سنسور اثر انگشت زیر صفحه وان پلاس 6T جای جک هدفون را خواهد گرفت

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق گفته مدیر عامل وان پلاس، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش وان پلاس 6T جای جک هدفون ۳.۵ میلیمتری را خواهد گرفت و به احتمال زیاد قیمت بالاتری نسبت به گوشی قبلی این شرکت چینی خواهد داشت.
تبلیغات

پیت لائو (Pete Lau)، مدیر عامل شرکت وان پلاس، در مصاحبه‌‌ی اخیری که انجام داد، احساسات خود را در رابطه با عرضه‌ی جدیدترین پرچمدار این شرکت که قرار است با نام وان پلاس 6T وارد بازار شود، ابراز کرد. او گفت، درست همان احساسی را دارد که در انتظار به دنیا آمدن فرزندش داشت. هیجان و اضطراب زیادی را به‌ صورت همزمان حس می‌کند و شرایط روحی‌اش بسیار پیچیده است.

Oneplus 6t gal

البته احساسات آقای لائو چندان هم دور از ذهن نیست؛ چرا که جدیدترین پرچمدار OnePlus نسبت به گوشی‌های قبلی این شرکت تغییرات زیادی را به خود دیده است؛ به عنوان مثال 6T اولین گوشی هوشمند این شرکت خواهد بود که در آمریکا با T-Mobile قرارداد امضاء کرده است؛ علاوه‌ بر این، وان پلاس 6T اولین گوشی شرکت خواهد بود که جک هدفون 3.5 میلیمتری در آن حذف شده است. پرچمدار جدید وان پلاس، اولین گوشی هوشمند مطرح در آمریکا خواهد بود که سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش را به تصویر خواهد کشید و از این نظر نسبت به سامسونگ و دیگر فعالان این صنعت (که در حال توسعه‌ی تکنولوژِی مشابه‌ای هستند) پیشی گرفته است.

البته حذف جک هدفون برای شخص لائو چندان هم کار راحتی نبود. او در مصاحبه خود گفت:

این یکی از سخت‌ترین تصمیمات کاری برای ما محسوب می‌شد. سخت‌ترین کار برای ما این است که مشخص کنیم چه چیزی در محصول نهایی وجود داشته باشد و چه چیزی را باید حذف کنیم.

طبق گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که وان پلاس برای گنجاندن سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش، مجبور بود تا جک هدفون را حذف کنند. همچنین برخی از منابع اشاره کرده‌اند که نتیجه نظرسنجی سایت NPD تأثیر زیادی در این تصمیم (حذف جک هدفون داشته است). طبق نظرسنجی مذکور، ۵۹% از کاربران آمریکایی از هدفون‌های بی‌سیم برای شنیدن موسیقی استفاده می‌کنند و در ماه ژوئن ۲۰۱۶ برای اولین بار فروش هدفون‌های بی‌سیم نسبت به نسخه‌های عادی، پیشی گرفت.

Oneplus 6t gal

لائو در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که همچنان افراد زیادی به این تصمیم اعتراض خواهند کرد و طرفداران بسیاری از چنین حرکتی ناامید خواهند شد، اما به نظر او این حرکتی رو به جلو بود که قطعا ارزش بالایی خواهد داشت و آن‌ها بین سنسور اثر انگشت جدید و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون، تکنولوژی جدید را انتخاب کرده‌اند. او گفت:

پس از باز کردن قفل گوشی برای اولین بار، عاشق این تکنولوژی خواهید شد و متوجه می‌شوید این همان چیزی است که آرزویش را داشتید.

لازم است بدانید که وان پلاس در ابتدا قصد داشت سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش را در 5T به نمایش بگذارد، اما به دلیل بهینه نبودن این تکنولوژِی و سرعت نسبتا کندی که داشت، نتوانست انتظارات شرکت را برآورده کند و تصمیم بر آن شد تا در 5T از سنسور عادی بهره ببرند. البته این تکنولوژی جدید معایب مربوط به خودش را هم دارد؛ به عنوان مثال در کنار حذف شدن جک هدفون، ضخامت وان پلاس 6T اندکی افزایش پیدا کرده و گفته می‌شود که قیمت نهایی این گوشی هم نسبت به پرچمدار قبلی، ۲۱ دلار بیشتر خواهد بود. لائو در این باره گفت که تکنولوژی جدید همواره هزینه‌بر است و ارزان به دست نمی‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات