ابزار جدید ادوبی برای حذف سوژه‌های متحرک در ویدئو معرفی شد

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
با ابزار جدید و جادویی ویرایش تصاویر ویدیویی ادوبی، کاربران می‌توانند بسیار سریع و با چند کلیک ساده، سوژه‌های متحرک موجود در ویدئو را حذف کنند.
تبلیغات

در کنفرانس Max، ادوبی برخی ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری خود را برای ویرایش تصویر، صدا و ویدئو به‌نمایش گذاشت و معرفی کرد. این ویژگی‌های جدید و فوق‌العاده می‌توانند به کاربران در ویرایش فرمت‌‌‌های مختلف مدیا کمک کنند.

از بین تمام ویژگی‌هایی که در این کنفرانس معرفی شد، یکی از آن‌ها ابزاری بسیار کاربردی است که به کاربران کمک می‌کند بتوانند با چند کلیک ساده، سوژه‌های متحرک را در تصاویر ویدئویی حذف کنند. ابزار جدید Project Fast Mask، به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند تنها در سریع‌ترین زمان و با چند کلیلک ساده، سوژه‌های متحرک موجود در ویدئو را انتخاب و در صورت نیاز آن‌ها را حذف کنند. 

تصور کنید در ویدئویی می‌خواهید فردی را که در وسط خیابان در حال رقصیدن است حذف کنید، یا تمایل دارید کودکانی که در زمین بازی روی چمن مشغول بازی کردن هستند، حذف کرده یا تمایل ندارید بچه گربه‌ای که در پشت نرده‌های ایستاده، در ویدئوی شما باشد. Project Fast Mask با چند کلیک ساده و در سریع‌ترین زمان ممکن، این کار را انجام می‌دهد. تنها کافی است با انتخاب نقطه‌ی مناسبی، سوژ‌ه‌ی مورد نظر را با دقت انتخاب کنید. برای برخی سوژه‌ها لازم است تعداد نقاط بیشتری را برای انتخاب دقیق سوژه در نظر بگیرید. مثلا اگر قصد ویرایش یک فرد یا یک حیوان با شکل هندسی ظاهری نامنظم را دارید، بالطبع برای انتخاب دقیق سوژه لازم است از تعداد نقاط بیشتری استفاده کنید و در فریم‌های مختلف سوژه را به‌همین شکل حذف کنید. 

در نهایت برای سوژه‌ی مورد نظر، ماسک ایجاد می‌شود و وقتی سوژه‌ی متحرک حرکت می‌کند، این ماسک سوژه را در فریم‌های بعدی نیز دنبال می‌کند تا در نهایت بتواند آن را از ویدئوی مورد نظر شما به‌صورت دقیق حذف و ویرایش کند. بهتر است بعد از حذف سوژه‌ی متحرک، فریم‌های بعدی را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید اثری از آنچه حذف کرده‌اید در ویدئو باقی نمانده باشد.

این ویژگی جدید برای افرادی که به کار تدوین ویدئو مشغول هستند، بسیار مفید و موثر خواهد بود و به‌زودی در نسخه‌های بعدی ادوبی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات