نتیجه نظرسنجی: سرفیس استودیو 2؛ جذاب‌ترین محصول جدید مایکروسافت

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اعضای جدید خانواده‌ی سرفیس برای سال ۲۰۱۸ از راه رسیده‌اند و کاربران زومیت سرفیس استودیو ۲ را جذاب‌ترین آن‌ها می‌دانند.
تبلیغات

صحبت از خانواده‌ی سرفیس همواره از داغ‌ترین موضوعات دنیای کامپیوترهای شخصی است و با فراز و نشیب‌های پیش آمده در سال‌های اخیر نیز به این روند ادامه می‌دهد. سال ۲۰۱۲ و پیدایش سرفیس‌ها نوید خانواده‌ی بزرگی را می‌داد که حالا اعضایی چون سرفیس لپ‌تاپ، سرفیس استودیو، سرفیس بوک را در خود می‌بیند. تقریبا ۱۰ روز از معرفی سرفیس‌های جدید در یک مراسم بدون تشریفات می‌گذرد، با این وجود اظهارنظر در مورد این محصولات هنوز ادامه دارد. مایکروسافت در کنار سرفیس پرو ۶، سرفیس لپ‌تاپ ۲ و سرفیس استودیو ۲، هدفون بی‌سیم سرفیس هدفون را نیز معرفی کرد.

سرفیس پرو ۶ و سرفیس لپ‌‌تاپ ۲ دو محصول جدیدی هستند که ردموندی‌ها به تازگی معرفی کردند؛ این لپ‌تاپ و دستگاه هیبریدی با پردازنده‌ی نسل هشتمی به‌روز شده‌اند؛ اما این پردازنده‌ها جدیدترین‌های بازار نیستند. فقدان پورت USB نوع C و حفظ سبک طراحی نسل گذشته نکاتی هستند که در مورد این دو محصول اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست. اضافه شدن رنگ مشکی به هر دو محصول یادشده، بزرگترین تغییر ظاهری آن‌ها محسوب می‌شود. سرفیس پرو ۶ و سرفیس لپ‌تاپ ۲ به ترتیب با کسب ۲۸.۲ و ۱۶.۴۴ درصد آرا دومین و سومین محصول جذاب مایکروسافت از دید کاربران هستند. قیمت این لپ‌تاپ‌ها تفاوت زیادی با نسل گذشته نکرده است.

معرفی نسل اول سرفیس استودیو به‌عنوان رقیب iMacهای اپل با واکنش‌های مختلفی همراه بود؛ عده‌ای استفاده از پردازنده‌ی موبایلی در آن را نقد می‌کردند و عده‌ای نیز آن را به بهشتی برای طراحان شبیه می‌دانستند. ردموندی‌ها متاسفانه از پردازنده‌ی نسل هفتمی در این محصول سال ۲۰۱۸ بهره گرفته‌اند که تصمیمی ناامیدکننده است. بهبود گرافیکی، امکان سفارش با حافظه‌های حجیم SSD و نمایشگر روشن‌تر با قابلیت پخش محتوای HDR تغییرات اصلی سرفیس استودیو نسبت به نسل گذشته هستند. در نظرسنجی هفته‌ی گذشته سرفیس استودیو با کسب ۳۰.۶۹ درصد آرا جذاب‌ترین محصول معرفی‌شده توسط مایکروسافت در رویداد اخیر شناخته شد.

اما آخرین محصول معرفی‌شده در رویداد سرفیس‌‌ها، یک هدفون بی‌سیم ۳۵۰ دلاری با نام سرفیس هدفون بود؛ این هدفون تا ۱۵ ساعت شارژدهی می‌کند و برای ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی بهتر به حذف نویز فعال مجهز شده است. درک حرکات کاربر مانند قطع موسیقی با از سر برداشتن هدفون یکی از ویژگی‌های این محصول جدید به شمار میاد. سرفیس هدفون در نظرسنجی هفته‌ی گذشته‌ی ما تنها با کسب ۱۳ درصد آرا در جایگاه چهارم جذاب‌ترین محصولات مایکروسافت قرار گرفت. از شما دعوت می‌کنیم از نمودار زیر برای اطلاع از نتیجه‌ی نظرسنجی استفاده کنید:

نتیجه نظرسنجی سرفیس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات