سامسونگ پایگاه اطلاعاتی ژی‌لبز را خریداری کرد

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت سامسونگ به منظور توسعه فناوری ارتباطی نسل پنجم خود، پایگاه اطلاعاتی ژی‌لبز (Zhilabs) را به طور کامل تصاحب کرد.
تبلیغات

غول تکنولوژی کره‌ی جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که به منظور توسعه‌ی هرچه بیشتر فناوری ارتباطی نسل پنجم بر روی محصولات هوشمند خود، ژی‌لبز (پایگاه اطلاعاتی که داده‌های اینترنتی را تحلیل می‌کند) را خریداری کرده است. این شرکت اعلام نکرد که برای تصاحب ژی‌لبز چه مقدار هزینه کرده است، اما با توجه به هزینه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری‌های کلان بیش از ۲۲ میلیارد دلاری سامسونگ در زمینه‌های هوش مصنوعی، شبکه 5G، قطعات الکترونیکی برای اتومبیل‌ها و صنعت داروسازی، به نظر می‌رسد که سامسونگ ابایی از هزینه‎‌های توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید ندارد.

طبق اطلاعات منتشر شده، انتظار می‎‌رود که Samsung با کمک ژی‌لبز که داده‌های اینترنتی را از طریق هوش مصنوعی تحلیل می‌کند، برای توسعه‌ی فناوری ارتباطی نسل پنجم خود بر روی گوشی‌ها و محصولات هوشمند جدید، استفاده کند.

ژی‌لبز برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد و تا کنون وظیفه‌ی تحلیل عملکرد، شرایط و ترافیک داده‌های نزدیک به ۵۰ شرکت فعال در زمینه‌ی تلکام را برعهده دارد؛ البته سامسونگ اعلام کرد که این پایگاه اطلاعاتی زیر نظر مدیریت جدید، همانند گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.

جالب است بدانید که این غول تکنولوژی کره‌ی جنوبی قصد ندارد دست از ماجراجویی بکشد؛ چرا که پس از خرید ژی‌لبز اعلام کرد که در آینده به دنبال تکنولوژی‌ها و فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات