مرسدس بنز GLC هیبرید برقی هیدروژنی معرفی شد

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز GLC پیل سوختی با قدرت ۲۱۱ اسب بخار، از ترکیب فناوری خودروی برقی و هیدروژنی استفاده می‌کند.
تبلیغات

مرسدس بنز GLC پیل سوختی، یکی از جذاب‌ترین خودروهای هیدروژنی بازار است؛ درواقع ترکیب فناوری پلاگین هیبرید و سوخت هیدروژنی، این کراس‌اور آلمانی را منحصربه‌فرد نشان می‌دهد.

فروش GLC پیل سوختی به‌زودی آغاز می‌شود که به‌همین دلیل، مشخصات فنی کامل آن منتشر شده است. در این مدل، ظرفیت پک باتری به‌اندازه‌ی انتخاب شده است که پس از پوشش مسافتی کوتاه در حالت تمام برقی، تنها از هیدروژن برای شارژ شدن کمک بگیرد. در خودروهای پیل سوختی برندهای دیگر مانند هوندا، تویوتا و هیوندای پک باتری ظرفیت پایینی دارد؛ درواقع تنها برای حمایت از پیل سوختی که سازگاری مناسبی با ایستگاه‌های شارژ سریع ندارند، کار گذاشته شده است.

Mercedes Benz GLC Fuell Cell

مرسدس بنز GLC پیل سوختی از پک باتری ۱۳.۵ کیلوولت ساعت (۹.۳ کیلووات ساعت قابل استفاده است) مشابه نمونه‌ی موجود در نسل سوم پلاگین هیبریدهای EQ Power استفاده می‌کند. بر اساس آزمایش رانندگی NEDC اروپا، این کراس‌اور آلمانی در حالت تمام برقی تا ۵۱ کیلومتر مسافت را طی می‌کند؛ اما مخزن هیدروژن با ظرفیت ۴.۴ کیلوگرم در فشار ۷۰۰ بار (۶۹۱ اتمسفر) امکان رانندگی بدون آلایندگی تا ۴۸۷ کیلومتر دیگر را فراهم می‌کند که مشابه خودروهای برقی است.

Benz GLC F-CELL
Benz GLC F-CELL
Benz GLC F-CELL
Benz GLC F-CELL
Benz GLC F-CELL
Benz GLC F-CELL
Benz GLC F-CELL
Benz GLC F-CELL

مخزن هیدروژن مرسدس GLC پیل سوختی در زمانی حدود سه دقیقه پر می‌شود؛ درواقع این زمان با بنزین زدن خودروهای احتراقی تفاوت چندانی ندارد. GLC پیل سوختی با ۴.۶۷۱ میلی‌متر طول، ۲۰۹۷ میلی‌متر پهنا و ۱.۶۵۳ میلی‌متر ارتفاع از موتور الکتریکی با قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. نهایت سرعت این مدل به با مصرف ۰.۳۴ کیلوگرم هیدروژن در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مشخصات فنی مرسدس بنز GLC  پیل سوختی به‌شرح زیر است.

  • ظرفیت باتری: ۱۳.۵ کیلووات ساعت لیتیوم-یون
  • نهایت پیمایش در حالت هیبرید با هیدروژن: ۴۷۸ کیلومتر
  • ظرفیت مخزن هیدروژن: ۴.۴ کیلوگرم
  • شارژر: ۷.۴ کیلووات، شارژ کامل در ۱.۵ ساعت
  • پیشرانه: موتوربرقی با قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر
  • نهایت سرعت: ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده است)
  • آلایندگی: صفر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات