مقایسه نتایج بنچمارک میت 20 پرو هواوی با دیگر پرچمدارها

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
میت ۲۰ پرو یکی از جدیدترین گوشی‌های هواوی است. در این مطلب نتایج این گوشی در بنچمارک‌های مختلف را با محصولات رقیب مقایسه می‌کنیم.
تبلیغات

بی‌شک میت ۲۰ پرو هواوی یک پرچمدار تمام‌عیار است. هرچند ویژگی‌هایی همچون طراحی جذاب، باتری بزرگ و دوربین سه‌گانه می‌توانند فاکتورهایی برای متمایز شدن این گوشی هوشمند از رقبا باشند؛ اما جالب‌ترین مشخصه‌ی این گوشی، استفاده از نسل جدیدی از پردازنده‌های موبایل در این محصول است.

در میت ۲۰ پرو از پردازنده‌ای ۷ نانومتری استفاده شده است؛ تاکنون تنها در آیفون‌های جدید اپل شاهد استفاده از پردازنده‌ی هفت نانومتری بودیم و از این رو گوشی‌های جدید هواوی عنوان اولین دستگاه‌های اندرویدی با پردازنده‌ی هفت نانومتری را به خود اختصاص می‌دهند. دیگر پرچمدارهای اندرویدی سال جاری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کنند که در ساخت آن از فناوری ۱۰ نانومتری استفاده‌ شده است.

هواوی کرین ۹۸۰ / Huawei Kirin 980

اما پردازنده‌ی کرین ۹۸۰ که در میت ۲۰ استفاده شده، چگونه پردازنده‌ای است؟ این تراشه‌ی مدرن به دو هسته‌ی بزرگ با معماری کورتکس A76 و فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز مجهز است؛ دو هسته‌ی میانی نیز با معماری کورتکس A76 و فرکانس ۱.۹۲ گیگاهرتز در قلب این پردازنده جا خوش کرده‌اند. در نهایت، چهار هسته‌ی کوچک با معماری کورتکس A55 و فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، هسته‌های بزرگتر را همراهی می‌کنند. در کنار این هسته‌های پردازشی، پردازشگر گرافیکی Mali G76 پردازش‌های مرتبط با گرافیک و بازی‌ها را به‌انجام می‌رساند.

اما میت ۲۰ پرو با پردازنده‌ی هفت نانومتری کرین ۹۸۰ در مقایس با رقبایی که به اسنپدراگون ۸۴۵، A12 بایونیک و A11 بایونیک مجهز هستند چگونه ظاهر می‌شود. برای یافتن پاسخ این سوال، نگاهی خواهیم داشت به نتایج بنچمارک‌های میت ۲۰ پرو و دیگر پرچمدارهای حاضر در بازار.

گیک‌بنچ ۴

گیک‌بنچ برای ارزیابی کارکرد پردازنده‌ی مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابتدا نگاهی داریم به نتایج پردازش تک‌هسته‌ای که نشان دهنده‌ی بازده هسته‌های کورتکس A76 در کرین ۹۸۰ است.

بنچمارک میت ۲۰ پرو / Mate 20 Pro Benchmark

آزمون تک‌هسته‌ای GeekBench؛ اعداد بالاتر به‌معنای نتیجه‌ی بهتر هستند

آزمون پردازش چندهسته‌ای نشان می‌دهد که در کاکردهای سنگین، مجموع هسته‌های موجود در پردازنده چگونه از پس پردازش‌های سنگین برمی‌آیند.

بنچمارک میت ۲۰ پرو / Mate 20 Pro Benchmark

آزمون چندهسته‌ای GeekBench؛ اعداد بالاتر به‌معنای نتیجه‌ی بهتر هستند

آنتوتو

آنتوتو یک بنچمارک ترکیبی است که برای بررسی بازدهی پردازنده‌ی مرکزی، پردازنده‌ی گرافیکی و دیگر موارد به‌صورت یکجا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنچمارک میت ۲۰ پرو / Mate 20 Pro Benchmark

آزمون AnTuTu؛ اعداد بالاتر به‌معنای نتیجه‌ی بهتر هستند

همانگونه که مشخص است، هرچند میت ۲۰ پرو موفق شده تا تمام رقبای اندرویدی را شکست دهد؛ اما از آیفون‌های جدید اپل عقب می‌ماند.

GFX Bench

بنچمارک GFX Bench توان پردازشی پردازنده‌ی گرافیکی Mali G76 موجود در میت ۲۰ پرو را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

بنچمارک میت ۲۰ پرو / Mate 20 Pro Benchmark

آزمون تک‌هسته‌ای GFX Bench؛ اعداد بالاتر به‌معنای نتیجه‌ی بهتر هستند

هرچند از این پردازنده با عنوان گامی بزرگ در مقایسه با نسل پیشین پردازنده‌های گرافیکی نام برده می‌شود؛ اما جالب است که میت ۲۰ پرو در این آزمون موفق نشده گلکسی نوت ۹ سامسونگ را شکست دهد. یکی از نکاتی که در زمان انجام آزمایشات توجه ما را به خود جلب می‌کرد این بود که با تکرار بنچمارک‌، میت ۲۰ پرو هربار نتایج متفاوتی کسب می‌کرد.

قضاوت نهایی

میت ۲۰ پرو و پردازنده‌ی کرین ۹۸۰، گام بزرگی برای Huawei به‌شمار می‌روند. این پردازنده در دنیای اندروید، در بیشتر زمینه‌ها، رقبای خود را شکست می‌دهد؛ اما موفق به شکست پردازنده‌ی A12 بایونیک Apple نمی‌شود. در نتیجه، باید منتظر پرچمدارهای اندرویدی در سال ۲۰۱۹ باشیم؛ شاید آن‌ها بتوانند در زمینه‌ی قدرت پردازشی آیفون‌های جدید اپل را شکست دهند. در مجموع، اگر به‌دنبال محصولی با یکی از بهترین پردازنده‌ها در دنیای اندروید هستید؛ Mate 20 Pro یکی از گزینه‌های شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات