هزینه تعمیر نمایشگر آیفون XR کمتر از آیفون X و آیفون XS‌ است

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به فهرست هزینه‌های تعمیرات مشخص‌شده از سوی اپل، هزینه‌ی تعمیر نمایشگر آیفون XR در مقایسه با آیفون ۱۰ و آیفون XS کمتر خواهد بود.
تبلیغات

هنوز مدت زمان زیادی از معرفی آیفون XR نمی‌گذرد. شهریورماه سال جاری، آیفون XR ارزان‌قیمت اپل در ۶ رنگ مختلف رونمایی شد. از روز جمعه نیز پیش‌فروش این دستگاه به‌صورت رسمی آغاز شده است. 

براساس آخرین خبرها، اپل هزینه‌ی تعمیرات آیفون XR‌ را نیز مشخص کرده است. برخی از کاربران در هنگام خرید گوشی آیفون جدید، مردد هستند که برای تعمیرات احتمالی دستگاه خود از خدمات AppleCare+ استفاده کنند یا خیر. کاربران برای استفاده از خدمات تعمیرات AppleCare+ باید هزینه‌ای را جداگانه به اپل پرداخت کنند و در عوض بتوانند از خدمات این سرویس بهره‌مند شوند.

آیفون 10 آر / iPhone XR

از آنجایی که اپل، فهرست هزینه‌ی تعمیرات آیفون XR را مشخص کرده است، کاربران می‌توانند با مشاهده‌ی قیمت‌ها در مورد خرید AppleCare+ تصمیم نهایی خود را بگیرند؛ به‌نظر می‌رسد که هزینه‌ی تعمیر آیفون XR به‌صورت قابل توجهی پایین‌تر از هزینه‌ی تعمیر گوشی‌های آیفون ۱۰ و آیفون XS خواهد بود. البته در حوزه‌ی تعمیرات آیفون‌های جدید اپل باید واقعیتی را در نظر گرفت که ممکن است خبر خوبی نباشد. وقتی صحبت از ارزان‌تر بودن قیمت تعمیرات آیفون XR می‌شود، بدین معنی نیست که کلا هزینه‌ی تعمیرات آیفون XR ارزان است، بلکه این ارزان‌تر بودن قیمت تنها شامل نمایشگر آیفون XR می‌شود.

اگر هر قطعه‌ای در آیفون XR به‌جز نمایشگر آن آسیب بببند، قطعا هزینه‌ی تعمیر بالایی خواهد داشت. شاید عجیب به‌نظر برسد، ولی طراحی گوشی‌های جدید به‌صورتی است که برای هرگونه تعمیری، باید شاسی آیفون و پنل شیشه‌ای عقب آن باز شود. فرقی نمی‌کند که گوشی آیفون نیاز به چه تعمیراتی داشته باشد، این فرآیند باید در تعمیر گوشی در پیش گرفته شود.

آیفون 10 آر / iPhone XR

هزینه‌های تعمیر آیفون XR

هزینه‌ی تعمیر نمایشگر آیفون XR برابر ۱۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. هرگونه خرابی دیگر گوشی، هزینه‌‌ی حدودی ۳۹۹ دلاری خواهد داشت. اگر بخواهیم هزینه‌ی تعمیرات آیفون XR را با گوشی‌های آیفون ۱۰ و آیفون XS مقایسه کنیم، باید بگوییم که هزینه‌ی تعویض نمایشگر برابر ۲۷۹ دلار و هزینه‌ی سایر تعمیرات برابر ۵۴۹ دلار در نظر گرفته شده؛ هزینه‌ی تعمیر نمایشگر آیفون XS Max رقمی بالاتر و برابر ۳۲۹ دلار تعیین شده است. سایر تعمیرات آیفون XS Max برابر ۵۹۹ دلار خواهد بود.

اپل قیمت تعمیرات آیفون XR را در سطح قیمت تعمیرات آیفون ۸ پلاس قیمت‌گذاری کرده است. با توجه به اینکه هر دو گوشی هوشمند از یک مدل نمایشگر LCD بهره می‌برند، چنین قیمت‌گذاری عادلانه به‌نظر می‌رسد. کاربران برای تعمیر نمایشگر آیفون XR باید ۳۰ دلار بیشتر از تعمیر نمایشگر آیفون ۸ پلاس بپردازند. اما هزینه‌ی تعمیرات سایر قطعات تفاوتی ندارد.

کاربرانی که چنین هزینه‌های تعمیراتی برایشان بیش از حد بالا است، می‌توانند هزینه‌ی تعمیرات را از طریق AppleCare+ کاهش بدهند، در این حالت حداکثر تا دو بار می‌توانند از خدمات تعمیر نمایشگر تنها با پرداخت ۲۹ دلار بهره ببرند و برای سایر تعمیرات نیز تنها ۹۹ دلار می‌پردازند. هزینه‌ی یک بار سرویس باتری با AppleCare+ رایگان است. در صورتی که بدون این برنامه کاربران مجبور به پرداخت هزینه‌ی ۶۹ دلاری خواهند شد. هزینه‌ی اشتراک AppleCare+ برای گوشی آیفون XR برابر ۱۴۹ دلار است.

از روز جمعه پیش‌سفارش آیفون XR با شروع قیمت ۷۴۹ دلار آغاز شده است و کاربران می‌توانند این دستگاه را در ۶ رنگ متنوع با بهره‌مندی از تراشه‌ی A12، فیس‌آیدی بریدگی بالای نمایشگر مشابه آیفون XS گران‌قیمت خریداری کنند. تنها تفاوت این است که به‌جای استفاده از نمایشگر OLED، گوشی هوشمند آن‌ها از نمایشگر LCD بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات