میزان صدای بلندگوهای پیکسل 3 ایکس ال با یکدیگر هماهنگ نیست

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که برخی از دارندگان پیکسل 3 ایکس ال از میزان صدای ناهماهنگ بلندگوهای این گوشی راضی نیستند.
تبلیغات

تعدادی از دارندگان پیکسل 3 ایکس ال در فروم‌های سایت ردیت (Reddit) از میزان صدای ناهماهنگ تولیدشده در بلندگوهای پرچمدار بزرگ گوگل شکایت کرده‌اند. منظور از صدای ناهماهنگ این است که یکی از بلندگوهای 3 ایکس ال نسبت به دیگری صدای پایین‌تری تولید می‌کند که برای کاربران خوشایند نیست. این اعتراض باعث شد که تیم گوگل یک بیانیه‌ی رسمی در راستای دفاع از پرچمدار خود منتشر کند و این موضوع را نه یک مشکل، بلکه نوعی انتخاب در طراحی بنامد.

در بیانیه‌ی رسمی آمده است که گوگل از یک تکنولوژی تقویت‌کننده‌ی صدای جدید در پیکسل 3 ایکس ال استفاده کرده و آن را با الگوریتم‌های پیشرفته همراه کرده است تا بلندگوهای 3 ایکس ال، بهترین عملکرد صوتی ممکن را از خود به نمایش بگذارند. در ادامه به این موضوع اشاره شد که گوگل برای بهبود بلندگوهای محصولات جدیدش از یک نوازنده‌ی آلمانی که برنده‌ی جایزه‌ی گرمی شده، بهره برده است.

پیکسل 3 ایکس ال

در ادامه می‌توانید بیانیه‌ی کامل Google را مطالعه کنید:

این یک انتخاب در طراحی است. ما بلندگوهای جدید را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که نسبت به گذشته ۴۰% صدای بیشتری تولید کنند و در فرکانس‌های پایین عملکرد بهتری داشته باشند. (در پرچمداران سال) ۲۰۱۸ تکنولوژی تقویت‌‌کننده‌ی صدای جدیدی به کار برده‌ایم که به لطف الگوریتم‌های پیشرفته، تا جای ممکن بهترین عملکرد صوتی را از خود به جا می‌گذارد؛ در کنار این موضوع با یک نوازنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی گرمی نیز همکاری نزدیکی داشتیم تا بیش از پیش کیفیت بلندگوی محصولات خود را افزایش دهیم.

البته کاربران سایت ردیت با این بیانیه قانع نشدند و این طراحی که گوگل از آن به‌عنوان یک پیشرفت یاد می‌کند را زیر سوال برده‌اند. یکی از این کاربران معتقد است که این ناهماهنگی میزان صدا، باعث می‌شود که صدای بلندگوی بالای گوشی اصلا قابل شنیدن نباشد؛ به‌گونه‌ای که انگار وجود خارجی ندارد. برخی دیگر هم به این موضوع اشاره کرده‌اند که برای لذت بردن از صدای استریو، باید هر دو بلندگو میزان صدای یکسانی را پخش کنند.

ظاهرا این مشکل صرفا به پرچمدار بزرگتر مربوط می‌شود، چرا که تاکنون چنین مشکلی در رابطه با پیکسل 3 گزارش نشده است. فراموش نکنید که پیکسل‌های بزرگتر (XL)، از همان سال ۲۰۱۶ که اولین نسل آن به دست کاربران رسید، همواره مشکلات صوتی اندکی داشته‌اند که غول جستجوگر با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلفی، چنین مشکلات نرم‌افزاری را برطرف کرده است. اگر مشکل صدای پیکسل 3 ایکس ال هم همانند گذشته نرم‌افزاری باشد، می‌توان امیدوار بود که با یک به‌روزرسانی، این مشکل مرتفع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات