اپل پنسل 2 توانایی شناسایی ژست‌های حرکتی را دارد

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
توئیت تعدادی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای iOS حکایت از اضافه‌شدن قابلیت تشخیص ژست‌های حرکتی به نسخه‌ی جدید اپل پنسل دارد.
تبلیغات

اپل امروز ساعت ۱۷:۳۰ به‌وقت تهران با برگزاری رویدادی بزرگ، نسخه‌ی جدید تعدادی از محصولات خود، مانند آیپد پرو را معرفی خواهد کرد و ظاهرا این تبلت را قلم ارتقاءیافته‌ی اپل پنسل همراه می‌کند. روز یکشنبه، توسعه‌دهنده‌ای به‌نام گیلرمه رمبو، با انتشار توییتی مدعی شد که «Apple Pencil 2» با شماره‌مدل B332 و پشتیبانی از ژست‌های حرکتی معرفی می‌شود، او می‌گوید:

کاربر می‌تواند با سُراندن انگشت خود روی کناره‌ی قلم، ویژگی‌های خط در حال ترسیم را تغییر دهد.

نسخه‌ی فعلی اپل پنسل، به‌لطف حساسیت نوک آن به‌ فشار و قابلیت تشخیص زاویه، در برخی از اپلیکیشن‌ها به‌ کاربر امکان سایه‌زنی را می‌دهد. در حال حاضر بدنه‌ی قلم اپل لمسی نیست، از این رو اضافه‌شدن چنین قابلیتی، مستلزم معرفی نسخه‌ای جدید از Apple Pencil خواهد بود. 

آیپد پرو 10.5 / ipad pro 10.5

توییت‌های توسعه‌دهنده‌ی دیگری به نام استیو تروتون-اسمیت، به ویژگی‌های موجود در کد iOS برای «UIPencilAdjustmentInteraction» اشاره می‌کند که احتمالا استفاده از قابلیت‌های یادشده را ممکن خواهد کرد. همچنین دو کد منتهی به «:DidTap» و «:didSlide:Phase» به‌زعم تروتون-اسمیت، «راهکارهای منتخب جدیدی» برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ترسیم هستند.

UIPencilAdjustmentInteraction's pencilAdjustmentInteractionDidTap: and pencilAdjustmentInteraction:didSlide:phase: are your new favorite delegate methods, as drawing app developers— Steve Troughton-Smith (@stroughtonsmith) October 28, 2018

توییت‌های تروتون-اسمیت به‌وجود کلیدی غیرمکانیکی (مشابه کلید هوم آیفون ۷) اشاره دارد که فشردن آن، اجرای ژست‌های حرکتی با قلم، نظیر لمس، لمس دوگانه یا سوایپ را ممکن می‌کند، تروتون-اسمیت باور دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از این کلید برای اجرای منوهای Context شعاعی (مانند Air Command گلکسی نوت) استفاده کنند.

آیپد پرو 10.5 / ipad pro 10.5

استفاده از اپل پنسل برای اجرای ژست‌های حرکتی پیش از این در قالب شایعات و پتنت‌های ثبت‌شده از سوی Apple مشاهده شده بود؛ به‌عنوان مثال پتنتی در ماه اکتبر منتشر شد که به استفاده از فناوری تشخیص فراصوتی لمس برای پایش محل انگشت کاربر و حرکات آن روی بدنه‌ی قلم استایلوس اشاره می‌شود. چرخاندن با پیچاندن قلم یا تغییر دادن محل انگشتان روی آن، می‌تواند به تغییر ویژگی‌های خط در حال ترسیم بیانجامد؛ به‌عنوان مثال لمس بخش خاصی از بدنه‌ی قلم، می‌تواند نقش فشردن یک کلید نرم‌افزاری را ایفا کند.

در هر صورت تنها چند ساعت تا آشکار شدن حقیقت باقی است. زومیت پوشش زنده و گسترده‌ای از رویداد اپل خواهد داشت و شما را به‌صورت لحظه‌به‌لحظه در جریان رخدادهای این رویداد قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات