بتن شیمی خاتم تولید کننده افزودنی های بتن با بهترین کیفیت و استاندارد ایران و جهان

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بتن شیمی خاتم یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های تولید افزودنی‌های بتن، انواع فوق روان‌ کننده و ابر روان ساز، ژل‌های میکروسیلیس، چسب‌های بتن و کاشی، گروت و ترمیم کننده‌ها، محصولات اپوکسی و... است.
تبلیغات

بیانیه‌ی خط مشی کیفیت 

شرکت بتن شیمی خاتم، با دارا بودن ظرفیت تولید حدود ۲۰۰۰۰ تن در سال، و نیز در اختیار داشتن پرسنل متخصص و حرفه‌ای در زمینه تولید، تضمین و کنترل کیفیت، لجستیک و بازرگانی به‌ عنوان یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های تولید انواع افزودنی‌های بتن و فرآورده‌های مصرفی در صنایع مختلف عمرانی، نفت، گاز و پتروشیمی، سد سازی، راه سازی و تونل سازی در ایران، ارتقاء کیفیت را با نگاهی مشتری مدارانه سرلوحه اقدامات خود قرارداده است.

افزودنی‌ های بتن برای افزایش کاربرد، اصلاح، نگهداری، کاهش هزینه‌ها و دگرگون کردن بعضی ویژگی‌های بتن در شرایط محیطی ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در عصر ما صنایع ساختمان سازی و مصالح به کاربرده شده دچار تغییراتی شگرف شده‌اند. در این بین بتن از جمله پرکاربردترین ماده در مصالح ساختمانی است. در شرایطی که نیاز به بتن ریزی‌های سریع، حفظ سازه‌ها در تماس دائمی با آب و مقابله با عواملی مانند سرما و یخبندان و… که باعث از بین رفتن و یا کاهش کیفیت عملکرد بتن می‌شود ما از افزودنی‌های بتن استفاده می‌کنیم. هم چنین مصرف افزودنی‌های بتن این امتیاز را دارد که موجب صرفه‌‌جویی‌های گوناگون در هزینه‌های شما به صورت‌های مستقیم، غیرمستقیم و نهان شود. از جمله صرفه‌جویی‌های مربوط به افزودنی‌های بتن می‌توان به ‌کاهش مقدار سیمان و آب، افزایش بهره‌‌وری نیروی انسانی، کاهش هزینه‌های حاصل از افزایش کیفیت بتن، کاهش زمان انجام فرآیند، افزایش مقاومت‌‌های مکانیکی، اطمینان از یکدستی تولید و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، کاهش استهلاک تجهیزات و ماشین‌آلات و… اشاره کرد.

بتن شیمی خاتم

این گروه از روان‌ کننده بتن دارای قدرت کاهش آب حداکثر ۱۵٪  برای بتن روان و ۱۲٪ جهت بتن‌های نیمه شل است. از آنجایی‌ که این مواد روان‌ کننده بتن در آغاز و در دهه ۵۰ میلادی ساخته شدند به عنوان نسل اول روان‌ کننده‌ها شهرت دارند.

این روان‌ کننده‌ها دارای میزان مصرف مختلفی هستند رایج‌ترین آن‌ها لیگنو سولفونات‌ها هستند.

فوق روان‌ کننده بتن

فوق روان‌‌کننده‌ها دارای اثری بسیار قدرتمندتر از روان‌کننده بتن هستند. این نوع از روان‌‌کننده بتن این  قابلیت را دارند که باعث کاهش آب زیاد بتن یا افزایش زیاد روانی بتن یا حتی هر دوی این موارد به طور توام شوند. قدرت کاهندگی این مواد در شرایط ایده‌آل تقریبا ۲۵٪ و در شرایط معمولی ٪۱۸ تا ۱۲٪ است. قدرت کاهش آب در این فوق روان کننده‌ها نباید کمتر از میزان ۱۲٪ باشد. ملامین فرمالدئید با غلظت بالا و یا نفتالین فرمالدئید سولفات شده با غلظت بالا از جمله رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع این فوق روان‌ کننده‌های بتن هستند. این دسته نسل دوم روان‌ کننده بتن محسوب می‌شوند.

فوق روان ساز برای افزایش اسلامپ بتُن و نهایتا تأمین مقاومت نهایی بیشتر به‌کار می‌رود. این محصول بر پایه پلی کربوکسیلات و نسل چهارم روان‌ سازهای بتن است، که میزان مصرف این محصول نسبت به روان‌ سازهای نسل اول حدود یک سوم است که نهایتا منجر به کاهش کلی هزینه‌ها و تراکم بهتر و افزایش مقاومت و اسلامپ بتن می‌شود.

ژل میکروسیلیس یک نوع از افزودنی‌های بتن توسعه یافته و کالایی شامل فوق روان‌ کننده بتن و میکروسیلیس پودری و افزودنی‌های بتن دفع کننده آب است که با اسم میکروسیلکا الیاف دار هم شناخته می‌شود، به این صورت که با درجه‌ی بالایی از قدرت، افزایش نسبی توانمندی‌های مقاومت فشاری، خمشی و کششی، دوام و طول عمری بیشتر، نفوذناپذیری قابل توجه نسبت به بتن معمولی و اسلامپ بالاتر در جهت تهیه و تولید بتن‌هایی نفوذناپذیر کاربردی مطلوب و فراوان دارد. ژل میکروسیلیس در حین فرِآیند اختلاط فضاهای خالی و فرج‌های موجود را اشغال نموده و موجب کاهش نفوذپذیری بتن به میزان چشم‌گیری می‌شود. ژل میکروسیلیس در واقع جایگزین مطلوبی در ناحیه‌ای از سیمان، برای انواع متعددی از افزودنی‌های بتن، از جمله انواع روان‌ کننده‌ها و فوق روان‌ کننده‌ها، آب‌بندکننده‌ها و… است. ژل میکروسیلیس در واکنش نهایی با جذب آهک آزاد و تبدیل آن به سیلیکات کلسیم با بازده‌ای موثر سبب بهبود ویژگی های بتن شما می‌شود.

ضدیخ بتن

ضدیخ بتن یا شتاب‌دهنده هیدراتاسیون در زمان بتن‌ریزی درهوای سرد کاربرد فراوان و مقرون به صرفه‌ای برای شما دارد. ضدیخ بتن در واقع نوعی افزودنی بتن زودگیرکننده براساس مواد نیتروژنی فاقد کلراید است به همین دلیل از کاربردهای آن می‌توان در بتن‌سازی‌های مسلح و غیرمسلح نام برد. بتن با توجه به ویژگی‌های آن دارای کیفیت مقاومت مناسبی در برابر سرما است اما با این همه باز امکان یخ‌زدگی بتن وجود دارد. در بیان این اتفاق لازم به توضیح است که مدت زمان لازم برای گیرش اولیه بتن بسته به نوع بتن تقریبا ۱۲ ساعت است و هرچه دمای هوا پایین‌تر، مدت زمان طولانی‌تر و امکان یخ‌زدگی بتن بیشتر فراهم می‌شود. لذا استفاده از ضدیخ بتن با مکانیزم شتاب‌دهندگی بتن درفرآیند هیدراتاسیون علاوه بر کاهش زمان گیرش بتن به ۴ تا ۵ ساعت، برای جلوگیری از رخداد یخ‌زدگی بتن بسیار مفید است. عملیات هیدراتاسیون سیمان واکنشی گرماده است که با کاهش دمای انجماد از یخ‌زدگی بتن که فرآیندی تدریجی است و به موجب آن مقاومت بتن کاهش یافته و متلاشی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات