری فکرش را می‌کنند، زیاد نیست و شاید در استفاده‌های روزمره، اصلا به‌چشم نیاید.

بنچمارک آیپد پرو 2018 / iPad Pro 2018

بنچمارک آیپد پرو ۲۰۱۸ در GeekBench

آیپد پرو ۲۰۱۷ در بنچمارک گیک‌بنچ موفق شده بود در حالت تک‌هسته‌ای امتیاز ۳٬۹۰۸ و در حالت چندهسته‌ای امتیاز ۹٬۳۱۰ را کسب کند؛ با یک حساب سر انگشتی ساده می‌توان به این نتیجه رسید که مدل ۲۰۱۸ آیپد پرو، به‌میزان ۳۰ درصد در حالت تک‌هسته‌ای سریع‌تر از مدل سال پیش است؛ به‌علاوه اگر با دقت نگاه کنید، می‌بینید که امتیاز آیپد پرو ۲۰۱۸ در حالت چندهسته‌ای، تقریبا دو برابر آیپد پرو ۲۰۱۷ است.

با نگاهی به بنچمارک‌های گیک‌بنچ متوجه می‌شویم که امتیاز مربوط به توان محاسباتی GPU آیپد پرو اپل، به‌صورت سالانه به‌میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ آیپد پرو نسل دوم در این بخش امتیاز اندکی کمتر از ۳۰٬۰۰۰ را کسب کرده بود؛ این درحالی است که آیپد پرو ۲۰۱۸، به‌راحتی امتیاز ۴۱٬۰۰۰ را کسب کرد.

اپل تنها یک دستگاه حمل‌شدنی مبتنی بر مک که توانایی غلبه بر آیپد پرو ۲۰۱۸ در حالت تک‌هسته‌ای را دارد، به‌فروش می‌رساند و آن هم چیزی نیست جز مدل Core i9 مک‌بوک پرو؛ فراموش نکنید که مدل پایه‌ی آیپد پرو جدید با پردازنده‌ی A12X، با قیمت ۷۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود؛ این درحالی است که مک‌بوک پرو i9 با قیمتی بیشتر از ۳٬۰۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد. در ضمن جالب است بدانید که عملکرد آیپد پرو ۲۰۱۸ از تمامی مدل‌های آی‌مک ۲۰۱۷ بهتر است و این تبلت در حالت تک‌هسته‌ای، رقابتی پایاپای با آی‌مک پرو دارد.

گیف آیپد پرو

مورد دیگری که در بنچمارک گیک‌بنچ دیده می‌شود، این است که ظاهرا مدل‌هایی از آیپد پرو ۲۰۱۸ قرار است دارای ۶ گیگابایت رم باشند. همانطور که در سایت گبک‌بنچ آمده است، آیپدی که از آن به‌عنوان «iPad8,8» یاد می‌شود دارای ۵٬۶۵۰ مگابایت رم و آیپدی که از آن به‌عنوان «iPad8,3» یاد می‌شود، دارای ۳٬۷۶۹ مگابایت رم هستند (۶ گیگابایت رم در مقابل ۴ گیگابایت رم).

بر اساس آنچه که تاکنون می‌دانیم، مدل‌های ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت آیپد پرو ۲۰۱۸، قرار است به ۴ گیگابایت رم تجهیز شوند؛ این درحالی است که مدل یک ترابایتی این تبلت، دارای ۶ گیگابایت رم خواهد بود.

شما کاربران محترم زومیت می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلت جدید اپل، به صفحه‌ی ویژه‌ی این دستگاه در دیتابیس محصول رجوع کنید؛ شما همچنین می‌توانید نظاره‌گر مقایسه‌ی بین این دستگاه با نسل قبل و با رقبایی نظیر پیکسل اسلیت و سرفیس پرو ۶ در زومیت باشید.

پیش‌فروش آیپد پرو ۲۰۱۸ از مدتی پیش در وب‌سایت رسمی اپل آغاز شده است و این شرکت تبلت‌های جدیدش را روز هفتم نوامبر (۱۶ آبان) روانه‌ی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات