زوم‌اپ: StoryZ؛ عکس‌هایتان را متحرک کنید

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
با اپلیکیشن StoryZ، از جلوه‌های ویژه بهره بگیرید و جلوه‌ی متحرک به عکس‌هایتان بدهید.
تبلیغات

پیش از پیدایش گوشی‌های هوشمند، افراد برای اضافه‌کردنِ جلوه‌های ویژه به تصاویر خود چاره‌ای جز روی آوردن به رایانه‌های شخصی نداشتند؛ رایانه‌هایی که به‌سبب برنامه‌های پیشرفته و پیچیده‌شان، تنها کاربرانِ حرفه‌ای را قادر به ویرایش و اعمال افکت روی تصاویر و ویدیو‌ها می‌کرد.

اما اکنون شرایط تغییر کرده است. در سال‌های اخیر، گوشی‌های هوشمند به‌اندازه‌ای از لحاظ توان سخت‌افزاری رشد پیدا کرده‌اند که حتی از پس کارهای سنگینی چون ویرایش تصاویر و ویدیو نیز بر می‌آیند. با نگاهی گذرا به فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی و اپ‌استور می‌توانید با انبوهی از اپلیکیشن‌های ویرایشی از جمله ادوبی لایتروم، فتوشاپ، افینیتی و... مواجه شوید.

برخی از این آیکون‌های کوچک که روی صفحه‌نمایش گوشی‌های ما جا خوش کرده‌اند، حقیقتاً کارهای قابل‌توجهی انجام می‌دهند. امروز نیز ما قصد دارید در این قسمت از سری مقالات زوم‌اپ، به‌ معرفی اپلیکیشنی بپردازیم که به شیوه‌ای خلاقانه، تحرک و پویایی را به عکس‌های شما وارد می‌کند.

StoryZ نامِ اپلیکیشنی است که توسط تیمِ Andor Communications Pvt Ltd توسعه یافته و پویانمایی را به تصاویر ثابت وارد می‌کند. برای توضیحِ نحوه‌ی کارکرد این اپلیکیشن، خوب است به مثال روی آوریم.

فرض کنید تصویری از خود در زیر یک آبشارِ خروشان دارید. باتوجه به اینکه عکس‌ تنها یک لحظه را ثبت می‌کند، قاعدتاً نمی‌توان در تصویر انتظارِ نمایش دقیقِ ریزش قطراتِ آب از بالای آبشار را داشت. حال در این‌گونه مواقع، StoryZ وارد کار می‌شود تا با اضافه‌کردنِ جلوه‌ی متحرک به آبشار، در حالی که تصویر شما را ثابت نشان می‌دهد، آبشار را در حال ریزش قطرات آب نمایش دهد.

خوشبختانه توسعه‌دهندگان StoryZ از طراحی ساده‌ای برای آن استفاده کرده‌اند؛ از این رو، کاربران برای اعمال جلوه‌های موردنظرشان با سردرگمی مواجه نمی‌شوند. با ورود به این اپلیکیشن، ابتدا با صفحه‌ی خانگی رو‌به‌رو می‌شوید که محلی برای نمایش هنرنمایی دیگر کاربران است. از آن‌جهت که تصاویرِ بسیاری در این بخش قرار گرفته‌اند، کاربرانِ تازه‌وارد به‌راحتی می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی خانگی، از آن برای الهام‌گیری بهره بگیرند.

افزون بر این بخش، قسمتِ دیگری نیز برای رویداد‌های مسابقه‌ای در نظر گرفته شده است. توسط بخش Events که به این رویداد‌ها اختصاص دارد، شما می‌توانید ساخته‌های خود را در دسته‌بندی‌های گوناگون برای جامعه‌ی کاربرانِ StoryZ منتشر کنید؛ اگر ساخته‌ی شما بتواند مورد تأیید هیئت داوران قرار گیرد، صفحه‌ی خانگی جایی خواهد بود که دیگر کاربران به نظاره‌ی هنرنمایی شما می‌نشینند.

اما به مهم‌ترین بخش، یعنی قسمت ویرایش می‌ر‌سیم. با کلیک روی دکمه‌ی «+» در نوار ابزارِ پایینی اپلیکیشن، دو گزینه‌ با نام‌های «Ripple» و «Motion» پیش روی شما قرار می‌گیرد. با انتخاب گزینه‌ی نخست، امکان متحرک‌سازی عکس‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. همان‌طور که در ویدیو فوق مشاهده کردید، در این بخش می‌توانید با انتخاب نقطه‌های آبی، مسیری را روی تصویر مشخص کنید تا جلوه‌ی ویژه‌ی متحرک به آن قسمت اضافه شود. با این حال، اضافه‌کردنِ این نقطه‌ها به‌صورت ناخوداگاه باعث می‌شود که برخی دیگر از قسمت‌ها نیز تحت‌تأثیر قرار بگیرند. برای جلوگیری از این اتفاق، تیم توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن ویژگی دیگری را برای ثبات این بخش‌ها در نظر گرفته است.

تنها با انتخاب گزینه‌ی Stabilize، می‌توانید نقاط قرمزی را برای مشخص‌سازی قسمت‌های ایستا در تصویر رسم کنید. این نقاط، باعث جلوگیری از متحرک‌سازی دیگر مناطق می‌شود؛ همچنین اگر در میان تصویر، جسمی قرار گرفته، می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی Mask، آن قسمت را به‌طور کلی از دایره‌ی تحرک خارج سازید.

به‌واسطه‌ی گزینه‌ی Tools نیز می‌توانید موسیقی، افکت تصویری و  نوع چرخش تصویر را مشخص سازید.

StoryZ / زوم اپ
StoryZ / زوم اپ
StoryZ / زوم اپ

از این قسمت که گذر کنیم، به بخش Motion‌ می‌رسیم. Motion این اختیار را به شما می‌دهد که محتوای ویدیویی را به عکس‌های خود اضافه کنید. به‌عنوان نمونه، تصویر کنید تصویری از یک گوشی هوشمند دارید؛ اما به تصویر پس‌زمینه‌ی ان علاقه‌ای ندارید. حال به‌واسطه‌ی این بخش، شما می‌توانید پس‌زمینه‌ی این تصویر را با یک ویدیو جایگزین کنید. به‌طور پیش‌فرض، ویدیو در زیرِ عکس قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر قصد دارید تنها قسمت‌های خاصی از ویدیو در تصویر قرار گیرد، به‌راحتی با حرکت انگشتانتان روی صفحه‌نمایش می‌توانید قسمت‌های موردنظرتان را مشخص کنید.

با StoryZ، امکان تغییرِ نحوه‌ی پوشش تصویر توسط ویدیو را نیز خودتان مشخص کنید.

توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن در صفحه‌ی گوگل‌پلی می‌گوید:

StoryZ داستان‌های مصور را از دلِ تصاویر ثابت بیرون می‌کشد. با محرک‌سازی عکس‌هایتان، به‌ آن‌ها زندگی بدهید.StoryZ اپلیکیشن خاصی است که به  شما اجازه‌ی ساخت تصاویر هنری متحرک می‌دهد. رابط کاربری ساده‌ و کاربرپسند آن باعث می‌شود تا شوق شما برای انجام این کار دوچندان شود. 

تاکنون این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ هزار بار توسط گوگل‌پلی نصب شده؛ همچنین از میان رأی‌دهندگان، امتیاز ۵ برای این اپلیکیشن به‌دست آمده است.

نکات مثبت

  • طراحی ساده
  • پشتیبانی از آیپد
  • ایده‌ی خلاقانه 
  • جامعه‌ی کاربری وسیع و خلاق

نکات منفی

  • موقعیت نامناسب تبلیغات درون برنامه‌ای 

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات