مک بوک ایر 2018 اپل معرفی شد؛ نمایشگر رتینا، حاشیه‌های باریک و تاچ آیدی

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
مطالعه 5 دقیقه
اپل لحظاتی پیش نسل جدید مک‌بوک ایر را با نمایشگر رتینا، حاشیه‌های باریک و حسگر اثر انگشت Touch ID معرفی کرد.
تبلیغات

سرانجام انتظارات به پایان رسید و اپل دقایقی پیش طی رویدادی که در نیویورک برگزار می‌شود، از نسل جدید اولترابوک محبوب مک‌ بوک ایر ۲۰۱۸ با نمایشگر رتینا، حاشیه‌های باریک نمایشگر و حسگر اثر انگشت رونمایی کرد. لپ‌تاپ جدید کوپرتینونشین‌ها اکنون از نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل، معادل ۴ میلیون پیکسل بهره می‌برد که براساس ادعای آن‌ها ۴۸ درصد رنگ بیش‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مک بوک ایر / Macbook Air

حاشیه‌های نمایشگر مک بوک ایر جدید ۱۵ درصد‌ باریک‌تر از نسل قبل بوده و به رنگ مشکی است تا کاربر بهتر از گذشته حس غوطه‌وری در محتوا داشته باشد. با وجود کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر، طراحان اپل موفق شده‌اند تا کماکان وب‌کم FaceTime HD را در لبه‌ی بالای نمایشگر جای دهند که بهینه‌ترین محل برای به تصویر کشیدن چهره‌ی کاربر از زاویه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ جدید اپل از همان ساختار قطره‌مانند آشنای مک‌بوک ایر بهره می‌برد با این تفاوت که اکنون بدنه‌ی یکپارچه‌ی آن از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی ساخته می‌شود. به‌لطف کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر، مک‌بوک ایر جدید ۱۷ درصد حجم‌ کم‌تری دارد، ۱۰ درصد باریک‌تر است؛ به‌گونه‌ای که ضخامت و وزن آن‌ به‌ترتیب به ۱۵ میلی‌متر و ۱.۲۵ کیلوگرم می‌رسد.

مک بوک ایر / Macbook Air

مک‌بوک ایر از همان مکانیزم پروانه‌ای نسل سومی مک‌بوک پروهای ۲۰۱۸ بهره می‌برد و تک‌تک کلیدهای آن از نور پس‌زمینه‌ی مجزا استفاده می‌کنند تا بدین ترتیب در محیط‌های تاریک نیز بتوان به‌راحتی با لپ‌تاپ کار کرد. ترک‌پد MacBook Air جدید ۲۰ درصد وسعت بیش‌‌تری دارد و درست‌مانند لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای اپل در بطن خود از فناوری فورس‌تاچ میزبانی می‌کند تا بتوان از تمام سطح تا‌چ‌پد برای کلیک کردن استفاده کرد. اپل به‌منظور افزایش امنیت، حسگر اثر انگشت تاچ آیدی را نیز برای احراز هویت کاربر به مک‌بوک ایر اضافه کرده است.

مک بوک ایر / Macbook Air

اولترابوک جدید اپل از اسپیکرهای استریویی بهره می‌برد که در دو طرف کیبورد قرار گرفته‌اند و ۲۶ درصد صدای بلندتری تولید می‌کنند. بیس خروجی اسپیکرها دو برابر نسل گذشته است. مک‌بوک ایر برای دریافت صدای کاربر به آرایه‌ی سه‌تایی از میکروفون‌ها اتکاء دارد. کوپرتینونشین‌ها مجموعه‌ی پورت‌های مک‌بوک ایر نسل گذشته را به دو پورت تاندربولت ۳ چهارکاناله با پهنای باند ۴۰ گیگابیت‌برثانیه و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون تغییر داده‌اند.

پارامتر / مدل

مک‌بوک ایر جدید

مک‌بوک ایر

نمایشگر

۱۳.۳ اینچ، رتینا، IPS

۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل، ۲۲۷ پیکسل‌براینچ

۱۳.۳ اینچ

۹۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، ۱۲۸ پیکسل‌براینچ 

پردازنده‌ی مرکزی

اینتل Core i5، دو هسته‌، ۴ مگابایت کش

۱.۶ تا ۳.۶ گیگاهرتز

اینتل Core i5، دو هسته‌، ۳ مگابایت کش

۱.۸ تا ۲.۹ گیگاهرتز

اینتل Core i7، دو هسته، ۴ مگابایت کش

۲.۲ تا ۳.۲ گیگاهرتز

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel UHD Graphics 617

Intel HD Graphics 6000

حافظه‌ی رم

۸ یا ۱۶ گیگابایت LPDDR3 با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز

۸ گیگابایت LPDDR3 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱.۵ ترابایت SSD

۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت SSD

باتری

۵۰.۳ وات‌ساعت

۱۲ ساعت وب‌گردی، ۱۳ ساعت پخش فیلم

۵۴ وات‌ساعت

۱۲ ساعت وب‌گردی، ۱۲ ساعت پخش فیلم

پورت‌ها

دو پورت تاندربولت ۳ با پهنای باند بالغ بر ۴۰ گیگابیت‌برثانیه

جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

دو پورت USB 3، یک پورت تاندربولت ۲ با پهنای باند بالغ بر ۲۰ گیگابیت‌برثانیه

درگاه شارژ MagSafe 2، درگاه کارت SDXC و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

اتصال بی‌سیم

وای‌فای IEEE 802.11a/b/g/n

بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲

وای‌فای IEEE 802.11a/b/g/n

بلوتوث نسخه‌ی ۴.۰

ابعاد

۱۵.۶ - ۰.۴۱ × ۲۱۲.۴ × ۳۰۴.۱ میلی‌متر

۱۷ - ۳ × ۲۲۷ × ۳۲۵ میلی‌متر

وزن

۱.۲۵ کیلوگرم

۱.۳۵ کیلوگرم

از طریق پورت‌های تاندربولت ۳ می‌توان یک نمایشگر 5K‌ با نرخ‌ نوسازی ۶۰ هرتز یا دو نمایشگر 4K با نرخ ۶۰ هرتز را به مک‌بوک ایر متصل کرد، ضمن اینکه امکان اتصال پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال نیز وجود دارد تا بدین ترتیب بتوان در کاربری‌هایی با نیاز به توان پردازش گرافیکی سنگین نیز از اولترابوک سبک‌وزن اپل استفاده کرد.

مک بوک ایر / Macbook Air

توان پردازشی مک‌بوک ایر را پردازنده‌ی دو هسته‌‌ای و نسل هشتمی Core i5 اینتل با فرکانس پایه‌ی ۱.۶ گیگاهرتز تأمین می‌کند، این پردازنده در بطن خود واحد پردازش گرافیکی Intel UHD Graphics 617 را نیز دارد. مک‌بوک ایر را می‌توان حداکثر با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3 با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز و ۱.۵ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD سفارش داد.

مهندسان کوپرتینو برای ارتقاء امنیت مک‌بوک ایر تراشه‌ی اختصاصی T2 را نیز درون آن قرار داده‌اند تا بدین ترتیب تمام داده‌های کاربر رمزنگاری شوند. به‌ لطف کنترلر حافظه‌ی اختصاصی اپل، سرعت انتقال فایل نیز ارتقاء یافته است؛ در حقیقت شرکت سازنده ادعا می‌کند که سرعت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اولترابوک جدید حدود ۶۰ درصد سریع‌تر از نسل گذشته است.

مک بوک ایر / Macbook Air

انرژی مورد نیاز مک‌بوک ایر جدید را باتری ۵۰.۳ وات‌ساعتی لیتیوم-پلیمری آن تأمین می‌کند که براساس ادعای اپل، حین وب‌گردی با اتصال بی‌سیم و پخش فیلم از طریق iTunes به‌ترتیب می‌تواند تا ۱۲ و ۱۳ ساعت شارژدهی داشته باشد. اپل همراه با مک‌بوک ایر جدید، یک شارژر USB-C با توان ۳۰ وات ارائه می‌دهد. اپل، مک‌بوک ایر جدید را در رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای با برچسب قیمتی ۱۱۹۹ دلار برای نسخه‌ی پایه با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و سیستم‌عامل macOS Mojave روانه‌ی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات