تعیین خط گرندپری ژاپن ۲۰۱۸؛ پول پوزیشن همیلتون در سوزوکا

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین فرمول یک ژاپن ۲۰۱۸ زیر بارش شدید باران با هشتادمین پول پوزیشن لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز به پایان رسید؛ بوتاس و ورشتاپن، دوم و سوم شدند.
تبلیغات

پس از ۳ دور تمرینی در پیست سوزوکا با موفقیت تیم مرسدس، رانندگان تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک ۲۰۱۸ برای تعیین خط به میدان رفتند که با پیشتازی لوئیس همیلتون و جشن هشتادمین پول پوزیشن او در مسابقات فرمول یک همراه شد. به این ترتیب لوئیس همیلتون فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک ژاپن ۲۰۱۸ را از خط اول آغاز خواهد کرد. پس از همیلتون، والتری بوتاس از مرسدس بنز و مکس ورشتاپن از ردبول قرار گرفتند. از جمله اتفاقات مهم می‌توان به تصادف نیکو هاکنبرگ در دور تمرینی سوم امروز، پیش از تعیین خط و ناکامی رانندگان فراری در کسب جایگاه مناسب اشاره کرد.

2018 japanese grand prix formula 1 / گرندپری فرمول یک ژاپن 2018

پس از ورشتاپن، کیمی رایکونن از فراری، رومن گروژان از هاس، برندون هارتلی و پیر گسلی از تورو روسو، استبان اکن از فورس ایندیا، سباستین فتل و سرجیو پرز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند. فتل که معمولا در شرایط بارانی عملکرد ضعیفی از خود به نمایش می‌گذارد، این بار نیز با لغزش و خروج از پیست کار خود را به پایان برد تا شانسی برای فراری در تعیین خط باقی نماند. فتل در اولین تلاش برای Q3 بین دو خودروی فورس ایندیا منگنه شد و با از دست دادن چند ثانیه ارزشمند و چسبندگی تایر، جایگاهی بهتر از نهمی پیدا نکرد. این در حالی است که فتل پیش از آغاز بارش باران به همراه هم‌تیمی خود در رده‌های ابتدایی جدول قرار داشت.

2018 japanese grand prix formula 1 / گرندپری فرمول یک ژاپن 2018

مرحله اول تعیین خط فرمول یک ژاپن با خروج مارکوس اریکسون، استوفل وندورن، فرناندو آلونسو، سرگئی سیروتکین و نیکو هالکنبرگ از جدول مسابقه و باز ماندن از راهیابی به مرحله دوم تعیین خط ادامه یافت. بارش باران در برخی قسمت‌های پیست سوزوکا پیش‌بینی می‌شود و احتمالا در مراحل بعدی شاهد بارش باران در پیست سوزوکا باشیم. در این مرحله با وجود تلاش‌های تیم‌های مختلف شاهد پیشتازی همیلتون، فتل و بوتاس هستیم.

2018 japanese grand prix formula 1 / گرندپری فرمول یک ژاپن 2018

دور دوم مرحله تعیین خط گرندپری فرمول یک ژاپن ۲۰۱۸ با عملکرد خوب همیلتون، بوتاس و فتل ادامه یافت؛ دنیل ریکیاردو، لانس استرول، کارلوس ساینز، کوین مگنوسن و چارلز لکلرک نیز از راهیابی به مرحله سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس بنز، فراری، هاس، تورو روسو، فورس ایندیا و ردبول توانستند در مرحله نهایی تعیین خط حضور داشته باشند.

2018 japanese grand prix formula 1 / گرندپری فرمول یک ژاپن 2018

به این ترتیب دور تعیین خط گرندپری فرمول یک ژاپن ۲۰۱۸ با پیشتازی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۷.۷۶۰ ثانیه به پایان رسید. والتری بوتاس نیز که همراه هم‌تیمی خود عملکرد خوبی در دورهای تمرینی و مراحل قبلی داشت، با ۰.۲۹۹ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. مکس ورشتاپن از تیم ردبول هم با ۱.۲۹۷ اختلاف نسبت به بوتاس در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک ژاپن ایستاد. سباستین فتل که طی هفته‌های گذشته موفقیتی در مقابل رانندگان مرسدس نداشته است، با توجه به شرایط بارانی پیست و منگنه شدن بین رانندگان فورس ایندیا، به جایگاه نهم رضایت داد. 

مرحله اصلی فرمول یک ژاپن ۲۰۱۸، یک‌شنبه ۱۵ مهر ماه ۹۷ از ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت تهران آغاز خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات