استراتژی تولید داخلی سیمکارت همراه اول، منجر به ایجاد اشتغال‌ شده است

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
همراه اول با اتخاذ استراتژی تولید سیمکارت در داخل کشور، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی متعددی شده است.
تبلیغات

همراه اول مدعی است که با همکاری شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران، توانسته زمینه‌ی اشتغال را برای بیش از ۲۰۰ نفر نیروی کار متخصص و کارشناس ایرانی فراهم کند. به‌گزارش اداره‌ی کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به‌موجب همکاری دو شرکت یادشده، تاکنون بیش از ۵۰ میلیون سیم‌کارت روانه‌ی بازار شده و بیش از ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار شده‌اند.

اپراتور قدیمی کشورمان ادعا می‌‌کند که با تولید سیم‌کارت در داخل ایران، علاوه‌بر کارآفرینی و اشتغال‌زایی، امنیت مشترکان خود را نیز ارتقاء داده است؛ بدین ترتیب که اکنون تمام کلیدهای امنیتی در داخل کشور تولید و نگه‌داری می‌شود و احتمال بروز مشکلاتی همچون فاش‌شدن اطلاعات کاربران توسط شرکت‌های خارجی از بین می‌رود.

براساس گزارش همراه اول، سیم‌کارت‌های داخلی این اپراتور، تمامی استاندارد‌های بین‌المللی از جمله تحمل دمای منفی ۲۰ درجه تا مثبت ۸۰ درجه‌ی سلسیوس برای سیم‌کارت‌های عادی و تحمل دمای منفی ۴۰ درجه تا مثبت ۱۰۵ درجه‌ی سلسیوس را برای سیم‌کارت‌های M2M دارند.

تولید داخلی سیم‌کارت در شرایطی که پروسه‌ی انتشار کارت‌های ملی به‌دلیل وارد نشدن بدنه‌ی کارت‌ها به کشور، مختل شده بود، حرکت ارزشمندی از جانب همراه اول محسوب می‌شود و امیدواریم که سایر اپراتورها نیز استراتژی‌های مشابهی را در جهت اشتغال‌زایی و حمایت از تولید داخلی اتخاذ کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات