لینوس توروالدز مجددا به تیم مدیریت لینوکس ملحق شد

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لینوس توروالدز پس از حدود یک ماه استراحت، مجددا به تیم مدیریت لینوکس ملحق شده و سمت پیشین خود را بازپس گرفته است.
تبلیغات

کمی بیشتر از یک ماه پیش، لینوس توروالدز در اطلاعیه‌ای که آن را از طریق LKML ارسال کرده بود، به‌صورت رسمی اعلام کرد که می‌خواهد به‌صورت موقت از تیم مدیریت جامعه‌ی توسعه‌دهنده‌ی لینوکس کناره‌گیری کند. 

توروالدز به‌هنگام کناره‌گیری از لینوکس اعلام کرده بود که از رفتار خود با برخی زیردستانش پشیمان است و می‌خواهد در خود تغییراتی ایجاد کند. وی در اطلاعیه‌اش گفته بود:

لازم است برخی از رفتارهایم را تغییر دهم. قصد دارم از کسانی که با رفتارم آزارشان داده‌ام یا حتی باعث شده‌ام که از پروژه‌ی توسعه‌ی کرنل کنار بروند، عذرخواهی کنم. می‌خواهم برای مدتی از تیم مدیریت خارج شوم تا بتوانم روی درک کردن احساسات مردم و نحوه‌ی دادن پاسخ صحیح به آن‌ها، کار کنم. باید بپذیرم که شرایط مختلف را چقدر بد قضاوت کرده‌ام؛ باید درک کنم که فضای کاری‌ای که خلق کرده بودم، چقدر غیرحرفه‌ای بود.

با این‌همه، ظاهرا توروالدز پس از یک ماه استراحت، توانسته روحیه‌ی خود را بازیابی کند و مجددا به سر کارش برگردد. این‌که وی توانسته رفتار خود را دست‌خوش تغییر کند، سؤالی است که تنها گذر زمان می‌تواند به آن پاسخ بدهد.

پس از خروج توروالدز از Linux، سمت او به‌طور موقت به گرگ کورا-هارتمن سپرده شده بود و وی اخیرا در جریان معرفی لینوکس ۴.۱۹، خبر بازگشت توروالدز را تأیید کرده است. 

با این‌همه، ظاهرا لینوس توروالدز قرار نیست در مراسم Open Source Summit Europe حضور پیدا کند؛ به‌علاوه، وی تاکنون هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای را از طریق LKML ارسال نکرده است. 

دیدگاه خود را در این زمینه با زومیت و دیگر کاربران، در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات