نسخه‌های ارتقاء‌ یافته زدبوک‌ های HP معرفی شدند

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌پی، نسخه‌‌های  ارتقاء‌یافته‌ی نوت‌بوک‌های متحرک زدبوک را که ابتدای امسال عرضه شده بودند، معرفی کرد.
تبلیغات

مدل‌های جدید ارتقاءیافته‌ی HP ZBook Studio از قبیل HP ZBook Studio x360 ،HP ZBook 15a و HP ZBook 17 از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Corei9 یا زنون، پردازنده‌های گرافیکی  NVIDIA Quadro P2000/P5200، حافظه‌ی RAID و تا ۱۲۸ گیگابایت DRAM بهره می‌برند.

نسخه‌های ارتقاء‌یافته‌ی زدبوک‌های ۲۰۱۸ اچ‌پی محصولات کاملا جدیدی نیستند؛ آن‌ها تقریبا همان لپ‌تاپ‌هایی هستند که پیشتر در اوایل سال جاری با بهبودهایی در انتخاب عملکرد و حداکثر تنظیمات (برای مثال آن‌ها از ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت رم در تمامی اسلات‌های DIMM بهره می‌برند) معرفی شده‌ بودند. علی‌رغم این واقعیت که یکی از قابلیت‌های پردازنده‌های  Intel Core i9-8950HK برای نوت‌بوک‌ها افزایش‌دهنده‌ی باز (unlocked multiplier) و قابلیت اورکلاک است، HP به این موضوع اشاره می‌کند که پردازنده‌های اورکلاک‌شده، طول عمر کوتاه‌تری نسبت به تراشه‌هایی دارند که در سرعت کلاک حقیقی کار می‌کنند؛ از این‌رو هیچ‌یک از زدبوک‌های ارتقاءیافته‌ی HP از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

به‌طور کلی، پردازنده‌ی جدید فرکانس‌های بالاتر (۲.۹ گیگاهرتز در مقابل ۲.۶ گیگاهرتز روی Core i7-8850H) و حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر (۱۲ مگابایت در مقابل ۹ مگابایت روی Core i7-8850H) را به ارمغان می‌آورد. در همین حال ارتقاء از پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا Quadro P1000 یا GP107, 640 CUDA cores به انویدیا Quadro P2000 یا GP106, 1024 CUDA cores عملکرد قابل ملاحظه‌تری را ارائه می‌کند که به‌شدت مورد ستایش تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرد. حالا به جزئیات بیشتر در مورد خود سیستم‌ها می‌پردازیم؛

HP ZBook Studio

نسخه‌های ارتقاءیافته‌ی ZBook Studio و ZBook Studio x360 اچ‌پی به پردازنده‌ی Core i9-8950HK اینتل، ۳۲ گیگابایت DDR4-2667 DRAM (دستگاه‌های ارتقاء‌نیافته‌ بر پایه‌ی اینتل زنون نیز از ECC DRAM بهره می‌برند)، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا Quadro P2000 و دو عدد حافظه‌ی یک ترابایتی SSD M.2 در حالت معکوس RAID-1 به‌منظور اطمینان بیشتر از بهبود قابلیت، مجهز شده‌اند. تا آنجایی‌ که به کامپیوترهای بالارده مربوط می‌شود؛ مدل‌های ارتقاءیافته‌ به صفحه‌های نمایش ۱۵.۶ اینچی LCD اچ‌پی با نام تجاری DreamColor و رزلوشن 4K مجهز شده‌اند. این صفحه‌نمایش به‌گفته‌ی HP ضد بازتاب نور است و از روشنایی 600cd/m² بهره می‌برد؛ علاوه‌بر آن، تا میزان ۱۰۰ درصد از طیف رنگی AdobeRGB را نیز پشتیبانی می‌کند.

HP ZBook 15

حالا مشخصات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی ZBook G5 با ابعاد صفحه‌نمایش ۱۵ و ۱۷ اینچ را مرور می‌کنیم؛  نسخه‌های پایه‌ی این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌ی Core i9-8950 HK و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایت DDR4-2667 بهره می‌برند؛ اما مدل‌های نهایی به پردازنده‌ی Xeon E-2186M اینتل و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی DDR4-2667 ECC مجهز خواهند شد. برای کسانی که به حجم زیادی از DRAM برای کار خود نیاز دارند، ۱۲۸ گیگابایت در یک لپ‌تاپ (برای اولین بار در جهان) بسیار مهم است. همچنین نظیر سری‌های ZBook Studio، این زدبوک‌ها نیز از دو حافظه‌ی یک ترابایتی PCIe/NVMe SSD بهره می‌برند که در حالت RAID-1 اجرا می‌شوند. جالب است بدانید که اچ‌پی ZBook 15 G5 می‌تواند چندین درایو را در خود جای دهد و از حافظه‌ی ذخیره‌سازی تا ۶ ترابایت نیز پشتیبانی کند. در بخش گرافیک و صفحه‌نمایش این نوت‌بوک‌ها از پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA’s Quadro P2000/P5200 (مدل‌های ۱۵ تا ۱۷ اینچ) و صفحه نمایش اچ‌پی با فناوری IPS در ابعاد ۱۵.۶ و ۱۷ اینچی DreamColor به‌همراه ویژگی ضد بازتاب نور بهره می‌برند.

محصولات اچ‌پی

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که از جانب HP معرفی شده، Z Club است که به‌عنوان یک برنامه‌ی خدماتی (DaaS) است. این برنامه در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و به تعداد محدودی از مشتریان امکان می‌دهد تا بسته‌های سخت‌افزاری HP (لپ‌تاپ‌ها، صفحه‌نمایش‌ها، لوازم‌جانبی و غیره) را انتخاب کنند و برای ۹۰ روز به‌صورت آزمایشی از آن‌ها استفاده کنند، سپس در صورت تمایل با یک مبلغ ثابت و ماهیانه آن‌ها را از HP اجاره کنند. این شرکت هنوز ویژگی‌های سخت‌افزارهای پیشنهادی را فاش نکرده؛ اما تنها به این نکته بسنده کرده است که پرداخت ماهیانه بابت استفاده از این دستگاه‌ها مبلغی معادل ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات