AMD گزارش مالی سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD با وجود افت محسوس معدن‌کاوی ارز‌های دیجیتالی، سود خوبی را در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی خود کسب کرد.
تبلیغات

AMD ساعاتی پیش همانند بسیاری از شرکت‌های مطرح‌ دنیای فناوری، گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم خود را منتشر کرد. درآمد غول دنیای نیمه‌هادی‌ها نسبت به سال گذشته با ۴ درصد افزایش اکنون به ۱.۶۵ میلیارد دلار رسیده است. اما نکته‌ی مهم در این خصوص بهبود قابل توجه سود ناخالص AMD است؛ در حالی که این شرکت تا یکی دو سال گذشته به طور میانگین ۲۹ درصد سود ناخالص داشت، اکنون موفق به ثبت رکورد ۴۰ درصد شده است. سود عملیاتی نیز با رشد ۲۶ درصدی اکنون به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده که ۱۰۲ میلیون دلار آن درآمد خالص اعلام شده است. بدین ترتیب سهامداران AMD به ازای هر سهم خود ۰.۰۹ دلار کسب کرده است که نشان از رشد ۵۰ درصدی نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته دارد.

AMD

AMD دلیل این میزان از رشد را موفقیت پردازنده‌های رایزن و اپیک (EPYC) اعلام کرده است. بخش پردازشی و گرافیکی این شرکت مطرح دنیای پردازنده‌ها، خبر از افزایش ۱۲ درصدی درآمد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دارد (۹۳۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ نسبت به ۸۳۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷). فروش خوب پردازنده‌های کامپیوتری رایزن، کاهش فروش کارت‌های گرافیک ناشی از کاهش استقبال کاربران از ماینینگ ارز‌های دیجیتال را جبران کرده است و AMD در این بهش به سود عملیاتی ۱۰۰ میلیون دلار دست یافته است. به گفته‌ی مدیران این شرکت، پیش‌بینی می‌شود شرایط فعلی بازار ارزهای مجازی با همین روند ادامه یابد و کاربران دیگر مانند گذشته به دنبال خرید پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند برای معدن‌کاوی نخواهند بود.

گزارش مالی AMD

سه ماهه سوم ۲۰۱۸

سه ماهه دوم ۲۰۱۸

سه ماهه سوم ۲۰۱۷

درآمد

۱۶۵۳ میلیون دلار

۱۷۵۶ میلیون دلار

۱۵۸۴ میلیون دلار

درصد سود ناخالص

۴۰ درصد

۳۷ درصد

۳۶ درصد

سود عملیاتی

۱۵۰ میلیون دلار

۱۵۳ میلیون دلار

۱۱۹ میلیون دلار

سود خالص

۱۰۲ میلیون دلار

۱۱۶ میلیون دلار

۶۱ میلیون دلار

غول دنیای تراشه‌های کامپیوتری در دیگر بخش بزرگ خود نیز عملکرد خوبی را تجربه کرده است. به لطف فروش بالای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان، AMD‌ در بخش کسب‌وکار محصولات تجاری خود موفق به کسب درآمد ۷۱۵ میلیون دلاری (کاهش ۴.۵ درصدی نسبت به درآمد ۷۴۹ میلیون دلاری در سال گذشته) شده است. اما نکته‌ی جالب توجه در این خصوص، افزایش ۱۶.۲ درصدی سود عملیاتی با وجود کاهش کلی درآمد است. فروش مناسب پردازنده‌های مخصوص سرور EPYC تأثیر زیادی در بهبود عملکرد AMD در این بخش داشته است. 

AMD انتظار دارد که در سه ماهه‌ی بعدی موفق به کسب درآمد ۱.۴۵ میلیارد دلاری شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات