اپل، مک‌بوک پرو ۱۵ را با پردازنده‌ گرافیکی وگا AMD‌ به‌روز می‌کند

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در حاشیه‌ی رویداد امروز، خبر از عرضه‌ی نسخه‌ای توانمند‌تر از مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی طی روز‌های آینده داد.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش طی رویدادی اختصاصی از محصولات سخت‌افزاری جدید خود رونمایی کرد. نسل جدید مک‌بوک ایر، مک‌ مینی و آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲.۵‌ اینچی ۲۰۱۸، جدیدترین دستاورد‌های اپل در حوزه‌ی سخت‌افزار هستند. اما غول دنیای فناوری دور از هیاهوی تبلیغاتی، خبر از افزایش توان پردازشی مک‌بوک‌های پرو ۱۵ اینچی داد. قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ‌ اپل به زودی به پردازنده‌ی گرافیکی وگا AMD‌ مجهز خواهد شد. این در حالی است که تا بدین لحظه هسته‌های گرافیکی پلاریس وظیفه‌ی تأمین توان پردازشی گرافیکی مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی را بر عهده داشتند.

به گفته‌ی اپل، پردازنده‌ی گرافیکی جدید وگا پرو تا ۶۰ درصد توانایی بیشتری نسبت به پردازنده‌های به کار رفته در مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی پیشین خواهد داشت که بدین ترتیب توانایی بیشتری به تدوین‌گرها و طراحان سه‌بعدی در رندر فایل‌های سنگین خواهد داد.

واحد‌های گرافیکی وگا AMD سال گذشته برای کامپیوتر‌های رومیزی و برای رقابت با نمونه‌های رده‌بالا و قدرتمند انویدیا به بازار عرضه شد. البته اگر در حال حاضر علاقه‌ای به خرید مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی با پردازنده‌ی گرافیکی مجزا ندارید، می‌توانید از پردازنده‌های گرافیکی خارجی (اکسترنال) برای افزایش توان پردازشی مک‌بوک بهره ببرید. اپل لیست کاملی از انواع پردازنده‌های گرافیکی خارجی و سازگار با مک‌بوک‌ها را در وب‌سایت خود قرار داده است که نمونه‌هایی مجهز به هسته‌های وگا نیز در این بین وجود دارد.

هنوز جزئیاتی در رابطه با قیمت مک‌بوک‌ پرو‌های جدید با پردازنده‌ی گرافیکی وگا اعلام نشده است. کاربران علاقه‌مند به این لپ‌تاپ می‌توانند از تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۷ (۱۴ نوامبر ۲۰۱۸) اقدام به سفارش نمونه‌ی مورد نظر خود کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات