مک بوک ایر و مک مینی جدید اپل از آلیاژی سازگار با محیط زیست تولید می‌شوند

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در رویداد ۸ آبان (۳۰ اکتبر) خود اعلام کرد که مک‌بوک ایر و مک‌ مینی جدید اپل، از آلیاژ آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی تولید می‌شوند.
تبلیغات

لحظاتی قبل اپل در رویداد بزرگ ۸ آبان ۱۳۹۷ (۳۰ اکتبر ۲۰۱۸)، ضمن معرفی محصولات جدیدش، اعلام کرد که در تلاش است تا توجه بیشتری به محیط‌زیست نشان دهد. در همین راستا محصولات جدید اپل یعنی MacBook Air 2018 و Mac mini 2018، اولین سیستم‌هایی هستند که با آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی تولید می‌شوند.

ساعتی قبل نسل جدید مک‌ مینی با پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت رم و پردازنده نسل هشتمی معرفی شد. همچنین مک‌بوک ایر جدید اپل با نمایشگر رتینا، حاشیه‌های باریک و تاچ آیدی رونمایی شد. علاوه بر پیشرفت‌هایی در ویژگی‌های محصولات جدید اپل، اینک شاهد تغییرات و پیشرفت‌هایی در طراحی و تولید نوت‌بوک‌های اپل نیز هستیم. توجه به محیط‌زیست و عرضه‌ی محصولاتی سازگار با طبیعت، یکی از ویژگی‌های خوب مک‌بوک ایر و مک‌ مینی اپل است.

مک مینی / Mac Mini

مک‌بوک‌های جدید اپل نه‌ تنها از نظر ظاهری باریک‌تر شده‌اند، بلکه با الگوهای زیست‌محیطی نیز سازگار هستند؛ به‌طوری‌که ماژول‌های آنها با استفاده از آلیاژهای بازیافتی تولید می‌شود؛ تیم متالورژی اپل موفق به تولید آلیاژ جدیدی از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی شده‌ است. پیش از این محصولات اپل از این ویژگی برخوردار نبودند. آلومینیوم جدید، آلیاژی است که تیم تخصصی اپل، به‌صورت اختصاصی توانسته‌اند به پروسه‌ی تولید آن دست پیدا کنند. در فرآیند تولید این آلیاژ جدید میزان ردپای کربن (Carbon Footprint)  نسبت به محصولات قبلی در حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است که همین مسأله باعث کاهش اثرات مخرب بر محیط‌زیست می‌شود.

اپل با تولید آلیاژ آلومینیوم جدید و اختصاصی  و همچنین استفاده از قلع ۱۰۰ درصد بازیافتی برای برد منطقی، محصولی سازگارتر با محیط‌زیست ارائه می‌دهد. علاوه بر این اپل برای تولید سایر قطعات محصول جدید خود، از جمله اسپیکرها از پلاستیک ۳۵ درصد بازیافتی استفاده می‌کند. با این رویکرد اپل می‌تواند نام خود را به‌ عنوان شرکتی که به تولید محصولات سازگار با محیط‌زیست اهمیت می‌دهد، در اذهان عمومی ثبت کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات