زوم اپ: Runkeeper؛ اپلیکیشنی برای تناسب اندام مخصوص همه کاربران ورزشکار و غیر ورزشکار

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر می‌خواهید ورزش کردن، به عادتی همیشگی و برنامه‌ای منظم در زندگی شما تبدیل شود، اپلیکیشن تناسب اندام ران کیپر می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.
تبلیغات

اپلیکیشن ران کیپر، یکی از برنامه‌های محبوب تناسب اندام و فعالیت‌های ورزشی است. فرقی نمی‌کند به چه فعالیت ورزشی مشغول هستید؛ اگر اهل پیاده‌روی، دویدن، شنا کردن و یا هر ورزش دیگری هستید، می‌توانید با اپلیکیشن ران کیپر به‌راحتی تمام فعالیت‌های ورزشی خود را مستند کنید.

با ران کیپر برای فعالیت‌های ورزشی‌تان هدف‌گذاری و میزان پیشرفتتان را مشاهده کنید. بیش از ۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از این برنامه استفاده می‌کنند. 

ران کیپر

کاربران با نصب اپلیکیشن Runkeeper، می‌توانند تمام تمرینات ورزشی مختلف خود اعم از پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری و اسکی، کوهنوردی یا هر فعالیت ورزشی دیگر را مستندسازی کنند. زمان آغاز تمرین ورزشی و پایان آن توسط کاربر به اپلیکیشن وارد می‌شود. با استفاده از GPS، نمایش دقیق موقعیت مکانی کاربر امکان‌پذیر، مسافت طی‌شده و حتی پیاده‌روی و دویدن کاربر را مشخص می‌کند. بعد از پایان تمرین ورزشی می‌توانید تاریخچه‌ای از تمام تمرینات خود در ورزش‌های مختلف ذخیره‌سازی کنید. اپلیکیشن مدت زمان تمرین و کالری را محاسبه می‌کند. 

وقتی اپلیکیشن Runkeeper را نصب می‌کنید، در ابتدا اطلاعات اولیه‌ای همچون سن و وزن کاربر از شما درخواست می‌شود. با وارد کردن اطلاعات می‌توانید برنامه‌ی ورزشی خود را مشخص کنید و طبق آن پیش بروید و میزان کالری که در اثر ورزش کردن می‌سوزانید یا تغییر وزن خود را در زمان‌های مختلف مستند کرده و بررسی کنید. 

یکی از قابلیت‌های خوب اپلیکیشن Runkeeper این است که به شما اجازه می‌دهد برای فعالیت ورزشی‌تان هدف‌گذاری کنید. کافی است به قسمت Goals وارد شوید. هدف‌گذاری با توجه به نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد. مثلا اگر اهل پیاده‌روی هستید ولی می‌خواهید در آن رکورد مسافت بزنید، می‌توانید هدفتان را برای اپلیکیشن مشخص کنید. یا حتی ممکن است هدف‌گذاری شما مربوط به کاهش وزن یا شرکت در یک مسابقه باشد. یا ممکن است از آن دسته افرادی باشید که نمی‌توانید به‌صورت منظم ورزش کنید و هدف‌تان این است که با برنامه‌ای مشخص ورزش را در زندگی‌تان نهادینه کنید.

ران‌ کیپر به شما کمک می‌کند تا هدف‌گذاری کنید و اهدافتان را دنبال کنید. اپلیکیشن ران کیپر در زمان‌های لازم به شما یادآوری می‌کند که چه کاری باید به‌انجام برسانید و روی نمودار، پیشرفت یا عدم پیشرفت شما را نشان می‌دهد.

اپلیکیشن ران‌ کیپر خصوصا برای افرادی که برنامه‌ی کاری شلوغی دارند بسیار مناسب است. مثلا اگر قرار است حداقل هفته‌ای سه روز پیاده‌روی کنید، این برنامه را به اپلیکیشن وارد می‌کنید و در زمان‌های لازم به شما یادآوری می‌کند که از برنامه عقب هستید یا به شما نشان می‌دهد که همه‌چیز با نظم خاصی جلو می‌رود.

شما می‌توانید دوستان خودتان را نیز به اپلیکیشن دعوت کنید و به‌صورت دسته‌جمعی در چالش ورزشی خاصی شرکت کنید. البته در نظر داشته باشید که تنها هفت روز می‌توانید از تمامی بخش‌های برنامه به‌صورت رایگان استفاده کنید و برای آنکه از همه‌ی امکانات برنامه استفاده کنید باید حق اشتراک سالیانه‌ی آن را بپردازید. البته ناگفته نماند که قسمت‌های مختلف اپلیکیشن ران کیپر که رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد، تا حد زیادی نیازهای شما را مرتفع می‌کنند.  

با ران کیپر ورزش کردن را به زندگی خود پیوند بزنید

همان‌طور که گفته شد، یکی از قابلیت‌های خوب برنامه، امکان مشاهده‌ی پیشرفت کاربر در فعالیت‌های ورزشی است. وقتی در حال تمرین هستید و حسابی عرق می‌ریزید، همه‌چیز مستند می‌شود. تاریخ تمرین ورزشی، ساعتی که تمرین را آغاز کرده و ساعتی که تمرین را به پایان رسانده‌اید و حتی مکانی که در آن تمرین کرده‌اید؛ همه قابل مستندسازی هستند. با کمک GPS، تمام مسیرهایی که در آن پیاده روی کرده‌اید کاملا مشخص می‌شود. می‌‌توانید مسیرهای جدیدی انتخاب کنید یا میزان پیشرفت خود را رصد کنید و رکوردهای تازه‌ای به ثبت برسانید. 

ران کیپر

در حین فعالیت ورزشی می‌توانید به موسیقی گوش فرا دهید و لذت ببرید. برنامه‌ی ران کیپر قابلیت همگام‌سازی با برنامه‌های دیگر تناسب اندام مانند Fitbit، MyFitnessPal و برخی برنامه‌های دیگر را دارد. همچنین در عرض چند ثانیه می‌تواند با Android Wear، Pebble و Garmin همگام‌سازی کند. 

از آنجایی که برنامه دارای کونومتر است، می‌توانید در حین دوچرخه‌سواری به‌محض توقف، کرنومتر را قطع کنید. امکانات این اپلیکیشن حتی برای ورزش‌های داخل سالن مانند تردمیل هم مناسب است. 

یکی از امکانات خوب برنامه، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری فعالیت‌های ورزشی با دوستان است. می‌توانید از طریق فیسبوک یا توییتر، فعالیت‌های ورزشی‌تان را با دوستان و اقوام به اشتراک بگذارید. یکی از بخش‌های غیررایگان برنامه، دریافت تمرینات ورزشی مناسب با هدفی مشخص است. کاربرانی که حق اشتراک سالیانه را پرداخت کرده باشند می‌توانند با توجه به شرایط جسمی و نیاز و علاقه‌ی خود تمرینات ورزشی هفتگی و ماهیانه دریافت کرده و آن‌ را دنبال کنند. کاربران سیستم عامل اندروید و iOS می‌توانند اپلیکیشن ران کیپر را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب و از آن استفاده کنند.

 اگر اهل ورزش کردن نیستید، با اپلیکیشن ران کیپر، با ورزش کردن آشتی کنید. اگر اهل ورزش کردن هستید هم می‌توانید با کمک این برنامه تمام تمرینات خود را نظم تازه‌ای بدهید و با برنامه به پیش بروید؛ در هر صورت ورزش را به‌عنوان عنصری حیاتی و مهم با زندگی‌تان پیوند بزنید. 

نکات مثبت

  •  برنامه‌ی کاربردی و ساده برای تناسب اندام 
  • پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و اپل
  • قابلیت‌ استفاده با ساعت هوشمند
  • تنوع فعالیت‌های ورزشی 

نکات منفی

  • عدم دسترسی به تمام قسمت‌های برنامه به‌صورت رایگان

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات